• Business

    Φάρμα Κουκάκη: «Θυσία» τα κέρδη για τα μερίδια αγοράς

    Θ. Κουκάκης - Φάρμα Κουκάκη

    Θ. Κουκάκης, επικεφαλής Φάρμα Κουκάκη


    Με κόστος την κερδοφορία της η Φάρμα Κουκάκη κατάφερε να αυξήσει τα μερίδια αγοράς και τους όγκους πωλήσεων σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται.

    Σε μία δύσκολη χρονιά για την αγορά με την κατανάλωση των γαλακτοκομικών προϊόντων να έχει συρρικνωθεί κατά 20%, η γαλακτοβιομηχανία από το Κιλκίς πέτυχε τις υψηλότερες πωλήσεις από την ίδρυσή της καταγράφοντας αύξηση κατά 16,4% σε σχέση με το 2021.

    Η αύξηση των πωλήσεων που έφτασαν στα 38,1 εκατ. ευρώ, αφενός στην αύξηση των εξαγωγών κατά 47,5% και αφετέρου στην αύξηση των μεριδίων αγοράς σε όγκο στην εγχώρια αγορά ως αποτέλεσμα συγκρατημένης αύξησης των τιμών πώλησης.

    Ετσι, πέτυχε αύξηση  των μεριδίων της σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες, ακόμα και σε αυτές που κινήθηκαν πτωτικά, όπως -ενδεικτικά στις άκρως ανταγωνιστικές αγορές του φρέσκου γάλακτος, του σοκολατούχου και των γιαουρτιών ευρωπαϊκού τύπου, ωστόσο κατέγραψε σημαντική πτώση του μικτού  κέρδους κατά -8,18%  με αποτέλεσμα τη μείωση της κερδοφορίας.

    «Ψαλίδι» σε EBITDA και EBIT

    Τα EBIDTA μειώθηκαν κατά 50% και διαμορφώθηκαν στα 2,26 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν κατά 87,94% αντίστοιχα έναντι της περσινής χρήσης και διαμορφώθηκαν σε 335.000 ευρώ. Το καθαρό αποτέλεσμα ανήλθε σε 290. 000 ευρώ ενώ το καθαρό χρέος (συνολικός δανεισμός μείον τραπεζικά διαθέσιμα) αυξήθηκε σε σχέση με την προηγούμενη χρήση λόγω της αύξησης του κόστους των αποθεμάτων, της διατήρησης υψηλότερων αποθεμάτων ασφαλείας, διαμορφούμενο σε 9,8 εκατ. ευρώ.

    Σημειώνεται ότι και το 2023 η εταιρία προχώρησε στη σύναψη ομολογιακού δανείου ύψους 4 εκατ. ευρώ τριετούς διάρκειας.

    Η διοίκηση της εταιρείας υπό τον Θανάση Κουκάκη, για την ανάπτυξη της εταιρείας εστιάζει σε τρεις άξονες και ειδικότερα στην είσοδο σε νέες γεωγραφικά τουριστικές περιοχές, στη σημαντική βελτίωση της διανομής σε περιοχές που ήδη δραστηριοποιείται και στην ενίσχυση του δικτύου στη μικρή λιανική σε όλη την Ελλάδα.

    Αλμα στις εξαγωγές

    Μεγάλη ανάπτυξη εμφανίζουν και οι εξαγωγές, οι οποίες συνεισέφεραν στον τζίρο το 2022 7 εκατ. ευρώ  με ρυθμό ανάπτυξης 41,05%. Η δυναμική πορεία των πωλήσεων στο εξωτερικό θα συνεχισθεί και τα επόμενα έτη τόσο στις αγορές της Ευρώπης όσο και στις αγορές της Μέσης Ανατολής-Ασίας. Οι εξαγωγές, που κατευθύνονται σε περισσότερες από 223 χώρες,  αποτελούν στρατηγικό κανάλι για την περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεων της Φάρμα Κουκάκη και το 2023 εκτιμάται ότι η αύξηση θα ξεπεράσει το 30%. Ηδη το πρώτο εξάμηνο του έτους  καταγράφεται αύξηση των εξαγωγών μεγαλύτερη από 30% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

    Στην κατεύθυνση αυτή θα συμβάλλουν και οι επενδύσεις που πραγματοποιεί στοχεύοντας στην αύξηση της παραγωγικότητας και της τεχνολογικής αναβάθμισης του εργοστασίου.

    Στη τρέχουσα χρήση, οι επενδύσεις ανήλθαν σε  1,9 εκατ. ευρώ  και αποτελούν μέρος του συνολικού επενδυτικού σχεδίου, που θα υλοποιηθεί μέχρι το 2024.

    Τα εν εξελίξει επενδυτικά σχέδια της εταιρείας  συνολικού προϋπολογισμού 18 εκατ. ευρώ  θα έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση του ενεργειακού και περιβαλλοντικού αποτυπώματος με νέο εξοπλισμό αυξημένης ενεργειακής απόδοσης, την ιδιοπαραγωγή θερμικής και ηλεκτρικής ενέργειας, που θα καλύψει το 35% των αναγκών της ηλεκτρικής ενέργειας και τουλάχιστον το 80% της θερμικής, την ποιοτική αναβάθμιση των προϊόντων και την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας σε κωδικούς που εταιρεία κατέχει ηγετική θέση.

    Με 20% τρέχουν φέτος οι πωλήσεις

    Επιστροφή των κερδών προ φόρων στα επίπεδα του 2021 προσδοκά η Φάρμα Κουκάκη για τη φετινή χρήση. Όπως αναφέρεται τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου 2023 επιβεβαιώνουν τη συνεχή αναπτυξιακή δυναμική των πωλήσεων, καταγράφοντας αύξηση κύκλου εργασιών υψηλότερη από 20% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η αύξηση αυτή αποδίδεται σε στοχευμένες ενέργειες, δίδοντας ιδιαίτερη έμφαση στις αγορές μεγάλης δυναμικής, τις προϊοντικές κατηγορίες υψηλής ζήτησης και τα κανάλια διανομής ισχυρής έντασης.

    Παράλληλα καταγράφεται διεύρυνση μεριδίων αγοράς σε όγκο με το «Κεφίρ» να είναι το νούμερο ένα προϊόν της εταιρείας με μερίδιο 26%  (24,5% πέρσι), το «Αριάνι» με μερίδιο 15,5% (+2,4%) αλλά και οριακή μείωση μεριδίων στην κατηγορία του φρέσκου γάλακτος και του στραγγιστού γιαουρτιού.

    Διαβάστε επίσης

    REDS: Επιβεβαιώνει διαπραγματεύσεις με Trade Estates για πώληση του Smart Park

    Aegean: Ξεκινά η 9η περίοδος εκτοκισμού του ΚΟΔ με 18,30 ευρώ ανά ομολογία

    Γιαν Κάρας (ΟΠΑΠ): Ξεκάθαρη πρόοδος στην υλοποίηση των στρατηγικών μας στόχων – Άλμα 4,9% για τη μετοχή



    ΣΧΟΛΙΑ