• Business

    Φ. Καραμανλή: Γιατί αποχωρεί η Hellenic Carriers από το χρηματιστήριο του Λονδίνου

    Φωτεινή Καραμανλή. Ηellenic Carriers


    Τέλος εποχής για τις μετοχές της ναυτιλιακής Hellenic Carriers. Οι μέτοχοι της αποφάσισαν την έξοδο της εταιρίας από την Εναλλακτική Αγορά του χρηματιστηρίου του Λονδίνου (AIM). Τελευταία ημέρα διαπραγμάτευσης ορίστηκε η 19η Απριλίου 2016.

    Η Hellenic Carriers, με ιδιοκτήτρια και διευθύνουσα σύμβουλο τη Φωτεινή Καραμανλή, έχει στην κατοχή της πέντε πλοία μεταφορά ξηρού φορτίου (δύο kamsarmax, ένα panamax και δύο supramax) συνολικής χωρητικότητας 340.055 dtw. Tα ετήσια έσοδα της το 2015 ανήλθαν σε 13 εκατ. δολάρια, ενώ οι καθαρές ζημιές -προ λογιστικών ζημιών από πώληση/απομείωση αξίας πλοίων- διαμορφώθηκαν στα 16,3 εκατ. δολάρια.

    Φωτεινή Καραμανλή. Διευθύνουσα Σύμβουλος, Hellenic Carriers
    Φωτεινή Καραμανλή. Διευθύνουσα Σύμβουλος, Hellenic Carriers

    Η διοίκηση της εταιρίας είχε ανακοινώσει από τις αρχές του έτους την πρόθεση της να φύγει από την AIM του Λονδίνου. Η χαμηλή της κεφαλαιοποίηση και το υψηλό κόστος παραμονής της στην χρηματιστηριακή αγορά της βρετανικής πρωτεύουσας, σε συνδυασμό με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στην ταλαιπωρημένη από την κρίση αγορά του ξηρού φορτίου που δραστηριοποιείται, καθιστούν ασύμφορη τη συνέχιση της διαπραγμάτευσης των μετοχών της σε αυτήν.

    Στο μεταξύ, οι μέτοχοι της εταιρίας ενέκριναν και το διορισμό του βετεράνου στη ναυτιλιακή οικονομία και στη χρηματοδότηση πλοίων, Απόστολου Κοντογιάννη, στη θέση του μη εκτελεστικού διευθυντή. Ο ίδιος υπήρξε οικονομικός σύμβουλος σε αρκετές ναυτιλιακές εταιρίες, ενώ παράλληλα είναι μέλος του ΔΣ της Diana Shipping.

    Kώστας Καραμανλής (αριστερά), Φωτεινή Καραμανλή, Αχιλλέας Καραμανλής (δεξιά)
    Kώστας Καραμανλής (αριστερά), Φωτεινή Καραμανλή, Αχιλλέας Καραμανλής (δεξιά)

    H Φωτεινή Καραµανλή, κόρη του Αχιλλέα Καραµανλή και εξαδέλφη του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Α. Καραμανλή, παρά την μακρά ιστορία της οικογένειας της στην πολιτική σκηνή της Ελλάδας, έδειξε από νωρίς την προτίμηση της στη θάλασσα. Άλλωστε και αυτός ο χώρος δεν ήταν άγνωστος για εκείνη αφού η μητέρα της, Νίκη ∆ιαµαντή, κατάγεται από τη γνωστή ναυτική οικογένεια ∆ιαµαντή, µε εµπειρία τουλάχιστον 70 χρόνων στη ναυτιλία. Είναι παντρεμένη με τον πρώην σύμβουλος του Κώστα Καραμανλή, Αλέξανδρος Χριστοδούλου.

    Με σπουδές στη Νοµική Σχολή του Πανεπιστηµίου Αθηνών και στη συνέχεια στο Πανεπιστήµιο του Cambridge, εργάστηκε για µεγάλο χρονικό διάστηµα ως δικηγόρος στους Norton Rose, στο Λονδίνο και στην Αθήνα. Aπό το 1989 και για δέκα χρόνια, ασχολήθηκε με τις αγοραπωλησίες πλοίων από τη θέση της στο σχετικό τμήμα του αγγλικού ναυλοµεσιτικού οίκου Galbraiths, στο Λονδίνο. Από το 1999 άρχισε να ασχολείται η ίδια με τον εφοπλισμό, ιδρύοντας δική της εταιρία.

    Οι στρατηγικές κινήσεις εν μέσω κρίσης

    Η Hellenic Carriers, δραστηριοποιείται στην μεταφορά ξηρού φορτίου και είναι εισηγμένη στην ΑΙΜ του Λονδίνου από το 2007. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, εν μέσω της πενταετούς κρίσης που έχει οδηγήσει αρκετές ναυτιλιακές εκτός αγοράς, πραγματοποιεί στρατηγικές κινήσεις με στόχο την επιβίωση της. Κατά τα τελευταία πέντε χρόνια, οι συσσωρευμένες ζημίες της εταιρίας ανέρχονται στα 80 και πλέον εκατ. δολάρια.

    hellenic_carriers_webphotos6

    Στην πρόσφατη συνέλευση των μετόχων της ναυτιλιακής, έγινε σαφές ότι από τη στιγμή που η εταιρία δεν απολαμβάνει τα οφέλη μίας εισηγμένης εταιρίας, δηλαδή δεν έχει πρόσβαση σε κεφάλαια και ρευστότητα από αγορά, δεν έχει λόγο να διατηρεί τις μετοχές της σε αυτήν.

    Στο τέλος Δεκεμβρίου 2015 η Φωτεινή Καραμανλή κατείχε ποσοστό 49,6% του μετοχικού κεφαλαίου της Hellenic Carriers. Προς το παρόν δεν υπάρχει από την εταιρία κάποια πρόταση εξαγοράς των μετοχών μειοψηφίας, ωστόσο, μετά την έξοδο από την ΑΙΜ υπάρχει πιθανότητα να συμβεί κάτι τέτοιο αλλά όχι με τους νόμους εξαγοράς της Βρετανίας.

    logo

    Ο μακροχρόνιος δανεισμός της εταιρίας ανέρχονταν στο τέλος Δεκεμβρίου 2015 σε 91,5 εκατ. δολάρια, ενώ η διοίκηση της έχει ήδη προχωρήσει σε αναδιάρθρωση των δύο δανείων της και βρίσκεται σε συζητήσεις για το τρίτο.

    Γιατί οι Έλληνες εγκαταλείπουν την ΑΙΜ του Λονδίνου

    Ήταν το Mάιο του 2005, όταν η Global Oceanic Carriers (GO Carriers) του εφοπλιστή Βασίλη Βιντιάδη άντλησε 22,47 εκατ. λίρες Αγγλίας με την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο AIM του Λονδίνου τον Μάιο του 2005.  Ήταν η πρώτη ελληνική ναυτιλιακή που εισήγαγε προς διαπραγμάτευση τις μετοχές της στη συγκεκριμένη αγορά και ακολούθησαν αρκετές ακόμη. Έντεκα χρόνια μετά το σκηνικό έχει αλλάξει, καθώς πλέον ετοιμαζονται να αποχωρήσουν από την AIM και οι δύο τελευταίες ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων που έχουν απομείνει. Η Hellenic Carriers και η Goldenport Holdings Inc, της οικογένειας Δράγνη.

    Goldenport

    Και στις δύο περιπτώσεις ο βασικός λόγος αποχώρησης είναι οι δύσκολες συνθήκες που βιώνει η ναυτιλιακή αγορά. Ωστόσο, έμπειρος αναλυτής που ασχολείται με τις εισαγωγές ναυτιλιακών εταιριών στα χρηματιστήρια, υποστηρίζει ότι αυτό θα συνέβαινε αργά ή γρήγορα ακόμη και αν δεν υπήρξε η κρίση. Και δικαιολογεί την άποψη του επισημαίνοντας ότι το Λονδίνο είναι ένα μεγάλο εμπορικό και ναυτιλιακό κέντρο, όσον αφορά τις υπηρεσίες, αλλά δεν ισχύει το ίδιο όσον αφορά τις επενδύσεις στη ναυτιλία. Οι επενδυτές δεν παρακολουθούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία στο Λονδίνο όπως κάνουν στην αγορά της Νέας Υόρκης.

    Έτσι, η χρηματαγορά του Λονδίνου χαρακτηρίζεται από έλλειψη βάθους για τις ναυτιλιακές, με αποτέλεσμα τόσο στην κύρια αγορά, όσο και την εναλλακτική ΑΙΜ να υπάρχουν δυσκολίες ως προς την άντληση κεφαλαίων μέσω placements ή πωλήσεις μετοχών. Το γεγονός αυτό έχει αντίκτυπο και στις ελληνικές ναυτιλιακές που διπαραγματεύονται εκεί.

    xrimatistirio_london4.

    Σημειώνεται ότι η GO Carriers σταμάτησε τη διαπραγμάτευση της στην ΑΙΜ το 2008, ενώ η Globus Maritime, του Γ. Φειδάκη, εισήχθη στην αγορά του Λονδίνου το 2007 και μετά από τρία χρόνια μεταφέρθηκε στην αγορά του Nasdaq στις ΗΠΑ.

    Όπως αναφέρουν αναλυτές που παρακολουθούν τις εξελίξεις στον κλάδο της ναυτιλίας, τη στιγμή που ακόμη και οι μεγάλες Ελληνικές ναυτιλιακές δυσκολεύονται να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις του χρημαστιστηρίου της Νέας Υόρκης, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι μικρότεροι παίχτες της αγοράς αποχωρούν από τις μικρότερες αγορές. Δεν υπάρχει λόγος μία εταιρία να είναι εισηγμένη σε χρηματιστήριο αν δεν έχει υψηλή κεφαλαιοποίηση.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/afi-stefanou-tolmiri-epichirimatiki-kinisi-en-meso-krisis-stis-ditikes-kiklades/37987

     



    ΣΧΟΛΙΑ