• Business

    ΕΡΓΟΣΕ: Με ποιους συμβούλους αναβαθμίζεται για τα έργα των 4,5 δισ. Ευρώ

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Χρήστος Βίνης (ΕΡΓΟΣΕ)

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ) Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Χρήστος Βίνης (ΕΡΓΟΣΕ)


    Με δύο νέους συμβούλους αναβαθμίζεται η ΕΡΓΟΣΕ για τα έργα κόστους 4,5 δισ.ευρώ που δημοπρατούνται αυτή την περίοδο και διεκδικούν οι μεγάλοι Όμιλοι. Πρόκειται για τους έξι διαγωνισμούς για τα έργα διασύνδεσης του σιδηροδρομικού δικτύου με τους λιμένες μείζονος εμπορικής σημασίας και διεκδικούν οι εγχώριοι Όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat, Mytilineos, καθως και οι διεθνείς κολοσσοί Siemens και Alstom.

    Σύμφωνα με πηγές η ΕΡΓΟΣΕ έχει καταλήξει στην OBERMEYER η οποία θα να αναλάβει το ρόλο του τεχνικού συμβούλου με το κόστος του έργου να εκτιμάται στα 8,9 εκατ. Ευρώ. Η OBERMEYER θα υποστηρίξει την ΕΡΓΟΣΕ κατά τη διάρκεια των έξι διαγωνισμών.

    Επιπλέον, όπως γνωστοποιήθηκε μέσω απόφασης στη Διαύγεια που υπογράφεται από τη Γενική Γραμματέα Υποδομών, Μαρία-Έλλη Γεράρδη, το Υπουργείο Υποδομών κατέληξε το νομικό σύμβουλο μέσω του οποίου θα βοηθήσει την ΕΡΓΟΣΕ για τους διαγωνισμούς. Πρόκειται για την Ευαγγελία Παυλάκη, η οποία έδωσε προσφορά ύψους 163.750 ευρώ (έκπτωση 5%) επικρατώντας των LexPartners και DTK LAW.

    Υπενθυμίζεται πως το Υπουργείο Υποδομών έχει τρέξει επιπλέον διαγωνισμούς και έχει επιλέξει συμβούλους με στόχο την περαιτέρω επιτάχυνση του ανταγωνιστικού διαλόγου για τα έργα που δημοπρατεί η ΕΡΓΟΣΕ.

    Την ίδια στιγμή η ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζεται να προκηρύξει τον διαγωνισμό για το έργο αξίας 200 εκατ. Ευρώ για την επιλογή των έξι project managers που θα επιβλέπουν την πορεία υλοποίησης των μεγάλων έργων από τους μεγάλους Ομίλους.

    Τι θα αναλάβει ο τεχνικός σύμβουλος

    Η OBERMEYER καλείται πλέον να βοηθήσει την ΕΡΓΟΣΕ στην υλοποίηση των έργων και πιο συγκεκριμένα θα αναλάβει:

    Κατά την τεχνική αξιολόγηση των λύσεων που θα προταθούν από τους υποψήφιους ανάδοχους.

    Στην επεξεργασία και επιλογή τεχνικών λύσεων και στη σύνθεση αυτών ώστε να προκύψει η βέλτιστη λύση, για την οποία οι υποψήφιοι θα υποβάλουν την τελική τους προσφορά.

    Στην αξιολόγηση πάσης φύσεως αιτημάτων των υποψηφίων που αφορούν τεχνικά θέματα.

    Στην παρακολούθηση και εφαρμογή του χρονοδιαγράμματος του ανταγωνιστικού διαλόγου.

    Στην εκπόνηση υποστηρικτικών μελετών (μελέτες κτηματολογίου, μελέτες σκοπιμότητας και ανάλυσης κόστους οφέλους, περιβαλλοντικών μελετών κ.α.):

    Τι αναλαμβάνει ο νομικός σύμβουλος

    Ο νομικός σύμβουλος που επέλεξε το Υπουργείο θα υποστηρίξει τη Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών (Δ14), η οποία θα βοηθήσει την ΕΡΓΟΣΕ κατά τη διάρκεια της διαδικασίας της ανάθεσης των έργων.

    Επισημαίνεται, δε, πως λόγω της σημαντικότητας των υπό δημοπράτηση σιδηροδρομικών έργων, ο νομικός σύμβουλος που αναλαμβάνει την υποστήριξη της Δ14 πρέπει να εξειδικευμένη εμπειρία σε σχετικά θέματα και την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή.

    Η σημασία των έργων και οι μνηστήρες τους

    Τα υπό δημοπράτηση έργα αναμένεται να αναβαθμίσουν το ρόλο της Ελλάδας ως διαμετακομιστικό κόμβο εμπορευμάτων και εμπορευματικών φορτίων (Logistics Hub) των Βαλκανίων της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

    Υπενθυμίζεται ότι οι διαγωνισμοί για κάθε έργο προκηρύχθηκαν στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου και από τα τέλη του Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους γνωστοποιήθηκαν τα τρία σχήματα που διεκδικούν το κάθε έργο.

    Αυτά είναι τα εξής:

    • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Intrakat-Siemens,
    • Ελλάκτωρ – Mytilineos
    • ΑΒΑΞ – Alstom

    Όσον αφορά την πορεία των διαγωνισμών, αυτοί βρίσκονται πλέον στο στάδιο Β1, δηλαδή οι ενδιαφερόμενοι έχουν λάβει τις προμελέτες και εξετάζουν μαζί με την ΕΡΓΟΣΕ και τους συμβούλους της τις βέλτιστες λύσεις για κάθε έργο.

    Το επόμενο βήμα είναι η επιλογή της καταλληλότερης χάραξης για το κάθε έργο και η υποβολή των προσφορών από κάθε σχήμα.

    Τα υπό δημοπράτηση έργα και η αξία τους είναι τα κάτωθι:

    • Διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, συνολικής αξίας 591 εκατ. Ευρώ
    • Προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου αξίας 534 εκατ. ευρώ
    • Προαστιακή σιδηροδρομικής γραμμή για τη σύνδεση Ραφήνας και λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο 430 εκατ. ευρώ
    • Διασύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με την Ξάνθη 2,3 δισ. ευρώ
    • Σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο 1,45 δισ. ευρώ
    • Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης 77,1 εκατ. ευρώ

    Διαβάστε επίσης

    ΕΡΓΟΣΕ: Εντός του μήνα βγαίνει στον άερα ο διαγωνισμός των project managers για τα έργα των 4,5 δισ. ευρώ

    ΕΡΓΟΣΕ: Στην τελική ευθεία για την υπογραφή έργων αξίας 247 εκατ. ευρώ-Ποιοι μεγάλοι Όμιλοι τα αναλαμβάνουν

    ΕΡΓΟΣΕ: Ξεκινά ο Ανταγωνιστικός Διάλογος για τα σιδηροδρομικά έργα ύψους 4 δισ. ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ