• Business

    ΕΡΓΟΣΕ: Εντός του μήνα βγαίνει στον άερα ο διαγωνισμός των project managers για τα έργα των 4,5 δισ. ευρώ

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Χρήστος Βίνης (ΕΡΓΟΣΕ)

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ) Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Χρήστος Βίνης (ΕΡΓΟΣΕ)


    Εντός του μήνα επιδιώκεται σύμφωνα με πληροφορίες να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για τους project managers για τα έξι έργα συνολικής αξίας 4,5 δισ. Ευρώ για τη διασύνδεση των λιμένων μείζονος εμπορικής σημασίας με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο που δημοπρατεί η ΕΡΓΟΣΕ και διεκδικούν μεγάλοι εγχώριοι Όμιλοι, όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Ελλάκτωρ, Intrakat και Mytilineos, αλλά και ισχυροί ξένοι παίκτες όπως η Siemens και η Alstom.

    Πρόκειται για το διαγωνισμό αξίας 200 εκατ. Ευρώ μέσω του οποίου η ΕΡΓΟΣΕ θα καταλήξει στους συμβούλους, οι οποίοι θα τη βοηθήσουν στις διαπραγματεύσεις με τους ενδιαφερόμενους Ομίλους κατά τη διάρκεια του Β΄Σταδίου του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, που έχει ξεκινήσει από προχθές.

    Πιο συγκεκριμένα η ΕΡΓΟΣΕ θα επιλέξει ένα σύμβουλο (project manager) ανά έργο. Αυτός θα αναλάβει το ρόλο του διαμεσολαβητή μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και των σχημάτων που διεκδικούν τις έξι συνδέσεις, ενώ θα επιβλέπει και την πορεία της υλοποίησης των έργων από το ανάδοχο σχήμα.

    Το κόστος της κάθε σύμβασης

    Όπως έχει ήδη γράψει το mononews η ΕΡΓΟΣΕ έχει εγκρίνει τα τεύχη δημοπράτησης των διαγωνισμών για τους project managers και ο προϋπολογισμός για την κάθε μελέτη, οι οποίες χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, διαμορφώνεται ως εξής:

    • Αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής και την εγκατάσταση σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο (συνολική αξία έργου 1,45 δισ. ευρώ). Το εκτιμώμενο κόστος του έργου για τις υπηρεσίες συμβούλου ανέρχεται στα 49,4 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
    • Κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Τοξότες (συνολική αξία έργου 2,3 δισ. ευρώ). Το εκτιμώμενο κόστος του έργου για τις υπηρεσίες συμβούλου ανέρχεται στα 89,1 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
    • Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης και την κατασκευή του Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης (συνολική αξία έργου 77,1 εκατ. ευρώ). Το κόστος του έργου για τις υπηρεσίες συμβούλου ανέρχεται στα 2,67 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
    • Κατασκευή της νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα της με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο (συνολική αξία έργου 430 εκατ.. ευρώ). Ο σύμβουλος εκτιμάται πως θα χρειαστεί 18,4 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ
    • Κατασκευή της νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής από το Κορωπί έως το Λαύριο και το Λιμένα Λαυρίου (συνολική αξία έργου 534 εκατ. ευρώ). Το κόστος του έργου για τις υπηρεσίες συμβούλου ανέρχεται στα 23,4 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
    • Νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Πάτρα στο τμήμα Ρίο-Νέος Λιμένας Πατρών (συνολική αξία έργου 534 εκατ. ευρώ). Το κόστος για τις υπηρεσίες συμβούλου ανέρχεται στα 29 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.

    Ο mega-διαγωνισμός

    Οι έξι διαγωνισμοί για τη διασύνδεση των λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο συνολικής εκτιμώμενης αξίας 4,5 δισ. ευρώ προκηρύχθηκαν στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου και από τα τέλη του Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους γνωστοποιήθηκαν τα τρία σχήματα που διεκδικούν το κάθε έργο.

    Πιο συγκεκριμένα, για τη διεκδίκηση των έργων έχουν δημιουργηθεί τρεις αρκετά ισχυρές κοινοπραξίες, οι οποίες είναι οι εξής:

    • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Intrakat-Siemens,
    • Ελλάκτωρ – Mytilineos
    • ΑΒΑΞ – Alstom

    Τα εν λόγω σχήματα έχουν ήδη λάβει τις προμελέτες για το κάθε έργο, ενώ πλέον έχουν κληθεί από την ΕΡΓΟΣΕ για να εισέλθουν και επίσημα στον ανταγωνιστικό διάλογο. Πρόκειται για το στάδιο Β1, κατά τη διάρκεια του οποίου η αναθέτουσα αρχή (ΕΡΓΟΣΕ) και τα ενδιαφερόμενα σχήματα θα καταλήξουν στην χάραξη για το κάθε έργο. Σημειώνεται ότι η ΕΡΓΟΣΕ έχει προκηρύξει διαγωνισμό για την επιλογή τεχνικού συμβούλου, ο οποίος θα την υποστηρίξει για να καταλήξει στην καλύτερη μελέτη ανά έργο.

    Από εκεί και έπειτα η ΕΡΓΟΣΕ θα ζητήσει από τα σχήματα να υποβάλουν τις οικονομικές προσφορές τους (Στάδιο Β2). Υπενθυμίζεται πως επιδιώκεται είναι να έχουμε τους πρώτους αναδόχους κατά τον Μάρτιο του 2023.

    Διαβάστε επίσης

    ΕΡΓΟΣΕ: Ξεκινά ο Ανταγωνιστικός Διάλογος για τα σιδηροδρομικά έργα ύψους 4 δισ. ευρώ

    ΕΡΓΟΣΕ: Ξεκίνησε ο διαγωνισμός για την επιλογή Τεχνικού Συμβούλου για την υλοποίηση των έργων – Δημοπρατήθηκε η κατασκευή σιδηροδρομικής στάσης στο Κρυονέρι Αττικής

    H αναδιοργάνωση του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ



    ΣΧΟΛΙΑ