• Business

    Επ. Ανταγωνισμού: Πώς ο Ζωούλλης Μηνά απέκλειε τους ανταγωνιστές από την αγορά

    • Contributor


    Μπορεί το πρόστιμο της Επιτροπής Ανταγωνισμού στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία να ήταν αναμενόμενο ως προς την επιβολή του – ίσως όχι ως προς το ύψος του -, το σίγουρο, όμως, είναι ότι η σκόνη, που έχει σηκωθεί από τη συγκεκριμένη εξέλιξη, θα αργήσει πολύ να διαλυθεί για τη θυγατρική της ολλανδικής πολυεθνικής και τη διοίκηση του Ζωούλλη Μηνά. Οι λεπτομέρειες του πορίσματος της Επιτροπής, τις οποίες δημοσίευσε το ημερήσιο newsletter, FnB Daily, είναι αποκαλυπτικές για το μέγεθος της υπόθεσης και το πώς αυτή έφτασε μέχρι εδώ.

    Πρόκειται στην ουσία για μια 15ετή έρευνα. Τόση είναι και η διάρκεια των παραβάσεων, όπως υποστηρίζουν πηγές της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Η δικογραφία (ο διοικητικός φάκελος) ξεπερνά τις 8.000 σελίδες, χωρίς να περιλαμβάνονται τα ηλεκτρονικά αρχεία. Για να συνταχθεί η τελική έκθεση, ελέγχθησαν:
    α)23 χονδρέμποροι
    β)12 supermarket
    γ)230 τελικά σημεία κατανάλωσης συμπεριλαμβανομένων και των key accounts (αλυσίδες εστίασης κλπ).

    Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία κατηγορείται ότι έδινε μια σειρά από οικονομικά ανταλλάγματα και παροχές, σε λιανική και χονδρική, προκειμένου να εξασφαλίσει την αποκλειστικότητα και να αποκλείσει από το εκάστοτε σημείο ανταγωνιστικές προς αυτή επιχειρήσεις.

    “Δεν υπήρχαν συμβάσεις – Ήταν όλα προφορικά”

    Οι παροχές ήταν δωρεάν προϊόν, εκπτώσεις, μετρητά. Οι ελεγκτές κάνουν λόγο για ένα κοκτέιλ πρακτικών, που δινόταν για να εδραιωθεί η παρουσία της, εκτοπίζοντας τους υπόλοιπους. 
“Το ενδιαφέρον είναι ότι δεν υπήρχαν συμβάσεις. Ήταν όλα προφορικά”, δηλώνει στέλεχος της Επιτροπής.
    Μιλά, μάλιστα, για συγκεκριμένη περίπτωση, που οι προωθητικές ενέργειες αφορούσαν σε προϊόντα, αντίστοιχα του 200% του τζίρου !

    Αποκλεισμός και στα Super Market

    Σε ό,τι αφορά τα Super Market, η στοχοποίηση γινόταν μέσα από τις συμβάσεις και οι πωλητές της εταιρείας είχαν τη δυνατότητα να κάνουν ειδικές εκπτώσεις, εάν έκριναν ότι το μερίδιο των προϊόντων στο ράφι ήταν ικανοποιητικό. Έτσι, σύμφωνα πάντα με το πόρισμα της έκθεσης, ενίσχυαν την προτίμηση των καταναλωτών, αφού αυξανόταν η παρουσία των προϊόντων της εταιρείας στο ράφι, με αποτέλεσμα να χάνουν χώρο οι ανταγωνιστές.

    Οι πελάτες – κλειδιά

    Μεγάλη έμφαση έδινε η εταιρεία και στην προσπάθειά της να έχει δεσπόζουσα θέση και στους πελάτες – κλειδιά (οι λεγόμενοι key accounts). Δηλαδή, αλυσίδες εστίασης, ξενοδοχεία, μεγάλα καφέ.
    Στην περίπτωση αυτών των επιχειρήσεων, οι ελεγκτές της Επιτροπής κατέγραψαν ακόμα και την παροχή εμπράγματων εγγυήσεων και τη χορήγηση δανείων !

    Αρνείται τα πάντα η Αθηναϊκή Ζυθοποιία

    Η πλευρά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας εξέδωσε το απόγευμα της Τρίτης, αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση της έκθεσης της Επιτροπής, ανακοίνωση, με την οποία αρνείται κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς της Επιτροπής, θεωρεί την απόφαση άδικη και αβάσιμη και δηλώνει ότι θα προσφύγει άμεσα στη δικαιοσύνη, “για να προασπίσει τα δικαιώματά της και να αποκαταστήσει τη φήμη της, θέτοντας τις πραγματικές διαστάσεις της εικόνας της αγοράς μπίρας”. Περαιτέρω εξηγήσεις θα δώσει σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ζωούλλης Μήνα, σε συνέντευξη τύπου.



    ΣΧΟΛΙΑ