Ενέργεια

Gazprom: Ανακοίνωσε νέα συντήρηση σε τουρμπίνα του Nord Stream 1 – Στο 20% η ροή φυσικού αερίου από τις 27 Ιουλίου

  • NewsRoom
Αλεξέι Μίλερ, επικεφαλής Gazprom

Αλεξέι Μίλερ, επικεφαλής Gazprom


Σε νέα μείωση της ροής ρωσικού φυσικού αερίου προς την κεντρική Ευρώπη προχωρά η Gazprom, καθώς όπως  ανακοίνωσε τη Δευτέρα σταματά μία ακόμη τουρμπίνα στον αγωγό φυσικού αερίου Nord Stream 1 για συντήρηση.

Σύμφωνα με την Gazprom, η ημερήσια παραγωγική ικανότητα στο ρωσικό σταθμό συμπίεσης Portovaya θα μειωθεί στα 33 εκατομμύρια κυβικά μέτρα (mcm) φυσικού αερίου την ημέρα από τις 04:00 GMT στις 27 Ιουλίου, από την πλήρη χωρητικότητά της άνω των 160 mcm ανά μέρα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει κατηγορήσει τη Ρωσία για ενεργειακό εκβιασμό, με το  Κρεμλίνο να υποστηρίζει πως  η διακοπή του φυσικού αερίου προκλήθηκε από ζητήματα συντήρησης και τις επιπτώσεις των δυτικών κυρώσεων. Η Ευρώπη φοβάται πως η Ρωσία θα μπορούσε να διακόψει τις ροές φυσικού αερίου αυτόν τον χειμώνα, για να ωθήσει οικονομίες όπως η Γερμανική σε ύφεση και να οδηγήσει σε εκτίναξη των τιμών για τους καταναλωτές.

Η Gazprom είχε ξαναρχίσει τις ροές φυσικού αερίου μέσω του Nord Stream 1 την περασμένη εβδομάδα μετά από ένα διάλειμμα για συντήρηση σε άλλη τουρμπίνα, η οποία διήρκησε 10 ημέρες. Ωστόσο οι ροές είχαν φτάσει μόλις στο 40% των αρχικών, με τη Ρωσία να επικαλείται θέματα με το  «μπλοκάρισμα» της πρώτης τουρμπίνας στον Καναδά.  Πλέον, με τη νέα κίνησή της, η ροή περιορίζεται στο μισό των σημερινών εισαγωγών (στο 20%).

Σύμφωνα με τη νέα ανακοίνωση της ρωσικής εταιρεία, οι δυτικές κυρώσεις εξακολουθούν να παρεμποδίζουν τη συντήρηση του αγωγού. Η Gazprom  υποστήριξε πως έλαβε μεν από τη Siemens τα έγγραφα για τη συντήρηση της τουρμπίνας του αγωγού, η οποία είχε «μπλοκαριστεί» στον Καναδά και δεν έχει επιστρέψει στη Μόσχα, ωστόσο υποστηρίζει πως τα συγκεκριμένα έγγραφα αυτά δεν διευθετούν τους κινδύνους που είχε επισημάνει η κρατικά ελεγχόμενη ρωσική εταιρεία.

«Η Gazprom μελέτησε (…) τα έγγραφα, αλλά πρέπει να αναγνωρίσει ότι δεν εξαλείφουν τους κινδύνους που είχαν αναγνωριστεί προηγουμένως και εγείρουν πρόσθετα ερωτήματα», αναφέρει.

«Επιπλέον, τα θέματα σχετικές με τις κυρώσεις που έχουν επιβάλλει η ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο παραμένουν ανεπίλυτα, παρόλο που η επίλυση τέτοιων θεμάτων παραμένει σημαντική προκειμένου να παραληφθεί η μηχανή από την Ρωσία και να πραγματοποιήσει επείγουσες επισκευές σε άλλες τουρμπίνες».



ΣΧΟΛΙΑ