• Business

    Ελλάκτωρ – ΓΕΚ Τέρνα – Intrakat : Γιατί πληρώνουν τόσο μεγάλα πρόστιμα για το καρτέλ

    ΕΛΛΑΚΤΩΡ

    ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Οι κ. Δ.Καλλιτσάντσης, Α. Καλλιτσάντσης, Δ. Κούτρας και Λ. Μπόμπολας


    Εν αναμονή των τσουχτερών προστίμων από την Επιτροπή Ανταγωνισμού αναφορικά με τις κατηγορίες για σύσταση καρτέλ στον κατασκευαστικό τομέα βρίσκονται οι Ελλάκτωρ, ΓΕΚ Τέρνα, Intrakat και Τεχνική Ολυμπιακή, που απ’ ό,τι φαίνεται θα πληρώσουν το “μάρμαρο” για την υπόθεση, την ώρα που οι ξένοι κατασκευαστικοί όμιλοι επιχειρούν με κάθε τρόπο να “ξεγλιστρήσουν”.

    Μάλιστα, ήδη η Ελλάκτωρ έχει συμπεριλάβει στις προβλέψεις της ένα πρόστιμο της τάξεως των 40 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ αντίστοιχες προβλέψεις έχουν κάνει και η ΓΕΚ Τέρνα (19 εκατομμύρια ευρώ) και η Intrakat (4,3 εκατομμύρια ευρώ). Από την άλλη, η Τεχνική Ολυμπιακή ζήτησε να ενταχθεί σε καθεστώς επιείκειας, όπως και έγινε.

    Τα πρόστιμα αυτά που θα κληθούν να πληρώσουν οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες προκύπτουν με βάση τα στοιχεία που έχει συλλέξει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, εξετάζοντας όλους τους διαγωνισμούς από το 1990 μέχρι σήμερα, τα οποία φέρονται σύμφωνα με πληροφορίες να δίνουν επαρκείς αποδείξεις για συμφωνίες εκ των προτέρων μεταξύ κατασκευαστικών ομίλων, ώστε αφενός να μη δίνονται μεγάλες εκπτώσεις στα κατασκευαστικά έργα, αφετέρου να “μοιράζονται” τα έργα με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξυπηρετούνται τα συμφέροντα των εταιρειών. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Εγνατίας Οδού, όπου στο πρώτο εξάμηνο του 2011 οι διαγωνισμοί ανατέθηκαν με εκπτώσεις άνω του 40%, ενώ στο δεύτερο εξάμηνου του ίδιου έτους οι εκπτώσεις ήταν γύρω στο 15%.

    Εξάλλου, στα χέρια της Επιτροπής Ανταγωνισμού βρίσκονται και επιστολές που εμφανίζονται να αποδεικνύουν την προσυνεννόηση μεταξύ της Άκτωρ και της Μοχλός κατά τη δημοπράτηση του έργου επέκτασης κρηπιδώματος στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων προβλήτας του ΟΛΘ, καθώς και του έργου και της ανακαίνισης της υποδομής της γραμμής του ΗΣΑΠ Ομόνοια-Μοναστηράκι.

    Σημαντικό ρόλο στην αποκάλυψη της υπόθεσης φέρεται να διαδραμάτισε ο Πρ. Εμφιετζόγλου, που πρόσφατα παραδέχθηκε σε συνέντευξή του ότι ήταν αυτός και η εταιρεία του, Μηχανική, που κατήγγειλαν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού την ύπαρξη καρτέλ, με αποτέλεσμα να ξεκινήσουν οι έρευνες, ενώ με τις αρχές συνεργάστηκε και ένα ακόμα γνωστό ανώτατο στέλεχος κατασκευαστικής εταιρείας.

    Αυτό όμως που προκαλεί ερωτηματικά είναι το γιατί οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες καλούνται να πληρώσουν τέτοια βαριά πρόστιμα, ενώ οι ξένοι κατασκευαστικοί όμιλοι, αρνούμενοι να αποδεχθούν τα αποτελέσματα της έρευνας της Επιτροπής Ανταγωνισμού, δεν έχουν κάνει χρήση της διαδικασίας διευθέτησης, παρά το γεγονός ότι στις περισσότερες καταγγελίες για παράνομες προσυνεννοήσεις εμπλέκονται ξένες εταιρείες, με ανθρώπους της κατασκευαστικής αγοράς να κάνουν λόγο για άνιση μεταχείριση σε βάρος των ελληνικών εταιρειών…

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ανοιχτά τα καταστήματα και τις Κυριακές κατά την περίοδο Μαΐου – Οκτωβρίου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πλειστηριασμοί: Tο Δημόσιο ωφελείται και όχι οι τράπεζες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Νέο ψαλίδι στις συντάξεις: Αυτά είναι τα ποσά σε Δημόσιο, ΙΚΑ και ΔΕΚΟ (πίνακες)



    ΣΧΟΛΙΑ