• Business

    Ευτύχης Βασιλάκης (Aegean): Η ρύθμιση της εναέριας κυκλοφορίας θα μειώσει τις εκπομπές CO2

    AEGEAN: Τι φέρνει η επιτυχημένη στρατηγική του Ευτύχη Βασιλάκη - Οι προκλήσεις του 2022

    Ευτύχης Βασιλάκης


    Μπορεί ακόμη να μην υπάρχουν οι τεχνολογίες που θα εξασφαλίσουν ότι οι  αερομεταφορές θα φτάσουν στις μηδενικές εκπομπές, όμως με τη σωστή  ρύθμιση της εναέριας κυκλοφορίας, μπορεί να μειωθούν σημαντικά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Αυτό τόνισε μιλώντας χθες στο συνέδριο 1st Athens ESG & Climate Crisis Summit, ο Πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης.

    Όπως είπε με οργάνωση και επενδύσεις με σκοπό τις λεγόμενες καλύτερες διαδρομές και την επαρκή χωρητικότητα, θα μπορέσουμε να βελτιώσουμε ως έναν βαθμό τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

    Για παράδειγμα, σημείωσε, το περασμένο καλοκαίρι με την ιδιαίτερα επιβαρυμένη εναέρια κυκλοφορία, υπήρχε κατά μέσο 6-7 λεπτά καθυστέρηση άφιξης στην Αθήνα με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι εκπομπές CO2.

    “Ο κλάδος γενικά έχει μειώσει το αποτύπωμά του στο περιβάλλον. Αυτό που χρειάζεται όμως μέχρι να ωριμάσει η τεχνολογία είναι η κάθε κυβέρνηση – και σε αυτό το σημείο καλώ τον υπουργό – να παρέμβει στη ρύθμιση της εναέριας κυκλοφορίας”, σημείωσε.

    Μικρή παραγωγή και μεγάλο κόστος τα βιοκαύσιμα

    Οι αερομεταφορές όπως είπε, αναλογικά σε παγκόσμιο επίπεδο αποτελούν το 1/10 των μεταφορών συνολικά, και δεν έχουμε γρήγορες τεχνολογικές λύσεις για να φτάσουμε στο επιθυμητό net zero.

    Οι μπαταρίες των αεροσκαφών είναι ογκώδεις και βαριές, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν πραγματικές και ρεαλιστικές εναλλακτικές στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων αεροσκαφών, ειδικά σε μία χώρα σαν την Ελλάδα με τις ιδιαιτερότητες της νησιωτικής και ορεινής χώρας.

    “Ο νέος στόλος της AEGEAN θα επιφέρει 45% μικρότερη επιβάρυνση σε CO2 σε σχέση με τον αρχικό μας στόλο. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό, από τη στιγμή που τώρα δεν υπάρχουν ακόμη τεχνολογίες για τους κινητήρες – τις οποίες μάλιστα φαίνεται πως θα χρειαστεί να τις περιμένουμε σχεδόν 15 χρόνια – και επίσης τα βιοκαύσιμα ναι μεν μπορούν να βοηθήσουν αλλά έχουν μικρή παραγωγή και υψηλό κόστος”.

    “Είμαστε πιο κοντά στο Fit For 55 σε σχέση με άλλες εταιρείες, γενικά όμως δεν είμαστε πολύ κοντά”.

    Οι οδικές μεταφορές το μεγαλύτερο πρόβλημα

    Οι οδικές μεταφορές, σημείωσε, επιφέρουν μεγαλύτερη επιβάρυνση σε CO2 για τη  μεταφορά τόσο των ανθρώπων όσο και των προϊόντων. “Στην Ελλάδα” είπε, “υπάρχει ένας πολύ παλιός στόλος σε Ι.Χ ιδίως μετά το 2010 και είναι επείγουσα η ανάγκη να δοθούν κίνητρα στους πολίτες. Για παράδειγμα, όταν υπάρχουν μόνο 100.000 αιτήσεις νέων αδειών κυκλοφορίας τον χρόνο, είναι ένα πολύ χαμηλό ποσοστό ακόμη και για τον μικρό πληθυσμό της χώρας μας.

    Το θετικό μήνυμα είναι η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης που πλησιάζει με διάφορα προϊόντα που αναμένονται να επόμενα χρόνια.

    Το βασικότερο όμως σε αυτή τη φάση είναι η κυβέρνηση να δώσει κίνητρα και  να δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές (φορτιστές, ανάπτυξη δικτύου τρένων και μετρό). Ο δρόμος είναι μεν ορατός, όμως χρειάζεται πολλή δουλειά γιατί έχουμε ως πολύ παλιό στόλο οχημάτων και μόνο με μεγάλα κίνητρα μπορεί να βελτιωθεί η κατάσταση”.

    Eπέκταση της τουριστικής περιόδου

    Ο πρόεδρος της Aegean επίσης τόνισε τη σημασία της επέκτασης της τουριστικής περιόδου. “Όπως έχω ξαναπεί, το πιο ώριμο φρούτο για να έχουμε αντοχή, βιωσιμότητα και μικρότερη πίεση είναι η επέκταση της τουριστικής περιόδου. Με αυτό τον τρόπο θα έρθουν περισσότερες επενδύσεις, ωραιότερες εμπειρίες και σαφώς καλύτερη διαχείριση. Χρειάζονται πολιτικές από τα κράτη με πιθανώς διαφορετικά επίπεδα χρεώσεων ανά εποχή ή περίοδο για την παροχή κινήτρων”.

    Για τη φορολόγηση καυσίμων

    Σχετικά με το energy tax, σημείωσε ότι ακόμη και αν εφαρμοστεί χωρίς αλλαγές – που σίγουρα θα υπάρξουν αλλαγές – “η φορολόγηση των καυσίμων των αερομεταφορών θα γίνει μόνο για πτήσεις που κινούνται αποκλειστικά εντός των γεωγραφικών ορίων της Ε.Ε”.

    Σημείωσε επίσης ότι υπάρχουν δομικά θέματα στη νησιωτικότητα και στον ανταγωνισμό με χώρες εκτός Ε.Ε. και πρέπει να γίνει δουλειά που να φέρει ισορροπίες έστω και με αντισταθμίσματα. “Πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε με ένα νέο τρόπο που να περάσει σε όλα τα επίπεδα της δραστηριότητάς μας (στις συνεργασίες, την παραγωγή, τον μακροπρόθεσμο προγραμματισμό)”.

    “Μεταβατικές δυσκολίες είναι προφανές ότι θα υπάρχουν, όμως χρειάζεται σύνθεση ιδεών και παραγωγική συζήτηση στις προς εφαρμογή πολιτικές” κατέληξε.

    Διαβάστε επίσης
      Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ