• Business

    efood: Με 20 εκατ. ευρώ γεμίζει τα ταμεία των Γερμανών της Delivery Hero

    • Άννα Διανά
    Παμίνος Κυρκίνης, Συνιδρυτής και CEO της e-food

    Παμίνος Κυρκίνης, Συνιδρυτής και CEO της e-food


    Σε «χρυσότοκο όρνιθα» της γερμανικής πολυεθνικής Delivery Hero αναδεικνύεται η efood.

    Πετυχαίνοντας πέρυσι εκρηκτική ανάπτυξη της τάξης του 75% , η Online Delivery, η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από την εμπορική ονομασία efood, προτείνει μέρισμα 20 εκατ. ευρώ από τα κέρδη του 2021.

    Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας  ο τζίρος της efood το 2021  διαμορφώθηκε στα 112,8 εκατ. ευρώ από 64,4 εκατ. ευρώ το 2020. Η αύξηση στον κύκλο εργασιών προήλθε κυρίως από την αύξηση των παραγγελιών μέσω της πλατφόρμας efood, με αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων από προμήθειες κατά 31 εκατ. ευρώ σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

     Ετσι, από τα 112,8 εκατ. ευρώ τα 77,1 εκατ. ευρώ αφορούν τα έσοδα από προμήθειες, ενώ 24,4 εκατ. ευρώ (από 13,5 εκατ. ευρώ) είναι τα έσοδα από την παροχή υπηρεσιών προώθησης των συνεργαζόμενων καταστημάτων της πλατφόρμας (premium placement, προτεινόμενα πιάτα κ.ά.).

    Πέρυσι αυξήθηκε και ο αριθμός των καταστημάτων που συνεργάζονται με την efood φθάνοντας σε 19.000 από 13.000 το 2020, ενώ ενισχύθηκαν και οι κατηγορίες των καταστημάτων που περιλαμβάνονται στην πλατφόρμα.

    Μείωση κερδοφορίας

    Παρά την αύξηση του τζίρου τα κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) μειώθηκαν στα 23,2 εκατ. ευρώ έναντι 28,9 εκατ. ευρώ της προηγούμενης οικονομικής χρήσης. Ομοίως και τα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) μειώθηκαν στα 27,7 εκατ. ευρώ από τα 31,2 εκατ. ευρώ το 2020.

    Τα καθαρά προ φόρων κέρδη ανήλθαν στο ποσό των 23,2 εκατ. ευρώ έναντι 28,9 εκατ. ευρώ το 2020.

    Η μείωση της κερδοφορίας αποδίδεται στα αυξημένα έξοδα για αμοιβές delivery και διαφήμιση. Ειδικότερα, οι αμοιβές υπηρεσιών delivery ανήλθαν το 2021 σε 38,12 εκατ. ευρώ ενώ το 2020 ήταν 6,66 εκατ. ευρώ. Επίσης, τα έξοδα προβολής και διαφήμισης διπλασιάστηκαν για την Online Delivery, για να φτάσουν στα 14,21 εκατ. ευρώ από 6,78 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

    Με βάση αυτά τα αποτελέσματα η εταιρεία προτείνει μέρισμα 20 εκατ. ευρώ, το οποίο τελεί υπό την έγκριση της γενικής συνέλευσης. Και την προηγούμενη χρήση (2020)όπου είδε τα έσοδά της να εκτοξεύονται κατά 49% και τα κέρδη της κατά 26,7% στα 21,3 εκατ. ευρώ το μέρισμα στη «μαμά εταιρεία», την γερμανική πολυεθνική Delivery Hero, ήταν επίσης της τάξης των 20 εκατ. ευρώ.

    Πάντως τα οικονομικά μεγέθη αναμένεται να αυξηθούν και φέτος με δεδομένο ότι η efood προχώρησε στην εξαγορά τεσσάρων εταιρειών του ομίλου Μούχαλη αποκτώντας πλήρη παρουσία στη χονδρική εμπορία, στη διανομή, στο φυσικό δίκτυο καταστημάτων και στο quick commerce.

    Διαβάστε επίσης:

    Delivery Hero και efood ολοκληρώνουν την εξαγορά των εταιρειών ΑLPHA ΔΙΑΝΟΜΕΣ, ΙΝΚΑΤ, DELIVERY.GR και E-TABLE

    efood: Από το delivery στο φυσικό κατάστημα και στο χονδρεμπόριο

    efood: Συνεργασία με τα Pet City για τη διανομή 2.000 προϊόντων φροντίδας των ζώων συντροφιάς



    ΣΧΟΛΙΑ