Business

Δύο τα (σίγουρα) σχήματα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Άρης Ξενόφος,Πρόεδρος ΤΑΙΠΕΔ


Δύο τουλάχιστον αναμένεται να είναι τα επενδυτικά σχήματα, που καταθέτουν σήμερα φάκελο ενδιαφέροντος, στον διαγωνισμό που έχει προκηρύξει του ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Μία περιοχή που τα τελευταία χρόνια έχει αναβαθμιστεί ως ενεργειακός κόμβος, και ως στρατηγικό σημείο στον γεωπολιτικό χάρτη.

Ως «σίγουρο» θεωρούνται το αμερικανικό «μπλοκ», στο οποίο συμμετέχουν η ελληνοαμερικανική επενδυτική εταιρεία BlackSummit Financial Group, με τον Γιάννη Χαραλαμπάκη να είναι επικεφαλής αλλά και η DFC που είναι η αναπτυξιακή τράπεζα των ΗΠΑ. H DFC που έχει αναλάβει ενεργό ρόλο στη χρηματοδότηση επενδύσεων αμερικανικού ενδιαφέροντος στη χώρα μας, όπως είναι για παράδειγμα τα ναυπηγεία Ελευσίνας, ενώ σχεδιάζει να αναμιχθεί και στην διεκδίκηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Στο σχήμα πάντως δεν θα συμμετάσχει η ONEX του Πάνου Ξενοκώστα, η οποία εξέταζε το ενδεχόμενο να δημιουργήσει επισκευαστική βάση στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Αντίθετα, ο όμιλος που έχει πάρει τα ναυπηγεία Σύρου και «τρέχει» για να κλείσει την Ελευσίνα, ετοιμάζεται τώρα να διεκδικήσει και τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Σε αυτό το σχήμα θα πρέπει να συμμετάσχει και ναυτιλιακή εταιρεία με εμπειρία στη διαχείριση λιμένων.

Σε κατάθεση επιστολής ενδιαφέροντος θα προβεί, όπως όλα δείχνουν και η ελληνικού ενδιαφέροντος κοινοπραξία που αποτελείται από τον όμιλο Κοπελούζου και την Goldair μαζί με τον γαλλικό όμιλο Bollore Transport & Logistics.

Δημήτρης Κοπελούζος, εΠρόεδρος του Ομίλου Copelouzos Group
Δημήτρης Κοπελούζος, Πρόεδρος του Ομίλου Copelouzos Group

Ο όμιλος Κοπελούζου έχει μεγάλα συμφέροντα στην περιοχή αφού είναι εκ των μεγαλομετόχων του project Gas Trade, λίγα χιλιόμετρα μακριά από το λιμάνι. Η Gas Trade, στην οποία συμμετέχει μεταξύ άλλων και ο όμιλος Λιβανού, αναμένεται μέχρι το 2022 να έχει έτοιμη την πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επεξεργασίας υγροποιημένου φυσικού αερίου, κάτι που θα μετατρέψει τη χώρα μας σε ενεργειακό κόμβο.

Όσον αφορά την Goldair, η οποία είναι μια εταιρεία logistics, φιλοδοξεί να μπει και στα λιμάνια, ώστε να έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί τους πελάτες της σε όλο το φάσμα της μεταφορικής αλυσίδας.

Όσον αφορά τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, φαίνεται ότι δεν θα καταθέσει αίτηση ενδιαφέροντος στο ΤΑΙΠΕΔ αφού οι τρεις βασικοί μέτοχοι δεν δείχνουν να έχουν συμφωνήσει.

Πιο συγκεκριμένα η γαλλική Terminal Link που διαχειρίζεται λιμάνια που έχει το 33%, Deutsche Invest Equity Partners με 47%, και η Belterra Investments, συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη με 20%, δεν φαίνεται να καταλήγουν σε συμφωνία για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Ιβάν Σαββίδης
Ιβάν Σαββίδης

Ωστόσο οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στον όμιλο Σαββίδη εξέταζαν το ενδεχόμενο να ασχοληθούν με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αυτόνομα, χωρίς δηλαδή τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Το ενδεχόμενο να καταθέσει αίτηση ενδιαφέροντος, σύμφωνα με πληροφορίες έχει εξετάσει και ο όμιλος Μελισσανίδη, ο οποίος όμως έχει συμφέροντα στο λιμάνι της Καβάλας.

Η Καβάλα

Στον διαγωνισμό για γειτονικό λιμάνι, αυτό της Καβάλας, ο οποίος ακολουθεί, προσφορές αναμένεται να καταθέσουν τα δύο σχήματα που θεωρούνται σίγουρα και για την Αλεξανδρούπολη, (BlackSummit και DFC από τη μια Goldair και όμιλος Κοπελούζου) από την άλλη.

Τα δύο λιμάνια θεωρούνται συμπληρωματικά, τόσο σε ότι αφορά τις υπηρεσίες που θα προσφέρουν όσο και σε ότι αφορά τη θέση τους στο χάρτη Ανατολικής Μεσογείου.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ