• Business

    Δέσμευση Cosco: Μέχρι το 2018 ο Πειραιάς θα είναι το πρώτο λιμάνι της Ευρώπης!

    Fu Cheng Qiu

    Το αφεντικό της Cosco, Fu Cheng Qiu, ή αλλιώς «Κάπταιν Fu»


    Η Cosco Shipping, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Κίνας, όπως έχει γραφτεί εδώ και καιρό, έχει μεγάλα σχέδια για τον Πειραιά. Καίριος στόχος της είναι να εκτοξεύσει τον όγκο της εμπορικής κίνησης μετατρέποντας το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας κύριο εμπορευματικό σταθμό της στην Ευρώπη και στο λεγόμενο “Κεφάλι του Δράκου”, για την υλοποίηση του μεγαλεπήβολου project της κινεζικής κυβέρνησης China-Europe LandSea Express Line.

    Σύμφωνα με τα όσα ισχυρίστηκε ο Fu Cheng Qiu – ο οποίος είναι σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της Piraeus Container Terminal (PCT), της θυγατρικής της Cosco που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στον Πειραιά – στο Reuters, η κινεζική εταιρεία στοχεύει να αυξήσει τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων σε ποσοστό της τάξεως του 35% μέχρι το έτος 2018.

    Υπενθυμίζεται ότι η Cosco Shipping, η οποία διαθέτει τον τέταρτο μεγαλύτερο στόλο φορτηγών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, προχώρησε στην εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ που ανέρχεται σε ποσοστό 51% τον προηγούμενο μήνα καταβάλλοντας το ποσό των 280,5 εκατ. ευρώ, κάνοντας πραγματικότητα μια από τις μεγαλύτερες ιδιωτικοποιήσεις που έχουν λάβει χώρα στην Ελλάδα από την απαρχή της οικονομικής κρίσης το 2009.

    Αξίζει να αναφερθεί ότι η Cosco σκοπεύει να αυξήσει τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων στα 5 εκατ.-teu έως το έτος 2018, στα πλαίσια των σχεδίων της να καταστήσει την Ελλάδα έναν διαμετακομιστικό κόμβο για το συνεχώς αναπτυσσόμενο εμπόριο μεταξύ Ασίας και Ανατολικής Ευρώπης, όπως είχε πει ο Fu στην πρώτη συνέντευξη που έδωσε όταν ο κινεζικός κολοσσός πήρε τον έλεγχο του ΟΛΠ. “Αν φτάσουμε σε αυτά τα επίπεδα… το λιμάνι του Πειραιά θα φτάσει να κατέχει μια θέση ανάμεσα στους 30 μεγαλύτερους εμπορευματικούς σταθμούς στον κόσμο”, δήλωσε χαρακτηριστικά.

    Η Cosco, μέσα από την επέκταση που σχεδιάζει, φιλοδοξεί να κάνει τον Πειραιά, το πέμπτο μεγαλύτερο σε εμπορική κίνηση λιμάνι της Ευρώπης – τώρα είναι το όγδοο μεγαλύτερο και ξεπερνάει ακόμα και εκείνα της Βαλένθια και της Αλχεθίρας της Ισπανίας, σύμφωνα με τα στοιχεία του PortEconomics.

    Για την ιστορία, η κινεζική εταιρεία διαχειρίζεται δύο από τις προβλήτες του ΟΛΠ μέσω της θυγατρικής της PCT, από το έτος 2009, την εποχή εκείνη που η κρίση χρέους οδήγησε στην έξοδο τη χώρα από τις αγορές και έδιωξε τους επενδυτές μακριά.

    cosco

    Από τότε μέχρι σήμερα, έχει ξοδέψει εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να αναβαθμίσει τις λιμενικές εγκαταστάσεις και η ετήσια διακίνηση έχει τριπλασιαστεί και με το παραπάνω φτάνοντας τα 3,3 εκατ.-teu το έτος 2015, από τα 880.000-teu που διακινήθηκαν το 2010.

    Για φέτος, η πρόβλεψη τοποθετείται στα 3,7 εκατ.-teu.

    Είναι επίσης γεγονός ότι ο Πειραιάς έχει καταρρίψει κάθε ρεκόρ σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς κατόρθωσε να αναρριχηθεί στην 44η θέση πέρυσι από την 93η που κατείχε το 2010, σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενα του Fu.

    Παραπάνω από τα μισά έσοδα του ΟΛΠ (100 εκατ. ευρώ το 2015) οφείλονται στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Και σύμφωνα με την συμφωνία ιδιωτικοποίησης με την Cosco, η Ελλάδα υποχρεούται να διεκπεραιώσει επενδύσεις ύψους 300 εκατ. ευρώ μέσα σε μια περίοδο πέντε ετών, προτού ο κινεζικός κολοσσός προχωρήσει στην εξαγορά ενός πρόσθετου ποσοστού του λιμένα, της τάξεως του 16%.

    Ο Fu τόνισε πως η πρόσθετη επένδυση στοχεύει να βελτιώσει τις εγκαταστάσεις επισκευής πλοίων, των logistics και της κρουαζιέρας, ενώ πρόσθεσε ότι ένα λεπτομερές business plan πρόκειται να καταρτηθεί μέσα στο Νοέμβριο του 2016. Συγκεκριμένα, δήλωσε ότι “Μέσα από τις επενδύσεις μας, θέλουμε να δημιουργήσουμε περισσότερες θέσεις εργασίας ώστε να ωφεληθεί η τοπική κοινωνία. Μια εταιρεία, σαφώς και χρειάζεται ‘νέο αίμα’… ώστε να αναπτύσσεται”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/giorgos-ikonomou-agorase-apo-tin-dryships-plio-se-timi-10-pano-apo-tin-axia-tou/76521



    ΣΧΟΛΙΑ