• Business

    Cosmote TV-Nova: Στο… κόκκινο η μάχη της συνδρομητικής – Αρραβώνες με την ελεύθερη τηλεόραση

    Μιχάλης Τσαμάζ, OTE, Παναγιώτης Γεωργιόπουλος Nova


    Την αποφασιστικότητα του ΟΤΕ, η Cosmote TV να έχει τα ηνία στο αθλητικό περιεχόμενο και να κυριαρχεί στη συνδρομητική τηλεόραση, αποδεικνύει η συμφωνία που βρίσκεται προ των πυλών με τον Ολυμπιακό.

    Σε μια εποχή που ο κλάδος της συνδρομητικής βρίσκεται σε αναδιάταξη, με νέους παίκτες να διεκδικούν μερίδια και νέες συμμαχίες να εκκολάπτονται, η κίνηση αυτή του ΟΤΕ, είναι στρατηγική. Το πλησίασμα των συνδρομητικών με τα ελεύθερα κανάλια είναι εξάλλου μια νέα τάση που διαμορφώνει νέες ισορροπίες.

    Με μια «χρυσή» προσφορά η Cosmote TV, φαίνεται πως πλειοδοτεί έναντι της Nova για τα δικαιώματα μετάδοσης των ερυθρόλευκων. Το νέο deal της Cosmote με την πλευρά Μαρινάκη αναδεικνύει και μια νέα  συμμαχία καθώς και το Mega φέρεται ότι παραχωρεί τους αγώνες του Champions League στη συνδρομητική του ΟΤΕ.

    Πηγές αναφέρουν, ότι η συμφωνία μεταξύ των δύο ομίλων, ΟΤΕ και Μαρινάκη είναι ευρύτερη και εκτός από τα δικαιώματα μετάδοσης των εντός έδρας αγώνων του Ολυμπιακού, θα αφορά και ανταλλαγή περιεχομένου με το Mega, αλλά και σημαντικό διαφημιστικό κονδύλι της Cosmote στις εταιρείες media της Άλτερ Έγκο.

    Αν η συμφωνία ολοκληρωθεί, όπως προβλέπεται, και ο Ολυμπιακός αλλάξει τηλεοπτική στέγη θα είναι μια εξέλιξη που θα κάνει τη διαφορά. Τα δικαιώματα μετάδοσης του μεγαλύτερου αθλητικού brand της χώρας, την ομάδα με την πιο πολυάριθμη βάση φιλάθλων, αποτελούν φιλέτο, γιατί μπορούν να φέρουν μια σημαντική ώθηση στα νούμερα της Cosmote TV.

    Θα είναι η 9η ομάδα της Super League που θα βρεθεί στην αγκαλιά της Cosmote TV που πέρυσι εξασφάλισε τα δικαιώματα μετάδοσης των 8 από τις 14 ομάδες της. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Cosmote TV προσέφερε το υψηλότερο –έως τώρα- πόσο για τα δικαιώματα μετάδοσης ελληνικής ομάδας, που λέγεται ότι κυμαίνεται από 18 έως 20 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, όταν το ποσό της συμφωνίας με τη Nova τις προηγούμενες χρονιές έφτανε –κατά πληροφορίες- τα 12 εκατομμύρια ευρώ.

    Nova και Antenna με φιλόδοξα σχέδια

    Η εκκίνηση του  ΑΝΤ1+ με το βλέμμα στο Μουντιάλ, ήταν η πρώτη είσοδος ελεύθερου καναλιού στη συνδρομητική, Over the Top τηλεόραση. Έτσι, σπάζοντας το φράγμα που χώριζε μέχρι πριν τη συνδρομητική από την ελεύθερη τηλεόραση άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο συμμαχιών

    Όσον αφορά τον ANT1, πληροφορίες αναφέρουν ότι βρίσκονται σε εξέλιξη  συζητήσεις ανάμεσα στον ΑΝΤ1 και τη FIFA για να οριστικοποιηθούν οι λεπτομέρειες και οι τελικοί όροι και να υπογραφούν οι τελικές συμβάσεις με την ποσόστωση των αγώνων που θα μεταδοθούν στην ελεύθερη τηλεόραση του ΑΝΤ1 και στην ΟΤΤ πλατφόρμα.

    Προϋπόθεση είναι  να έχει εξασφαλίσει 100.000 συνδρομητές.  Το ΑΝΤ1+ ξεκίνησε την Τρίτη 12 Απριλίου, με αιχμή του δόρατος τα ΑΝΤ1 originals. Η over the top υπηρεσία του ΑΝΤ1  δίνει έμφαση αρχικά στην «ελληνικότητα» και στην παροχή αποκλειστικού περιεχομένου εγχώριας παραγωγής με σειρές όπως οι «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη, αλλά και δύο ακόμα τη «Γέφυρα» (βασισμένη στο The bridge) που αφορά την εξιχνίαση ενός εγκλήματος που αφορά την Ελλάδα και την Τουρκία και γυρίζεται σε Αθήνα και Κωνσταντινούπολη, αλλά και τη σειρά «The friend» της Φωτεινής Αθερίδου. Μέσα στο 2022, στόχος του ΑΝΤ1+ είναι να βγάλει συνολικά 8 παραγωγές εγχώριας μυθοπλασίας – ήδη 4-5 βρίσκονται σε τελικό στάδιο έγκρισης- ενώ σύντομα στο κάδρο μπαίνει και το Μουντιάλ.

    Η επερχόμενη είσοδος του Disney+ τον Ιούνιο και του HBO Max που βρίσκονται σε συζητήσεις με τη Vodafone, θα ανακατέψουν περαιτέρω την τράπουλα.

    Από την άλλη η μετακόμιση  της Nova από την Κάντζα της Αττικής στην εγκαταστάσεις του Alpha στην Παλλήνη αποτελεί άλλη μια κίνηση που προμηνύει ευρύτερες συμμαχίες.

    Η Nova ενώνει δυνάμεις με τον Alpha σε μια συνεργασία με πολλαπλά επίπεδα, καθώς όπως λέγεται ενδεχομένως προμηνύει  και κάποια μετοχική συνεργασία για την ιδιοκτήτρια της Nova, την United Media, ιδιοκτήτρια των Nova και Wind, η οποία έχει σχέδια για την επέκτασή της στην ελεύθερη τηλεόραση.

    Ταυτόχρονα, η Nova επικεντρώνεται στην αύξηση των μεριδίων της με την προώθηση της νέας πλατφόρμας ΕΟΝ. Από χθες η ΕΟΝ προσφέρεται και από τα καταστήματα της Wind, κάτι που η εταιρεία αναμένει ότι θα φέρει νέα ώθηση στη συνδρομητική της βάση.



    ΣΧΟΛΙΑ