Business

Coca Cola HBC: Γιατί σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές – Πώς βλέπει να αντιδρούν οι καταναλωτές μετά τα lockdown

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
O Zoran Bogdanovic, CEO της Coca-Cola HBC

O Zoran Bogdanovic, CEO της Coca-Cola HBC


Σε περαιτέρω αυξήσεις τιμών σχεδιάζει να προχωρήσει η Coca Cola HBC το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Zoran Bogdanovic.

Ήδη, η πολυεθνική εταιρεία εμφιάλωσης αναψυκτικών, που εξυπηρετεί περίπου 600 εκατομμύρια καταναλωτές έχει ανατιμήσει τα προϊόντα της σε περίπου 10 χώρες από τις συνολικά 28 που δραστηριοποιείται (περίπου το 1/3). Ο κ. Bogdanovic μάλιστα φέρεται να είπε ότι εάν συνεχισθούν να αυξάνονται οι διεθνείς τιμές των εμπορευμάτων, και ειδικότερα του αλουμινίου τότε είναι σίγουρο ότι θα έλθουν και άλλες ανατιμήσεις.

Η εταιρεία θεωρεί πως δεν πρόκειται να επηρεασθεί η ζήτηση καθώς οι καταναλωτές βγαίνουν από τα lockdowns με περισσότερα χρήματα και εμφανίζονται πρόθυμοι να ξοδέψουν και πάλι. «Υπάρχει γόνιμος έδαφος για αυξήσεις τιμών», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Zoran Bogdanovic. Για να συμπληρώσει: «Όλες οι έρευνες δείχνουν ότι τα χρήματα που διαθέτουν οι επιχειρήσεις αλλά και οι ιδιώτες είναι σε καλά επίπεδα. Έχουμε μελέτες που δείχνουν ότι οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν και να διασκεδάσουν. Όλο αυτή η δαπάνη, η οποία θα δημιουργήσει ζήτηση, θα οδηγήσει και σε αύξηση των τιμών».

Το στέλεχος της Coca Cola HBC προέβλεψε πως σε παρόμοιες κινήσεις θα προχωρήσουν και οι ανταγωνιστές, ωστόσο οι αυξήσεις τους θα είναι σε πιο λογικά επίπεδα. Παρ’ ότι όπως επεσήμανε κάποιοι παίκτες του κλάδου που θέλουν να κερδίσουν μεγαλύτερη θέση στην κατηγορία κάνουν «τρελά πράγματα», -υπονοώντας ότι ρίχνουν πολύ τις τιμές-, εκτιμά, ότι τελικά θα λάβουν πιο ορθολογικές αποφάσεις.

Οι αναφορές του κ. Bogdanovic έρχονται μετά από αυτές του επικεφαλής της Pepsico, Ramon Laguarta η οποία εξέφρασε την ευχή να υπάρξουν λελογισμένες ανατιμήσεις τους προσεχείς μήνες, ως αποτέλεσμα του επιπλέον κόστους που συνεπάγεται η άνοδος των διεθνών τιμών του αλουμινίου. Το οποίο χρησιμοποιείται σε μεγάλο βαθμό από τις βιομηχανίες αναψυκτικών για την συσκευασία των προϊόντων τους. Η τιμή του αλουμινίου θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους κινδύνους, με αναλυτές να προβλέπουν σημαντική άνοδο των διεθνών τιμών του, κάτι που ενδέχεται να προκαλέσει «ντόμινο ανατιμήσεων».

Για το ενδεχόμενο ανατιμήσεων είχε μιλήσει πρόσφατα και ο επικεφαλής της Jumbo, Απόστολος Βακάκης, ο οποίος έκανε λόγο για σημαντική άνοδο του μεταφορικού κόστους που πιέζει τις τιμές προς τα πάνω.

Να σημειωθεί πως η Coca Cola HBC, συμφερόντων της οικογένειας Δαυίδ, το πρώτο τρίμηνο του 2021 παρουσίασε αύξηση πωλήσεων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, κατά 2,7%, ή 6,1% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, με κύριους οδηγούς τις κατηγορίες των ανθρακούχων αναψυκτικών, ποτών ενέργειας, τις αναδυόμενες αγορές και την επιτυχημένη υλοποίηση της στρατηγικής μας στο κανάλι κατανάλωσης εντός σπιτιού.

Διαβάστε επίσης:

Νέο «επενδυτικό χτύπημα» από την Coca Cola HBC – Απέκτησε ποσοστό σε ηλεκτρονική πλατφόρμα της Heineken

Coca Cola HBC: Σχεδιάζει «μέγα» εργοστάσιο στην Ουγγαρία – Η συμφωνία με την τοπική κυβέρνηση

Μαρία Αναργύρου Νίκολιτς (Coca-Cola 3Ε): «Θετικά τα μηνύματα από την εστίαση» – Οι προβλέψεις για την τουριστική σεζόν


ΣΧΟΛΙΑ