• Business

    Clarksons: Στα 105 δισ. δολ. η αξία του ελληνόκτητου στόλου

    ναυλαγορά ναυτιλία


    Οι Έλληνες πλοιοκτήτες, λίγες ημέρες πριν από τα Ποσειδώνια 2018, βρίσκονται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας, με την αξία του συνολικού τους στόλου να ανέρχεται στα 105 δισ. δολ., σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons Research.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ελληνόκτητος στόλος έχει αυξήσει το μερίδιο του στον παγκόσμιο στόλο από το 13% που ήταν τη χρονιά που χρεοκόπησε η Lehman Brothers, στο 17% σήμερα.

    Ο Steve Gordon, επικεφαλής της Clarksons Research, επισήμανε: “Δέκα χρόνια μετά την οικονομική κρίση και παρά τις εγχώριες οικονομικές δυσκολίες και το άγχος της ναυτιλιακής αγοράς, η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να κυριαρχεί στον πίνακα με τους παγκόσμιους πρωταθλητές του κλάδου”.

    Παράλληλα, επισήμανε ότι μετά την πρωτιά των Ελλήνων, ακολουθούν η Ιαπωνία με μερίδιο 13% του παγκόσμιου στόλου και η Κίνα με μερίδιο 12%.

    Η συνεχής κυριαρχία των Ελλήνων πλοιοκτητών από την κρίση του 2008 και μετά, έρχεται σε αντίθεση με την παρακμή των γερμανών ομολόγων τους.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons, οι Γερμανοί εφοπλιστές έχουν μερίδιο μόλις 6% του παγκόσμιου στόλου έναντι 9% που είχαν το 2008.

    Κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, ο ελληνικός στόλος έχει διπλασιαστεί, τόσο με νέες παραγγελίες όσο και με την έντονη δραστηριότητα που εμφάνισε στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων.

    Ο Gordon υπολόγισε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν ξοδέψει πάνω από 80 δισ. δολ. για νεότευκτα πλοία από την κρίση του 2008 μέχρι σήμερα. Ωστόσο, η διεύρυνση του στόλου τους προήλθε κατά κύριο λόγο από την αγορά μεταχειρισμένων. Όπως επισημαίνει ο επικεφαλής της Clarksons, οι Έλληνες πλοιοκτήτες αναδείχθηκαν τόσο στους κορυφαίους αγοραστές όσο και στους κορυφαίους πωλητές το 2017.

    Ωστόσο, είτε προχώρησαν σε νέες παραγγελίες είτε σε αγορές μεταχειρισμένων, πρώτα στις προτιμήσεις τους, από τα Ποσειδώνια του 2016 μέχρι σήμερα, ήταν τα φορτηγά πλοία τύπου kamsarmax.

    “Η χρονική στιγμή της αγοράς ενός πλοίου αποτελεί το κλειδί στην ελληνική αγορά”, αναφέρει ο Gordon.

    “Μία δημοσκόπηση σχετικά με τους λόγους που έχουν οδηγήσει στην κορηφή την Ελλάδα ανέδειξε πρώτο λόγο το σωστό συγχρονισμό των Ελλήνων σε όλους τους κύκλους της αγοράς”.

    ναυτιλία ναυλαγορά

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Χατζηπατέρας: Η Dorian LPG στο στόχαστρο της BW LPG

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χάρης Βαφειάς: Η νέα στρατηγική κίνηση της Stealth Maritime

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Προκοπίου: H κίνηση ματ του εφοπλιστή

     



    ΣΧΟΛΙΑ