F

Business

Χρήστος Παναγιωτόπουλος (ΑΚΤΩΡ): Επιστροφή στην κερδοφορία – Tο μήνυμα στους εφοπλιστές

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
  • Γεράσιμος Σεραφειμίδης
Χρήστος Παναγιωτόπουλος (ΑΚΤΩΡ): Επιστροφή στην κερδοφορία, το μήνυμα στους εφοπλιστές

Χρήστος Παναγιωτόπουλος


Προβλέψεις για την επιστροφή στην κερδοφορία εντός του 2022 έκανε ο Πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ, Χρήστος Παναγιωτόπουλος, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης δημοσιογράφων με αφορμή τα πεπραγμένα από την αλλαγή της διοίκησης.

Δεν έλλειψαν και οι αιχμές για την κόντρα της διοίκησης του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ με τους εφοπλιστές Δημήτρη Μπάκο και Γιάννη Καϋμενάκη, ενώ επισημάνθηκαν και τα σημεία που θα οδηγήσουν την ΑΚΤΩΡ στα κέρδη.

Η ΑΚΤΩΡ με όχημα ένα σύνολο έργων αξίας που αγγίζουν το 1 δισεκατομμύριο ευρώ βλέπει με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον, ενώ παραμένει στη Ρουμανία και αποχωρεί από άλλες διεθνείς αγορές που κρίνει ζημιογόνες χωρίς ωστόσο να λέει αντίο για πάντα.

Οι κύριοι τομείς που θα φέρουν κέρδη στην εταιρία είναι τα δημόσια έργα, οι ΣΔΙΤ και οι παραχωρήσεις, στα οποία σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΑΚΤΩΡ “θα πρωταγωνιστήσει”.

Το μήνυμα στους εφοπλιστές

Σχετικά με την κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ της νέας διοίκησης της ΕΛΛΑΚΤΩΡ υπό τον Θύμιο Μπουλούτα (Reggeborgh) και των εφοπλιστών Μπάκου-Καϋμενάκη, ο κ. Παναγιωτόπουλος τόνισε πως η εμπόλεμη κατάσταση δε βοηθά κανέναν.

“Η διαμάχη αυτή πλήττει την εικόνα της εταιρίας, η οποία και αποτελεί τον μοχλό κερδών του Ομίλου και τα συνεχή “άνευ λόγου” εξώδικα μόνο κακό κάνουν στην εικόνα της, ειδικά όταν διεκδικεί σημαντικά έργα σε Ελλάδα και Ρουμανία” είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα τόνισε πως  “έχει αποχωρήσει από τη διοίκηση της εταιρείας P & C Development (μέτοχος εμφανίζεται ίδιος) , η οποία συμμετείχε σε ίδιους διαγωνισμούς με την ΑΚΤΩΡ.”

Το φιλειρηνικό μήνυμα του Προέδρου της ΑΚΤΩΡ, συνέπεσε  με την ενίσχυση του ποσοστού των εφοπλιστών στον Όμιλο της Ελλάκτωρ, που ανακοινώθηκε χθες.

Όπως διαβάσατε στο mononews.gr, η πλευρά των εφοπλιστών προχώρησε στην εξαγορά ενός επιπλέον πακέτου 2,4 εκατομμυρίου μετοχών, το οποίο αυξάνει το μετοχικό τους κεφάλαιο στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ, στο 29,71%.

Μετά από την εξέλιξη αυτή  συσχετισμοί δυνάμεων μεταξύ των πιο ισχυρών μετόχων βάσει του μετοχικού κεφαλαίου διαμορφώνονται στον Όμιλο ως εξής:

Reggeborgh: 29,84%

Μπάκος-Καϋμενάκης: 29,71%

ATLAS (βελγικό fund προσκείμενο προς τη Reggeborgh): 9,79%.

Η ΑΚΤΩΡ σε νούμερα από το Φεβρουάριο

Ο ισχυρός άνδρας της ΑΚΤΩΡ ανέφερε πως “έως τα τέλη του 2020 η εταιρία κατέγραφε σημαντικές απώλειες και ζημίες για μία τριετία. Σε αριθμούς αυτό μεταφράζεται σε μία μείωση τζίρου κατά 75% καθώς από τα 1,48 δισεκατομμύρια ευρώ η εταιρία κατέληξε να έχει κύκλο εσόδων 500 εκατομμυρίων στα τέλη του 2020.”

Υπολογίζεται δε, πως κατά την τριετία αυτή ο Όμιλος έχανε τουλάχιστον 100 εκατομμύρια ανά έτος με τις συνολικές ζημίες να ανέρχονται στα 470 εκατομμύρια ευρώ με τις μεγαλύτερες να καταγράφονται το 2020 (182 εκατομμύρια).

Πλέον η εταιρία διαθέτει συγκεντρωτικά ένα ανεκτέλεστο έργων αξίας 1 δισεκατομμυρίου ευρώ στην Ελλάδα, ενώ συμμετέχει σε όλους τους μεγάλους διαγωνισμούς. Πρόκειται για έργα που έχουν υπογραφεί από τη νέα διοίκηση (με ένα μικρό ποσοστό χαμηλότερο του 15% να προέρχεται από την προηγούμενη διοίκηση).

Συγκεκριμένα, από τις 2 Φεβρουαρίου του 2021 η ΑΚΤΩΡ έχει υπογράψει έργα αξίας 437 εκατομμυρίων ευρώ, εκ των οποίων τα 262 αφορούν σε δημόσια έργα και τα υπόλοιπα 175 σε ιδιωτικά.

Όσον αφορά τα έργα, στα οποία έχει μειοδοτήσει η ΑΚΤΩΡ και οδεύουν προς υπογραφή, αυτά ανέρχονται στα 544 εκατομμύρια ευρώ με τα 519 να είναι δημόσια έργα και τα υπόλοιπα 25 ιδιωτικά.

Σε ποια έργα κατεβαίνει και επαναδιαπραγματεύεται η ΑΚΤΩΡ

Η εταιρία συμμετέχει σε διαγωνισμούς για έργα οδοποιίας εντός και εκτός Αττικής καθώς σε έργα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αξίας 4 δισ. ευρώ που θα γίνουν σε Αττική, Πελοπόννησο κα Θεσσαλία, ενώ διεκδικεί και κομμάτι από την πίτα των έργων αξίας 15 δισ. ευρώ που έχει ανακοινώσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Πλέον η εταιρία έχει αποκτήσει ένα νέο επιχειρηματικό σχέδιο, το οποίο, όπως αναφέρει ο Χ. Παναγιωτόπουλος, “θα την οδηγήσει στην κερδοφορία από τα τέλη του Α’ Τριμήνου του 2022”.

Οι βασικοί πυλώνες του σχεδίου είναι η επαναδιαπραγμάτευση των υπαρχουσών συμβάσεων σε Ελλάδα και Ρουμανία. Όσον αφορά τα έργα στην Ελλάδα η ΑΚΤΩΡ έχει προχωρήσει στην επαναδιαπραγμάτευση με εργολάβους και προμηθευτές για τουλάχιστον δύο οδικά έργα.

Στη Ρουμανία η ΑΚΤΩΡ επαναδιαπραγματεύθηκε το σύνολο των συμβάσεων της και ειδικά το έργο Sebes, το οποίο κατέγραφε ζημίες.

Παραχωρήσεις

Σχετικά με τις παραχωρήσεις ανέφερε πως η ΑΚΤΩΡ θα δώσει δυναμικά το παρόν τόσο στη νέα παραχώρησης της Αττικής Οδού από το 2024, όσο και σε παραχωρήσεις που τρέχουν αυτή την περίοδο.

Για τη μη συμμετοχή στο  διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας, τόνισε πως η εταιρία δεν κατέθεσε τα όπλα ακόμα και όταν αποχώρησε από την κοινοπραξία η Egis. Αυτό συνέβη, καθώς η ΑΚΤΩΡ στράφηκε προς το ΣτΕ, αλλά δεν κατάφερε να αντιστρέψει την κατάσταση.

Σχολίασε, δε, και το ύψος του τιμήματος που δόθηκε για την Εγνατία αναφέροντας πως, ακόμα και αν η ΑΚΤΩΡ μπορούσε να υποβάλλει προσφορά, αυτή δε θα έφτανε το 1,5 δισεκατομμύριο.

Η επόμενη μέρα για τις παραχωρήσεις βρίσκει την ΑΚΤΩΡ να συμμετέχει στο διαγωνισμό για την υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας με το Πέραμα αξίας 500 εκατομμυρίων ευρώ και του τμήματος Πάτρα-Πύργος αξίας 300 εκατομμυρίων.

Ανατιμήσεις

Ένα ζήτημα που ανησυχεί το σύνολο του κατασκευαστικού κόσμου είναι οι ανατιμήσεις των κατασκευαστικών υλικών και των πρώτων υλών, οι οποίες φτάνουν έως και το 75% και αποτελούν μέγγενη για τα δημόσια έργα.

Ο Πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ επισήμανε πως πρόκειται για ένα ιδιαίτερο φλέγον ζήτημα και πως η εταιρία αναμένει, “εάν το Υπουργείο Υποδομών έχει κατανοήσει την κατάσταση”, επισημαίνοντας πως αναμένει να δει νούμερα. Προσθέτει, επίσης πως το ζητήμα έχει να κάνει και με τα ημερομίσθια.

Η κατάσταση αυτή οδηγεί σε χαμηλότερες εκπτώσεις στα έργα που θα κατέβουν οι μεγάλες κατασκευαστικές, ενώ μπορεί να είναι και πιο σκεπτικές για τη συμμετοχή τους αν δεν υπάρχουν περιθώρια κέρδους. Επίσης, η ΑΚΤΩΡ στήνει ήδη μια μικρή ομάδα αναλυτών, η οποία θα καταγράφει τις τάσεις των τιμών και θα δίνει μία καλύτερη εικόνα.

Εξωτερικό

Στο εξωτερικό η εταιρία έχει δύο ανοικτά μέτωπα και αυτά είναι τα έργα στη Ρουμανία και το Κατάρ.

Στην πρώτη χώρα η ΑΚΤΩΡ προχωράει με δύο σημαντικά έργα που αφορούν το σιδηρόδρομο και την οδοποιία. Πρόκειται για τα έργα Lot2 και την Περιφερειακή Βουκουρεστίου, τα οποία βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης και η ΑΚΤΩΡ έχει λάβει την προκαταβολή για το πρώτο και είναι πολύ κοντά να κάνει το ίδιο και για το δεύτερο.

Στο Κατάρ η κατάσταση είναι διαφορετική, καθώς η  ΑΚΤΩΡ καλείται να καλύψει ένα πρόστιμο αξίας 31 εκατομμυρίων δολαρίων ύστερα από απόφαση του δικαστηρίου της χώρας για την κοινοπραξία που ανέλαβε τη “χρυσή γραμμή” του μετρό στη Ντόχα.

Ο Πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ ανέφερε πως έχει ήδη γίνει προσβολή της απόφασης με στόχο την ανακοπή ή την ακύρωσή της.

Σε οποιαδήποτε περίπτωση, προσθέτει, η ΑΚΤΩΡ μπορεί να καλύψει το ποσό των 31 εκατομμυρίων, καθώς αναμένονται σύντομα τα 44 εκατομμύρια δολάρια από τη διαιτησία για το έργο αξίας 59 εκατομμυρίων που αφορά σε οδικά έργα στην Αλβανία, στο τμήμα Τίρανα-Ελμπασάν.

Διαβάστε επίσης

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: 2,4 εκατ. μετοχές αγόρασαν οι εφοπλιστές Μπάκος και Καϋμενάκης

ΑΚΤΩΡ: Αναλαμβάνει πρόσθετο έργο 23,6 εκατ. ευρώ για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Ψυττάλεια: Προχωράει η προσφορά των ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ – Δεν καταθέτουν τα όπλα οι αντίπαλοι


ΣΧΟΛΙΑ