• Business

    Πόλεμος στη Μέση Ανατολή: Χάνονται πάνω από 1 εκατομμύριο τουρίστες από το Ισραήλ

    Γρηγόρης Τάσιος, Απερχόμενος Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων

    Γρηγόρης Τάσιος, Απερχόμενος Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων


    Απώλειες ενός εκατομμυρίου και πλέον αφίξεων υπολογίζεται ότι θα στοιχίσει στον εισερχόμενο τουρισμό η σύρραξη στη Μέση Ανατολή.

    Όπως εκτίμησε ο απερχόμενος πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γρηγόρης Τάσιος, «Ο συνεχόμενος πόλεμος ανάμεσα σε Ρωσία και Ουκρανία δεν επηρεάζει τις αφίξεις, αφού οι εθνικότητες των τουριστών που χάθηκαν αντικαταστάθηκαν από άλλες.

    Μπροστά μας όμως έχουμε μια άλλη πρόκληση: χάνουμε ένα σημαντικό κομμάτι Ισραηλινών τουριστών έως ότου αποκατασταθεί η τάξη.

    Οι Ισραηλινοί είναι τουρίστες 12μηνης βάσης για την Ελλάδα, το καλοκαίρι επισκέπονται το Ηράκλειο, τη Ρόδο και την Κω, αλλά και το χειμώνα τα Ιωάννινα, τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα.

    Το 2019 οι αφίξεις ήταν 1 εκατομμύριο, αριθμός που ξεπεράστηκε το 2023, η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα επιλογής τους. Από εδώ και πέρα ακυρώνονται όλες οι κρατήσεις από το Ισραήλ».

    Θυμίζουμε πως τον Αύγουστο, για παράδειγμα, υπολογίσιμος όγκος θέσεων διεθνών πτήσεων, περί των 165 χιλιάδων, προήλθε από το Ισραήλ.

    Το 2022 οι εισπράξεις από το Ισραήλ έφτασαν τα 311 εκατ. ευρώ.

    «Έχουμε και πολλές επενδύσεις από το Ισραήλ στον δικό μας κλάδο, το μέλλον των οποίων δε γνωρίζει κανείς. Οι επενδύσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί δεν πρόκειται να επηρεαστούν, αν και ικανό ποσοστό των κρατήσεων αυτών των μονάδων εξαρτάται από τις αφίξεις από το Ισραήλ», είπε ο κ. Τάσιος, στο περιθώριο συνάντησης με τους δημοσιογράφους πριν από την αλλαγή θητείας στην ΠΟΞ.

    Σύμφωνα με στοιχεία που είχε παραθέσει το προηγούμενο εξάμηνο ο πρώην υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, οι ισραηλινές επενδύσεις στην τουριστική βιομηχανία ξεπέρασαν τα 500 εκατομμύρια ευρώ.

    Χαμένη η 28η Οκτωβρίου για τη Θεσσαλία

    Μιλώντας για την ανάκαμψη του τουρισμού στη Θεσσαλία, όπου υποδομές και ξενοδοχεία καταστράφηκαν, ο κ. Τάσιος υπογράμμισε πως μετά το πέρασμα του Daniel, του πρώτου κύματος κακοκαιρίας, τέθηκε ο στόχος να λειτουργήσουν ξανά οι τουριστικές μονάδες της Θεσσαλίας την 28η Οκτωβρίου.

    «Δυστυχώς ο Elias, το δεύτερο κύμα, δεν επιτρέπει να επιτευχθεί αυτός ο στόχος και βαδίζουμε προς τα Χριστούγεννα. Ο στόχος πρέπει να είναι η ανάδειξη αυτών των περιοχών, όπου λειτουργούν και θεματικά πάρκα (όπως ο Μύλος των Ξωτικών στα Τρίκαλα) για την προσέλκυση του εσωτερικού τουρισμού.»

    Στα επόμενα βήματα, ετοιμάζεται σχεδιασμός για την προβολή, με βάση την εμπειρία της Ρόδου, ενόψει της διεθνούς έκθεσης ΙΤΒ Berlin 2024. Επίσης, πρόθεση της Επιτροπής Πολιτισμού και Τουρισμού του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου είναι να διοργανωθεί το πρώτο τουριστικό φόρουμ του Επιμελητηρίου στο Βόλο, τον Μάιο του 2024, έτσι ώστε να τονωθεί η τοπική οικονομία.

    Κρατήσεις από τη Βρετανία για το 2025

    «Είχαμε μία πολύ καλή σεζόν, το καλοκαίρι πήγε πολύ καλά, παρά τις δυσκολίες με τις φυσικές καταστροφές που στέρησαν 15 ημέρες από τη σεζόν της Ρόδου. Ο καιρός έχει παίξει πολύ σημαντικό ρόλο τη φετινή σεζόν. Έχουμε πιάσει σίγουρα τα νούμερα του 2019, αρκετές επιχειρήσεις έχουν σημειώσει καλύτερες επιδόσεις», είπε μιλώντας για τα έσοδα του 2023.

    Ωστόσο, το λειτουργικό κέρδος δε θα είναι φέτος υψηλό εξαιτίας του υψηλού λειτουργικού κόστους. «Η αύξηση των επιτοκίων θα δημιουργήσει επίσης μειωμένη ρευστότητα στη συνέχεια.»

    Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής, «Tο 2024 θα είναι μία καλή χρονιά, καθώς η χώρα έχει καθιερωθεί ως προορισμός στη συνείδηση των ανθρώπων που θέλουν να κάνουν διακοπές, λαμβάνοντας υπόψη ακόμη και διαφορετικά κριτήρια.

    Για παράδειγμα, η βρετανική αγορά προχωρά ήδη σε κρατήσεις για το 2025 μέσω των tour operators, όπως η Jet2.

    Τα Βαλκάνια είναι μια σταθερή δύναμη, παρά το χαμηλότερο έσοδο ανά δωμάτιο που προκύπτει από αυτή την αγορά».

    Σε ό,τι αφορά σε συμβόλαια με tour operators οι τιμές έχουν αυξηθεί κατά 5% – 7%, το μάθημα των παγίως υψηλών τιμών έγινε πάθημα.

    «Οι προκλήσεις για τον κλάδο είναι η επαναδιαπραγμάτευση των εργασιακών σχέσεων, αλλά και χρονίζοντα ζητήματα όπως το χωροταξικό, η βραχυχρόνια μίσθωση – η νομοθεσία θα κάνει τη διαφορά αλλά θα πρέπει να δούμε τι θα γίνει στην πράξη – και οι ρυθμίσεις για τον αιγιαλό. Θα πρέπει να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο που θα σχετίζει την ομορότητα του αιγιαλού με τη δυναμικότητα των ξενοδοχείων. Το κίνημα της πετσέτας έχει δώσει το έναυσμα για την έναρξη αυτής της συζήτησης.»

    Ζητούμενο το τέλος διαμονής να είναι ανταποδοτικό

    Ο ίδιος αναφέρθηκε στην επιβολή πράσινου τέλους, που συνεπάγεται επιβάρυνση έως και 10% στην τιμή του δωματίου.

    «Ο φόρος διαμονής παραμένει, αν και μνημονιακός. Η διαφορά με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές είναι ότι στην Ελλάδα δεν εφαρμόζεται ανταποδοτικά. Πρέπει να σκεφτόμαστε ανοιχτά για τον τρόπο με τον οποίο θα χρηματοδοτούνται οι οργανισμoί διαχείρισης και προώθησης προορισμού (DMOs) και οι υποδομές των περιοχών.

    Με τη μετατροπή του ως “πράσινο τέλος” εφαρμόζεται η παραμονή του φόρου διαμονής και για τη χειμερινή περίοδο, δηλαδή από τον Ιανουάριο έως τις 31 Μαρτίου. Το ζητούμενο είναι να υπάρχει ανταπόδοση, π.χ. ανά προορισμό.»

    Διαβάστε επίσης:

    Αγαθάκης: Ο ΑΔΜΗΕ μπορεί να συνδράμει στην ψηφιακή ασφάλεια κρίσιμων υποδομών

    Στυλιανίδης: Οι Ελληνικές και Γερμανικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις μπορούν να οικοδομήσουν ένα καλύτερο συνεργατικό μέλλον

    United Group: Τι απαντά για τους ελέγχους σε εταιρεία του Ομίλου

    ________________­_______

    Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023

    Δείτε πώς διαμορφώνονται οι χάρτες των αποτελεσμάτων για δήμους και περιφέρειες



    ΣΧΟΛΙΑ