F

Business

Χ. Οικονόμου: Οι νέες business του νεαρού εφοπλιστή


Ο Χρήστος Οικονόμου, γιος του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, σκέφτεται τη μετατροπή ενός LNG της εταιρείας του, TMS Cardiff Gas, σε πλωτή τερματική μονάδα αποθήκευσης και αεριοποίησης (FSRU). Οι επικεφαλής της Cardiff αναφέρουν ότι η εταιρεία σπαταλάει τον απαραίτητο χρόνο και χρήμα που απαιτούνται για τη μετατροπή ενός ή περισσότερων μεταφορέων LNG σε FSRU ως μια προσπάθεια να προχωρήσουν πιο κοντά σε νέο project.

Αναφέρουν ότι η εταιρεία συμμετέχει σε FSRU tenders αλλά δεν αναφέρει συγκεκριμένα σε ποια.

Πηγές έχουν τονίσει ότι η Cardiff έχει προτείνει ένα από τα πλοία της, το 149,172-cbm Fuji LNG (ναυπηγημένο το 2014), να μετατραπεί σε μονάδα FSRU για να εξυπηρετήσει το project της Reliance Power στο Bangladesh, κάτι που όμως δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα.

Η Cardiff αγόρασε το Fuji LNG από την Oman Shipping Co το 2011 και έτσι εισήλθε στο χώρο των LNG. Μετά από αυτό, έδωσε παραγγελία για άλλα τέσσερα 159,800-cbm LNG πλοία.

Το Fuji LNG της TMS Cardiff Gas
Το Fuji LNG της TMS Cardiff Gas

Οι επικεφαλής της Cardiff αρνούνται τις φήμες στην αγορά ότι έχουν έρθει σε επαφή με ναυπηγεία προκειμένου να μετατρέψουν και τα τέσσερα LNG του 2014 σε μονάδες επαναεριοποίησης.

Αλλά λένε ότι θα έπαιρναν το ρίσκο να μετατρέψουν ένα από αυτά. Ενισχύουν την παραγγελία της εταιρείας για τέσσερα LNG χωρίς κάποιο ναυλοσύμφωνο εν ισχύ, ως απόδειξη προσθέτοντας ότι συγκριτικά η μετατροπή του ενός αποτελεί «μικρότερο στοίχημα». Μια σύμβαση με διάρκεια θα ήταν καλοδεχούμενη για να στηρίξει αυτή τη μετατροπή.

Οι επικεφαλής της Cardiff λένε ότι έχουν στην εταιρεία έναν ειδικό που θα τους βοηθήσει να εισέλθουν στον τομέα των FSRU. Ο υπεύθυνος marketing της εταιρείας, ο Jonathan Cook, που είναι και υπεύθυνος για τις εμπορικές δραστηριότητες του στόλου, είχε διατελέσει πιο πριν και γενικός διευθυντής στην αμερικάνικη Excelerate Energy, που είναι ειδική στον τομέα των FSRU.

To Corcovado LNG της TMS Cardiff Gas
To Corcovado LNG της TMS Cardiff Gas

Η Cardiff δεν είναι η μόνη που επιθυμεί τη μετατροπή LNG σε FSRU.

Τις προάλλες, η GasLog είχε μιλήσει για τις αντίστοιχες δικές της κινήσεις. Ο επικεφαλής της εταιρείας, ο Paul Wogan, είπε ότι ένα προσχέδιο μιας προ-μηχανικής μελέτης που διεξήχθη από τα Ναυπηγεία Keppel στη Σιγκαπούρη, πρόκειται να τους παραδοθεί μέσα στις επόμενες βδομάδες.

Οι brokers λένε ότι πλοιοκτήτες που παρήγγειλαν πλοία LNG με ρίσκο τα τελευταία χρόνια, σκέφτονται κι εκείνοι να προχωρήσουν σε αντίστοιχες κινήσεις τώρα που η αγορά είναι αποδυναμωμένη.

Πάντως δεν θα αποτελέσουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα ναυπηγεία που κατασκευάζουν μεγάλα LNG οι εργασίες μετατροπής.

Τόσο οι brokers όσο και οι πλοιοκτήτες λένε πως τα ναυπηγεία της Σιγκαπούρης και του Dubai θα αποδειχθούν πιο ανταγωνιστικά για τέτοιου είδους δουλειές.

Υπεύθυνοι σε τρία μεγάλα ναυπηγεία της Νοτίας Κορέας επίσης επιβεβαιώνουν ότι έλαβαν αιτήσεις από πλοιοκτήτες που ενδιαφέρονται να μετατρέψουν LNG σε μονάδες FSRU.

Όμως επισημαίνουν ότι τα περισσότερα τέτοια projects είναι υπερβολικά απαιτητικά μέχρι στιγμής για να πραγματοποιηθεί η μετατροπή. Επιπλέον, τονίζουν την ανάγκη για παραγγελία εξαρτημάτων long-lead προς επαναεριοποίηση, κάτι που μπορεί να καθυστερήσει τη δουλειά και να επιβαρύνει περαιτέρω το κόστος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

http://www.mononews.gr/se-ellinika-cheria-13-ekat-archimedes-tou-chatzipatera-pou-iche-kataschethi-sti-sigkapouri/45033

 


ΣΧΟΛΙΑ