• Business

    Carrefour: Εν μέσω δυσκολιών στη Γαλλία τα σχέδια επιστροφής στην Ελλάδα – Τι αποκαλύπτει έκθεση της Lazard

    Alexandre Bompard , CEO Carrefour


    Την στιγμή που η Carrefour επιστρέφει στην ελληνική αγορά, μέσω της συνεργασίας που ανακοίνωσε πρόσφατα με τη Retail & more, οι δυσκολίες για την πολυεθνική στη Γαλλία δεν έχουν τελειώσει. Λάδι στη φωτιά ήρθε να ρίξει, μάλιστα, έκθεση της Lazard που έφερε στο φως η εφημερίδα Le Figaro, «υπενθυμίζοντας» τις συνέργειες που θα μπορούσαν να επιτευχθούν μέσα από μια πιθανή συγχώνευση και η οποία είχε ως αποτέλεσμα να ξεσηκωθούν επί ποδός τα συνδικάτα των εργαζομένων.

    Όπως αναφέρεται, πάλι, σε άρθρο των Financial Times, αν και η γαλλική εταιρεία, με διευθύνοντα σύμβουλο από το 2017 τον Alexandre Bompard, κατάφερε να μειώσει τα κόστη, να ρίξει τις τιμές ώστε να κερδίσει ξανά πελάτες, βελτίωσε τις ταμειακές της ροές, ενώ βγήκε από μη κερδοφόρες αγορές όπως εκείνη της Κίνας, συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα, λόγω του έντονου ανταγωνισμού, της χαμηλής διείσδυσης του ηλεκτρονικού καταστήματος, καθώς και της «εξάρτησής» της από το μοντέλο των υπερμάρκετ.

    Οι επενδυτές στη Γαλλία, σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα παραμένουν επιφυλακτικοί για τον όμιλο που πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη του μοντέλου των υπερμάρκετ στη χώρα τη δεκαετία του 1960 – μοντέλο που εξήγαγε, στη συνέχεια, και στο εξωτερικό. Κι αυτό γιατί, καθώς οι καταναλωτικές συνήθειες έχουν αλλάξει, η Carrefour υστερεί πλέον σημαντικά σε επιδόσεις σε σύγκριση με άλλους ανταγωνιστές της με διεθνή παρουσία, όπως η ολλανδική Ahold Delhaize, αλλά και η βρετανική Tesco.

    Όπως σημειώνουν οι FT, η μετοχή της Carrefour διαπραγματεύεται με discount περίπου 35% σε σχέση με τον ευρωπαϊκό κλάδο λιανικής τροφίμων και έχει χάσει 20% από τότε που ανέλαβε ο Bompard. Την ίδια περίοδο, η μετοχή της Ahold Delhaize έχει ενισχυθεί κατά 64% και της Tesco 30%, ενώ τα αντίστοιχα κέρδη για τις αμερικανικές Walmart και The Kroger Co είναι 84% και 105% αντίστοιχα.

    Σενάρια συγχώνευσης και το σχέδιο «Merlot»

    Ταυτόχρονα τα γαλλικά μέσα ενημέρωσης επαναφέρουν το τελευταίο διάστημα στο προσκήνιο τα σενάρια της συγχώνευσης της Carrefour με τον γαλλικό πολυεθνικό όμιλο λιανεμπορίου Auchan.

    Αν και το σχέδιο είχε απορριφθεί τον Οκτώβριο, το θέμα επανήλθε το δημοσίευμα της Le Figaro, η οποία αποκάλυψε έκθεση της επενδυτικής τράπεζας Lazard η οποία απευθυνόταν σε μεγάλα επενδυτικά funds εξηγώντας τους λόγους ώστε να προχωρήσει μία τέτοια συγχώνευση. Σύμφωνα με τους FT που επικαλείται πηγές που έχουν γνώση του θέματος, η Auchan εξετάζει το ενδεχόμενο να καταθέσει εκ νέου προσφορά εξαγοράς της Carrefour.

    Το σκεπτικό της είναι πως με το project «Merlot» όπως το ονομάζει (η Carrefour αποκαλείται «Pinot» και η Auchan «Sauvignon» στο σχέδιο που παρουσιάστηκε, λόγω της περιοχής από την οποία «κατάγεται» κάθε αλυσίδα) θα προκύψει μία αλυσίδα με μερίδιο άνω του 29% στη γαλλική αγορά και διεθνή παρουσία σε 17 χώρες. Η συγκεκριμένη έκθεση,  σύμφωνα με τη Le Figaro, εστάλη σε επενδυτικά funds στις 12 Νοεμβρίου 2021 ενώ μεταξύ άλλων κάνει αναφορά για πώληση 370 καταστημάτων, συμπεριλαμβανομένων και 144 υπεραγορών.

    Τα γαλλικά μέσα επισημαίνουν μάλιστα ότι μετά την επαναφορά του σεναρίου συγχώνευσης, τα συνδικάτα των δυο εταιρειών εξέφρασαν την ανησυχία τους για τις επιπτώσεις που θα έχει μία τέτοια εξέλιξη στις θέσεις εργασίας. Zήτησαν μάλιστα άμεσα τη σύγκληση των αντιπροσωπευτικών τους οργάνων στις δύο εταιρείες.

    Από την πλευρά τους Carrefour και Auchan δεν έχουν κάνει κάποια επίσημη τοποθέτηση επί του ζητήματος.

    Η επιστροφή της Carrefour στην Ελλάδα

    Στη χώρα μας πάντως μετά την ανακοίνωση της επιστροφής του σήματος Carrefour στην ελληνική αγορά, το πλάνο της Retail & more σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά έως τώρα προβλέπει την επένδυση όχι σε hypermarket καταστήματα αλλά σε μικρότερα, με τις επωνυμίες Carrefour market, Carrefour express και τα νέα μοντέλα Carrefour bio kai Carrefour flash.

    Τα καταστήματα που θα αναπτυχθούν στη «νέα εποχή» της γαλλικής πολυεθνικής στην Ελλάδα από το ερχόμενο καλοκαίρι αναμένεται να είναι τόσο εταιρικά, ώστε να στηριχθεί το μοντέλο των flagship stores, αλλά κατά κύριο λόγο franchise μέσω συνεργασιών με υπάρχουσες αλυσίδες και καταστήματα σε διάφορες περιοχές, για την πώληση προϊόντων με το σήμα Carrefour.

    Διαβάστε επίσης:

    Όλα τα μυστικά για την επιστροφή των Carrefour στην Ελλάδα



    ΣΧΟΛΙΑ