Με αφορμή την πώληση ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 14 ετών για scrap, ο αναλυτής της VesselsValue, Craig Jallal, εξετάζει το ενδεχόμενο δημιουργίας μίας νέας τάσης στη ναυτιλία. Κατά τα έτη 2014 και 2015, η μέση ηλικία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ανήλθε στα 22 χρόνια. Ειδικότερα, στα πλοία μεταφοράς τύπου post-panamax, η μέση ηλικία απόσυρσης ανέρχεται στα 19,5 έτη. Ωστόσο, πρόσφατα πουλήθηκε το post-panamax Conti Taipei, κατασκευής 2002 και χωρητικότητας 5.447 teu, γεγονός που δεν αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό. Κατά το τελευταίο εξάμηνο, πουλήθηκαν άλλα τρία ίδιου τύπου πλοία 14 ετών, που κατασκευάστηκαν το 2002 σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας. Μάλιστα, την περίοδο που πουλήθηκαν είχαν μπροστά τους χρονική περίοδο τουλάχιστον 12 μηνών μέχρι την επόμενη επιθεώρηση τους.

Ένα άλλα κοινό χαρακτηριστικό των τριών πλοίων ήταν ότι ανήκαν σε γερμανικές εταιρίες και ήταν ανενεργά για τουλάχιστον 3 με 6 μήνες πριν από την πώληση τους, σύμφωνα με το Vessels Value. Eξετάζοντας μέσα από τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει το VV, τους στόλους με πλοία μεταφοράς τύπου post-panamax, κατασκευής μεταξύ 1999 και 2003, που ανήκουν σε γερμανικές εταιρίες, υπάρχουν 17 υποψήφια προς απόσυρση. Μάλιστα, δύο από αυτά είναι ανενεργά για τουλάχιστον οκτώ μήνες και βρίσκονται κοντά στη Σαγκάη, στην Κίνα. Η αξία τους ανέρχεται στα 17 εκατ. δολάρια έκαστο, ενώ η αξία διάλυσης τους περίπου στα 8 εκατ. δολάρια. Έτσι, ο αναλυτής της Vessels Value αναρωτιέται αν τώρα που οι τιμές των scrap είναι σταθερές, οι ιδιοκτήτες τους θα επιλέξουν να δώσουν για scrap και αυτά τα πλοία.
O Craig Jallal είναι Senior Data Editor of mapping, ship search and valuation service της VesselsValue.
Το κείμενο γράφτηκε αποκλειστικά για το www.mononews.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
http://www.mononews.gr/i-trapeza-pireos-kerdizi-tous-ellines-efoplistes-ke-i-credit-suisse-episis/42237
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Στα σκαριά νέοι διαγωνισμοί προμήθειας λεωφορείων – Τι σχεδιάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
- Αριστοτέλης Ωνάσης: 50 χρόνια από τον θάνατο του ναυτέληνα που διαμόρφωσε το μοντέλο διαχείρισης της ναυτιλιακής εταιρείας
- Περισσότερες πωλήσεις, λιγότερα κέρδη για την Coca-Cola 3Ε
- Αλεξάνδρα Σδούκου στο mononews: Η ΝΔ μπορεί να φτάσει σε αυτοδυναμία – Δεν μας αφορούν τα σχέδια Σαμαρά
