• Business

    Στο Cape Town ρυμουλκήθηκε το ελληνικό πλοίο που πήρε φωτιά (upd)

    amalthia marine

    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου handysize “Antaios” της Amalthia Marine είναι χωρητικότητας 27.800-dwt και κατασκευής 1999


    Νέα εξέλιξη στο περιστατικό με το φορτηγό πλοίο Antaios της ελληνικής ναυτιλιακής Amalthia Marine Inc. Σύμφωνα με πληροφορίες του TradeWinds, το πλοίο – το οποίο είχε εγκαταλειφθεί μετά την πυρκαγιά και την πλημμύρα που υπέστη το μηχανοστάσιο – μεταφέρθηκε με τη βοήθεια ρυμουλκού σκάφους πίσω στο Cape Town της Νότιας Αφρικής.

    Σημειώνεται ότι το πλοίο βρισκόταν 860 μίλια στα ανοικτά του Cape Town όταν εκδηλώθηκε το περιστατικό, ενώ σώθηκαν και τα 19 μέλη του πληρώματος, χάρη στην έγκαιρη παρέμβαση του κυβερνήτη.

    Επιπλέον, η Αρχή της Νότιας Αφρικής την Ασφάλεια στη Θάλασσα (Samsa) ανακοίνωσε την Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου ότι γίνονται οι απαραίτητες διαδικασίες για την εξαγωγή των bunkers του πλοίου που ανέρχονται σε 170 μετρικούς τόνους.   Θα γίνει χρήση αντλιών προκειμένου να αυτά να εξαχθούν από το πλημμυρισμένο μηχανοστάσιο, ενώ θα δρομολογηθούν και οι σχετικές επισκευές.

    Το ρυμουλκό πολλαπλών χρήσεων Peridot έχει αναχωρήσει από το Cape Town μαζί με το πλήρωμα και τον εξειδικευμένο εξοπλισμό προκειμένου να πραγματοποιήσει την εξαγωγή. Μαζί πλέουν και άλλα ρυμουλκά σκάφη για ενίσχυση.

    Η Samsa πρόσθεσε επίσης ότι “Μέχρι να ολοκληρωθεί περισυλλογή των bunkers, να γίνουν οι απαραίτητες έρευνες και να εγκριθεί ένα συγκεκριμένο πλάνο διάσωσης, το πλοίο θα πρέπει να παραμείνει σε απόσταση τουλάχιστον 30 μιλίων από το λιμάνι”.

    Τι συνέβη στο Antaios

    Υπενθυμίζεται ότι, όπως μετέδωσαν διεθνή πρακτορεία αλλά και το TradeWinds, το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου handysize Antaios (χωρητικότητας 27.800-dwt και κατασκευής 1999) εξέπεμψε σήμα κινδύνου το Σαββατοκύριακο (3-4 Δεκεμβρίου 2016) καθώς μετά από πυρκαγιά που ξέσπασε, το μηχανοστάσιο του πλημμύρισε. Το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το πλοίο ελήφθη από το φορτηγό πλοίο NSU Inspire (χωρητικότητας 251.000-dwt και κατασκευής 2011) της ιαπωνικής ναυτιλιακής NS United.

    Επιπλέον έξι πλοία έσπευσαν στο σημείο σε περίπτωση που το ιαπωνικό πλοίο χρειαζόταν ενισχύσεις, ωστόσο το πλήρωμά του κατόρθωσε επιτυχώς να περισυλλέξει το πλήρωμα του Antaios από τις δύο σωστικές λέμβους.

    Σύμφωνα με την Samsa, το Antaios της Amalthia Marine είχε προορισμό τη Σαουδική Αραβία και μετέφερε φορτίο σιτηρών – συγκεκριμένα φορτίο αραβοσίτου. “Η πυρκαγιά προκάλεσε ζημιές που οδήγησαν στο να πλημμυρίσει το μηχανοστάσιο. Όταν η πλημμύρα ξέφυγε από τον έλεγχο, ο καπετάνιος αποφάσισε να εκπέμψει σήμα κινδύνου και διέταξε το 19μελές πλήρωμα να εγκαταλείψει το πλοίο”, πρόσθεσε η Αρχή.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πυρκαγιά σε ελληνικό πλοίο στη Ν. Αφρική – Σώα τα 19 μέλη του πληρώματος

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης: Τα μεγαλόπνοα σχέδια της Latsco. Τι λένε πηγές της εταιρίας στο mononews.gr 

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ν. Τσάκος: Συμφώνησε για ναύλωση τεσσάρων πλοίων της η Tsakos Energy Navigation



    ΣΧΟΛΙΑ