• Business

    Το’πε και το’κανε: Μειώθηκαν το 2016 οι χρεώσεις της DryShips προς εταιρείες συμφερόντων του Γ. Οικονόμου

    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips ναυτιλία

    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips


    Ένα ενδιαφέρον στοιχείο προκύπτει από το ετήσιο report που κατέθεσε στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς η ναυτιλιακή εταιρεία DryShips, συμφερόντων του εφοπλιστή Γ. Οικονόμου, και έχει να κάνει με τις συναλλαγές της με εταιρείες συμφερόντων του ίδιου του Γ. Οικονόμου και της οικογένειάς του.

    Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του report, η DryShips έκανε πράξη την υπόσχεσή της και μείωσε το 2016 σημαντικά τις (αμφιλεγόμενες) χρεώσεις προς εταιρείες συμφερόντων του Γ. Οικονόμου και της οικογένειάς του, και ειδικότερα κατά 13,4% σε ετήσια βάση, στα 57,9 εκατομμύρια δολάρια.

    Μάλιστα, αν αφαιρεθούν τα 22,3 εκατομμύρια δολάρια που αντιστοιχούν σε ζημίες από πωλήσεις πλοίων, το ποσό αυτό διαμορφώνεται στα 35,6 εκατομμύρια δολάρια, που συνιστά μία πτώση της τάξεως του 46,8%.

    Ωστόσο, τα χρέη της εταιρείας προς συνδεόμενα μέρη (εταιρείες συμφερόντων του Γ. Οικονόμου) αυξήθηκαν κατά το ίδιο έτος και στα τέλη του 2016 έφτασαν τα 122 εκατομμύρια δολάρια.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι τον περασμένο Δεκέμβριο η DryShips ανακοίνωσε αλλαγές σε ό,τι αφορά τις αμφιλεγόμενες χρεώσεις που πληρώνει σε εταιρείες συμφερόντων του Γ. Οικονόμου, στο πλαίσιο της επένδυσης ύψους 200 εκατομμυρίων δολαρίων της Kalani Investments Limited στην εταιρεία.

    Ειδικότερα, η DryShips είχε αναφερθεί σε συμφωνίες με τις TMS Bulkers και TMS Offshore Services (αμφότερες συμφερόντων του Γιώργου Οικονόμου) για μείωση των χρεώσεων αυτών κατά 33%, στα 1.644 δολάρια ανά πλοίο. Ωστόσο, παράλληλα η δεκαετής συμφωνία θα αύξανε το εύρος των υπηρεσιών που παρέχουν οι δύο εταιρείες στην DryShips από την 1η Ιανουαρίου του 2017, παρέχοντας εκτελεστικές υπηρεσίες, με την προϋπόθεση ότι η τελευταία θα διαθέτει τουλάχιστον είκοσι πλοία. Δεν είναι σαφές αν αυτές οι συμφωνίες έχουν πράγματι ενεργοποιηθεί από την 1η Ιανουαρίου.

    Να υπενθυμίσουμε σε αυτό το σημείο ότι μετά την απόκτηση δύο δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC και aframax που σήμανε την επιστροφή του στις μεταφορές υγρού φορτίου, ο Γιώργος Οικονόμου αποφάσισε πρόσφατα να εξασκήσει την δεύτερη option κατασκευής ενός υγραεριοφόρου τύπου VLGC, σηματοδοτώντας την απόφασή του να επεκτείνει δυναμικά της δραστηριότητες της DryShips.

    Ο Γ. Οικονόμου είχε αιφνιδιάσει την αγορά όταν αποφάσισε να εισάγει στις εμπορικές δραστηριότητες της DryShips και τις μεταφορές υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG), έναν κλάδο εκ διαμέτρου αντίθετο από το ξηρό φορτίο, στο οποίο και είχε εξειδικευτεί για χρόνια. Έτσι, τον Ιανουάριο του 2017 η ναυτιλιακή είχε ανακοινώσει την οριστικοποίηση της παραγγελίας του πρώτου της υγραεριοφόρου δεξαμενόπλοιου τύπου VLGC (Very Large Gas Carrier), υπογράφοντας ένα ναυπηγικό συμβόλαιο που περιελάμβανε και options για την κατασκευή ακόμη τριών VLGCs όμοιας χωρητικότητας στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.

    Όπως και για το πρώτο – που κατασκευάζεται αυτή την περίοδο – έτσι και για το δεύτερο, η DryShips θα καταβάλλει στα HHI το ποσό των 83,5 εκατ. δολαρίων για την κατασκευή του. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της διοίκησης, μέρος του ποσού θα καταβληθεί με το που «πέσουν» οι τελευταίες υπογραφές του συμβολαίου εντός του Μαρτίου, ενώ το υπόλοιπο θα καταβληθεί σε δόσεις μέχρι και την ολοκλήρωση της παραλαβής του στο στόλο που αναμένεται για τον προσεχή Σεπτέμβριο.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Α. Φράγκου: Πουλάει μετοχές 100 εκατ. ευρώ για να αγοράσει πλοία η Navios Partners

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στ. Τσαντάνης (Seanergy): Συμφωνία της ναυτιλιακής με τις τράπεζες για τις ρήτρες των δανείων της

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πάει για την απόλυτη κυριαρχία στην Hellenic Seaways ο Grimaldi – Οι δύο ανταγωνιστές του



    ΣΧΟΛΙΑ