• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά. Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες

    tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά


    Mικτές τάσεις επικράτησαν στις τιμές των ναύλων σε πλοία υγρού φορτίου την εβδομάδα 6-10 Μαρτίου, με τα suezmaxes να πρωτοστατούν στην άνοδο. 

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, παρά την έντονη δραστηριότητα που παρατηρήθηκε την περασμένη εβδομάδα σε πλοία τύπου VLCC οι τιμές των ναύλων δεν παρουσίασαν ανάκαμψη. Αντίθετα πτώση παρουσίασαν όλες οι βασικές διαδρομές με τους πλοιοκτήτες να στρέφουν την προσοχή τους στα ταξίδια μικρής διαρκείας.

    Έτσι για παράδειγμα στην διαδρομή από την Δυτική Αφρική προς την Κίνα η τιμή παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα σε WS60.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 9% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 16,796 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    SUEZMAXES

    Στην αγορά των πλοίων τύπου Suezmax ο μεγάλος αριθμός φορτίων που παρατηρήθηκε στην δυτική Αφρική σε συνδυασμό με την περιορισμένη διαθεσιμότητα σε τονάζ οδήγησαν τις τιμές των ναύλων στις διαδρομές από την περιοχή αυτή πάνω από WS100.

    Αυτή η κινητικότητα ενθάρρυνε πλοία να ταξιδέψουν υπό έρμα από την δυτική Μεσόγειο μειώνοντας έτσι την διαθεσιμότητα σε τονάζ στην περιοχή με αποτέλεσμα η αγορά της Μεσογείου να βελτιωθεί με την τιμή εντός της περιοχής να ενισχύεται από WS 77.5 σε WS130 ενώ σημαντικά βελτιώθηκε και η αγορά στην Μαύρη Θάλασσα.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 107% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 31,273 ημερησίως.

    AFRAMAXES

    Οι τιμές των νάυλων στις περιοχές της Βόρειας Θάλασσας και της Βαλτικής για πλοία τύπου

    Aframax την εβδομάδα που πέρασε παρέμειναν σταθερές.

    Στην Μεσόγειο και την Μαύρη Θάλασσα παρατηρήθηκε περιορισμένη διαθεσιμότητα σε τονάζ. Πάραυτα, οι τιμές γενικά παρουσίασαν πτώση με τις δυο βασικές διαδρομές εντός των περιοχών αυτών να υποχωρούν σε WS115.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή πτώση 2% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 17,266 ημερησίως.

    LR/MR

    Η αυξημένη κινητικότητα στην Μέση Ανατολή παρά τον επαρκή αριθμό διαθέσιμων πλοίων που παρατηρήθηκε στήριξε τις τιμές των ναύλων στα LR2και LR1 με την διαδρομή Gulf-Japan να ενισχύεται σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και να διαμορφώνεται σε WS115 και WS125 αντίστοιχα.

    Στην αγορά των MR οι τιμές των ναύλων στην διαδρομή από την Μέση Ανατολή προς την ανατολική Αφρική ενισχύθηκε από WS167.5 σε WS172.5.

    Στην Βόρεια Θάλασσα οι τιμές των ναύλων στην διαδρομή προς τα παράλια της Αμερικής επίσης ενισχύθηκε σε WS147.5 ενώ αντίθετα το ταξίδι επιστροφής παρουσίασε σημαντική πτώση.

    Ο καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα MR παρουσίασε άνοδο 8% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 10,645 ημερησίως.

    Dirty products

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, την εβδομάδα που πέρασε οι τιμές των ναύλων στην Καραϊβική έφτασαν στο απόγειο τους με την διαδρομή από την περιοχή αυτή προς τον κόλπο Αμερικής να παραμένει σταθερή σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

    Έτσι με ένα σημαντικό αριθμό πλοίων να ταξιδεύει υπό έρμα από τα ανατολικά κυρίως λόγω της υποτονικής αγοράς στην Καραϊβική οδήγησε τις τιμές στις βασικές διαδρομές από τη Βόρεια Θάλασσα και την Μεσόγειο παρουσίασαν πτώση παρά την υγιή προσφορά φορτίων που παρατηρήθηκε.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 11% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $ 8,365 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Α. Φράγκου: Πουλάει μετοχές 100 εκατ. ευρώ για να αγοράσει πλοία η Navios Partners

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στ. Τσαντάνης (Seanergy): Συμφωνία της ναυτιλιακής με τις τράπεζες για τις ρήτρες των δανείων της

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πάει για την απόλυτη κυριαρχία στην Hellenic Seaways ο Grimaldi – Οι δύο ανταγωνιστές του



    ΣΧΟΛΙΑ