• Business

    Κίνηση-ματ από J. Fredriksen: Εξαγόρασε το στόλο ελληνικής ναυτιλιακής για 364 εκατ. δολ.!

    John Fredriksen

    John ,Ceiliie και Kathrine Fredriksen.


    Μετά την είδηση ότι η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή Quintana Shipping αποφάσισε να αποσύρει την έγγραφη δήλωση για δημόσια εγγραφή (Initial Public Offering-IPO) στη Νέα Υόρκη, η διοίκηση της ναυτιλιακής Golden Ocean, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, ανακοίνωσε ότι θα εξαγοράσει το σύνολο του στόλου της ελληνικής εταιρείας.

    • Ο τίτλος της εισηγμένης στο NASDAQ Golden Ocean στη συνεδρίαση της Wall Street της Τετάρτης (15 Μαρτίου), διαπραγματεύονταν στα 7,7 δολάρια με σημαντική άνοδο της τάξεως του 9,69%, λόγω της είδησης της εξαγοράς του στόλου της ελληνικής Quintana Shipping. Μπορείτε να δείτε εδώ live τη διακύμανση της μετοχής.

    Fredriksen

    Ειδικότερα, η Golden Ocean – η οποία δραστηριοποιείται στις μεταφορές ξηρού φορτίου – συνήψε συμφωνία με την Quintana για να εξαγοράσει και τα 14 φορτηγά πλοία της για τα οποία και θα καταβάλλει συνολικά ένα ποσό που θα αγγίξει τα 364 εκατ. δολάρια. Μάλιστα, όπως δήλωσε η Birgitte Ringstad Vartdal (διευθύνουσα σύμβουλος της Golden Ocean) η εταιρεία του Νορβηγού εφοπλιστή πρόκειται να εκδώσει και να καταβάλλει 14,5 εκατομμύρια κοινές ονομαστικές μετοχές (στην τιμή των 7 δολ./τεμάχιο) συνολικής αξίας 101,3 εκατ. δολαρίων στην ελληνική ναυτιλιακή, με το υπόλοιπο ποσό – ύψους 262,7 εκατ. δολαρίων – να αντιστοιχεί σε χρέος το οποίο και θα αναλάβει.

    Η Vartdal σχολίασε σχετικά με τη συμφωνία, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να μπορούμε να προχωρήσουμε στην εξαγορά ενός μεγάλου αριθμού σύγχρονων και υψηλής ποιότητας πλοίων. Η συμφωνία αυτή αντανακλά την αξία που αποδίδει η Quintana στις υπηρεσίες μας, την διοικητική μας ομάδα και την εταιρική στρατηγική που ακολουθούμε. Τα πλοία που εξαγοράσαμε έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 4 έτη – κάτι που ταιριάζει και στο μέσο όρο ηλικίας του δικού μας στόλου – και πρόκειται να ενισχύσει την ήδη σημαντική εμπορική μας κλίμακα και θα μας δώσει ώθηση να εκμεταλλευτούμε την ενδεχόμενη ανάκαμψη της αγοράς ξηρού φορτίου».

    Fredriksen Quintana
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize “Q Houston” της Quintana Shipping είναι χωρητικότητας 181.214-dwt και κατασκευής του έτους 2014

    Σημειώνεται ότι η εταιρεία του Fredriksen θα καταβάλλει ως προκαταβολή για τη συμφωνία το ποσό των 17,4 εκατ. δολαρίων στην ελληνική ναυτιλιακή, ένα ποσό που παράλληλα αποτελεί μέρος του χρέους που σχετίζεται με το στόλο των 14 bulkers – το οποίο και θα αναλάβει εξ’ ολοκλήρου η Golden Ocean. Από αυτά, τα 6 είναι τύπου capesize, τα 4 τύπου kamsarmax, τα 3 τύπου post-panamax και ένα είναι τύπου panamax, ενώ στην πλειοψηφία τους έχουν κατασκευαστεί σε ιαπωνικές και νοτιοκορεάτικες γιάρδες (με εξαίρεση ένα capesize που έχει κατασκευαστεί στα κινεζικά ναυπηγεία SWS).

    Λευτέρης Παπατρύφων. CEO Quintana Shipping
    Λευτέρης Παπατρύφων. CEO Quintana Shipping

    Η ναυτιλιακή εταιρεία Quintana Shipping έχει επικεφαλής τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Excel Maritime (συμφερόντων του Βίλι Παναγιωτίδη) Λευτέρη Παπατρύφωνα και πρόεδρο τον Corbin Robertson.

    H  Quintana έχει  στο μετοχικό της κεφάλαιο εταιρίες όπως η Quintana Energy Partners , η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Natural Resources Partners και το αμερικάνικο private-equity Fund Riverstone. To Quintana group κατα βαση αντιπροσωπευει τα συμφέροντα της  οικογένειας Robertson. Εκτιμάται ότι μέρος των μετοχών της ανήκει και σε Έλληνα εφοπλιστή. Η έδρα της εταιρίας είναι στην Αθήνα (Κηφισιά).

    Παράλληλα με την εξαγορά του στόλου της Quintana, η ναυτιλιακή του Fredriksen ανακοίνωσε ότι θα προσθέσει άλλα δύο φορτηγά πλοία τύπου panamax από τη ναυτιλιακή Seatankers Management, η οποία ανήκει στον όμιλο Hemen Holding Ltd. (συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή).

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι κινήσεις της εβδομάδας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Φράγκου: Πουλάει μετοχές 100 εκατ. δολ. για να αγοράσει πλοία η Navios Partners

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά. Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες



    ΣΧΟΛΙΑ