• Business

    Σε ναυτιλιακή από την Ινδία το παλαιότερο δεξαμενόπλοιο της CM Lemos

    Φίλιππος (αριστερά) και Αντώνης (δεξιά) Λαιμός, εφοπλιστές Enesel S.A. ναυτιλία

    Φίλιππος (αριστερά) και Αντώνης (δεξιά) Λαιμός, εφοπλιστές Enesel S.A.


    Η ναυτιλιακή CM Lemos, συμφερόντων της οικογένειας Λαιμού, προχώρησε τελικώς στην πώληση του παλαιότερου δεξαμενόπλοιου μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου suezmax που κατείχε, στα πλαίσια των σχεδίων ανανέωσης του στόλου της, σε ναυτιλιακή εταιρεία από την Ινδία.

    Ειδικότερα, η ναυτιλιακή Great Eastern Shipping – με έδρα το Μουμπάι της Ινδίας – απέκτησε το δεξαμενόπλοιο τύπου suezmax Cosmic (χωρητικότητας 150.000-dwt και κατασκευής 2000) που ανήκε στη CM Lemos για το ποσό των 14,5 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με τα όσα ισχυρίζονται οι brokers.

    Όπως είχε γράψει το mononews.gr στις 23 Δεκεμβρίου, το Cosmic, συζητείτο προς πώληση για μια τιμή κοντά στα 14,4 εκατ. δολάρια, με πιθανώς ενδιαφερόμενους αγοραστές τις ινδικές εταιρείες Great Eastern και Seven Islands.

    Η Great Eastern – στην οποία και πέρασε τελικά το πλοίο – είναι ιδιαίτερα δραστήρια φέτος και έχει αποκτήσει συνολικά επτά πλοία φέτος σε διάφορους τομείς της ναυτιλίας, ενώ διαθέτει έναν διευρυμένο στόλο που αποτελείται από 38 πλοία συνολικής χωρητικότητας 2,94 εκατ.-dwt.

    CM Lemos
    Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου suezmax “Cosmic” της Nereus Shipping είναι χωρητικότητας 150.000-dwt και κατασκευής του έτους 2000

    Πιο αναλυτικά, ο στόλος της αποτελείται από 7 δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, 15 δεξαμενόπλοια μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου, 2 δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG) και 14 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, ενώ έχει υπό ναυπήγηση ακόμη 2 δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού τύπου aframax και ένα φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού χύδην τύπου kamsarmax στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI) της Νοτίου Κορέας και Jiangsu New Yangzi Shipbuilding Co. Ltd. της Κίνας αντίστοιχα.

    Σημειώνεται ότι το Cosmic το διαχειρίζονταν η ναυτιλιακή Nereus Shipping, η οποία είναι η θυγατρική της CM Lemos που δραστηριοποιείται και στις μεταφορές υγρού φορτίου.

    Η πώληση του Cosmic αφήνει τη Nereus με δύο προσφάτως παραδοθέντα suezmaxes, δύο ακόμα που είναι κοντά στην ολοκλήρωση της κατασκευής τους στα ναυπηγεία Hyundai Samho Heavy Industries και δύο ακόμα δεξαμενόπλοια τύπου VLCC κατασκευής 2006. Η εταιρεία διαθέτει επίσης έναν στόλο από σύγχρονα bulkers, και ειδικότερα δύο capesizes και τέσσερα supramaxes, σύμφωνα με την online πλατφόρμα δεδομένων VesselsValueη οποία εγκαινίασε τη συνεργασία της με το mononews.gr παρέχοντας τα στοιχεία εκείνα που παρουσιάζουν το πώς θα διαμορφωθεί ο χάρτης των δεξαμενόπλοιων διεθνώς σε περίπτωση που η ναυτιλιακή Frontline του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen προχωρήσει στην εξαγορά της Gener8 Maritime του Έλληνα εφοπλιστή Πήτερ Γεωργιόπουλου.

    Η Nereus βρίσκεται σε φάση ανανέωσης του στόλου των δεξαμενόπλοιων, έχοντας ήδη πουλήσει φέτος συνολικά τέσσερα suezmaxes κατασκευής 2000-2003, όλα στην Nordic American Tankers.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Οικονόμου: Νέα επένδυση ύψους 200 εκατ. δολ. στη ναυτιλιακή του – Όλο το παρασκήνιο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Πίττας: Σε στρατηγική ανανέωσης του στόλου της ναυτιλιακής του – Πού επενδύει και γιατί

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: G2 Ocean: Η κοινοπραξία-κολοσσός των 130 πλοίων αξίας 814 εκατ. δολ.



    ΣΧΟΛΙΑ