• Ναυτιλία

    Μία ακόμη ελληνική ναυτιλιακή προχώρησε σε νέες παραγγελίες τάνκερ

    • Εριέττα Κομνηνού
    tanker ναυλαγορά ναυτιλία


    Στην παραγγελία νέων τάνκερ suezmax προχώρησε η ναυτιλιακή Nereus Shipping, θυγατρικής της CM Lemos, συμφερόντων της οικογένειας Λαιμού, κλείνοντας συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries της Νοτίου Κορέας, αναφέρουν ναυλομεσίτες.

    Συγκεκριμένα, στο εβδομαδιαίο της report η Intermodal αναφέρει ότι η Nereus Shipping, παρήγγειλε δύο τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου χωρητικότητας 158,000 dwt, με option για την κατασκευή δύο επιπλέον, στην τιμή των 61 εκατ. δολαρίων. Η παράδοση των πλοίων έχει προγραμματιστεί για το 2022.

    Η προηγούμενη φορά που η CM Lemos είχε προχωρήσει σε παραγγελία τεσσάρων suezmax χωρητικότητας 156,000 dwt ήταν το 2016, όταν έκλεισε αντίστοιχη συμφωνία με το ιαπωνικό ναυπηγείο Japan Marine United (JMU). H τιμή κατασκευής δεν είχε γίνει γνωστή, ενώ η εταιρεία παρέλαβε το τελευταίο από τα τέσσερα πλοία πέρυσι.

    Χωρίς δραστηριότητα παρέμεινε για μία ακόμη εβδομάδα η ναυπηγική αγορά, σύμφωνα με τους αναλυτές της Intermodal, καθώς οι περισσότεροι πλοιοκτήτες προσπαθούν ακόμη να αποσαφηνίσουν τις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας στην ζήτηση για εμπορεύματα και ως εκ τούτου τηρούν στάση αναμονή όσον αφορά τις νέες παραγγελίες. Ακόμη και από την ελάχιστη δραστηριότητα που έχει σημειωθεί τις τελευταίες ημέρες, καθίσταται προφανές ότι τα μεγαλύτερης χωρητικότητας δεξαμενόπλοια εξακολουθούν να είναι τα πιο δημοφιλή, ενώ η κινητικότητα στις νέες κατασκευές πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου είναι σχεδόν ανύπαρκτη.

    Ενδεικτικό της “απραξίας” που υπάρχει στην αγορά των νέων παραγγελιών είναι ότι ακόμη και οι Έλληνες εφοπλιστές που διαθέτουν τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο διεθνώς και είναι αρκετά δραστήριοι στις κατασκευές νέων πλοίων, τηρούν στάση αναμονής, αναφέρουν ναυλομεσίτες.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, από τις αρχές Φεβρουαρίου μέχρι σήμερα μόνο τρεις εταιρείες – η Nereus είναι η τέταρτη- έχουν προχωρήσει σε νέες παραγγελίες, η μία εκ των οποίων αφορά την άσκηση option προηγούμενης συμφωνίας. Μάλιστα σε όλες περιπτώσεις οι εφοπλιστές επιθυμούν να ενισχύσουν το στόλο τους με τάνκερ, τη μοναδική κατηγορία που βρίσκεται το τελευταίο διάστημα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των ναυλωτών.



    ΣΧΟΛΙΑ