• Business

    Οι πρώην συνεργάτες του John Fredriksen πάνε για κάτι μεγάλο στην αγορά των γεωτρήσεων

    John Fredriksen. Ετών 72. Επιχειρηματίας


    Το άλλοτε δεξί χέρι του μεγιστάνα της ναυτιλίας John Fredriksen και μία σειρά άλλων πρώην στενών συνεργατών του είναι μεταξύ των στελεχών της Borr Drilling, μίας νέας εταιρείας με μεγάλες φιλοδοξίες στον κλάδο των γεωτρήσεων, η οποία χθες ολοκλήρωσε την έκδοση μετοχών αξίας 155 εκατομμυρίων δολαρίων στο Όσλο, έναντι 2 δολαρίων ανά μετοχή, και θα διαθέσει τα έσοδα από την κίνηση αυτή για να αποκτήσει δύο σύγχρονες πλατφόρμες ανύψωσης (jack-up platforms) από τη Hercules Offshore, τις Hercules Resilience και Hercules Triumph, με συνολικό κόστος 130 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Ως διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ορίστηκε ο Rune Magnus Lundetræ, πρώην οικονομικός διευθυντής της Seadrill, συμφερόντων του John Fredriksen, ενώ στο διοικητικό συμβούλιο της Borr συμμετέχουν και ο Tor Olav Troim, άλλοτε δεξί χέρι του Fredriksen, με τον οποίο όμως τα “έσπασαν” πριν από κάποια χρόνια, και ο Svend Anton Maier, επίσης πρώην ανώτατο στέλεχος της Seadrill.

    Η φιλοδοξία της Borr Drilling είναι να αποκτήσει και να λειτουργεί σύγχρονα υλικά γεωτρήσεων που θα αγοράζονται με σημαντική έκπτωση έναντι της τιμής για ένα νεότευκτο”, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.

    Μέσω της απόκτησης των δύο ανυψωτικών πλατφορμών κλάσης Super A, ολοκληρώσαμε μία πολύ ελκυστική είσοδο στην αγορά των γεωτρήσεων σε τιμές που είναι κοντά σε ιστορικό χαμηλό. Πιστεύουμε ότι η Borr Drilling μπορεί να εξυπηρετήσει ως μία αποτελεσματική λειτουργική πλατφόρμα για να κατευθύνει περαιτέρω και να πραγματοποιήσει επενδύσεις σε επισφαλή περιουσιακά στοιχεία, ώστε να εκμεταλλευθεί τις χαμηλές τιμές των περιουσιακών στοιχείων και τη συνεχιζόμενη ρευστότητα στην αγορά των υπεράκτιων πλατφορμών”, αναφέρει ακόμα η εταιρεία.

    Από την άλλη, ο… παλιόφιλος των επικεφαλής της Borr, ο πολύς John Fredriksen, έχει επίσης μεγάλα σχέδια, καθώς φουντώνει η φημολογία γύρω από μία ενδεχόμενη συγχώνευση της ναυτιλιακής εταιρείας συμφερόντων του Frontline με την Gener8 Maritime, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Πήτερ Γεωργιόπουλου, μία συγχώνευση που θα δημιουργούσε έναν πραγματικό κολοσσό στις μεταφορές υγρού φορτίου.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραχώρησε η πλατφόρμα δεδομένων VesselsValue στο mononews.gr, το Δεκέμβριο του 2016, η κατάταξη των 20 μεγαλύτερων ναυτιλιακών που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές υγρού φορτίου σε διεθνές επίπεδο δείχνει τη Gener8 στη 10η θέση , με βάση την αξία του στόλου της – ο οποίος αποτελείται από 43 δεξαμενόπλοια – που ανέρχεται στα 2,126 δισ. δολάρια. Από την άλλη, η νορβηγική Frontline διαθέτει έναν στόλο επίσης 43 δεξαμενόπλοιων ενώ, με βάση την αξία του που ανέρχεται στα 1,947 δισ. δολάρια, τοποθετείται στην 13η θέση.

    Στην περίπτωση που η Gener8 τελικώς απορροφηθεί από τη Frontline, τα δεδομένα στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων αλλάζουν σημαντικά καθώς, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της VesselsValue, η νέα εταιρεία που θα δημιουργήσουν οι δύο μεγάλες ναυτιλιακές θα βρίσκεται στη δεύτερη θέση σε παγκόσμιο επίπεδο, πίσω μόνο από τον κινεζικό κολοσσό COSCO Shipping Energy Transportation. Ειδικότερα, ο ισχυρός στόλος που θα δημιουργηθεί θα αποτελείται από 86 δεξαμενόπλοια, συνολικής χωρητικότητας 17,544 εκατ.-dwt και συνολικής αξίας 4,073 δισ. δολαρίων. Σημειώνεται μάλιστα ότι, με βάση την αξία του στόλου, η νέα ναυτιλιακή θα βρίσκεται στην πρώτη θέση παγκοσμίως, με την COSCO να την ακολουθεί.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ιταλία: Έτοιμη να αυξήσει το δημόσιο χρέος της για τα “μάτια” της Monte dei Paschi

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αφορολόγητο 2017: Ποιοι εξαιρούνται από τη χρήση πλαστικού χρήματος

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χατζηπατέρας: «Οχυρώνεται» στρατηγικά απέναντι σε ενδεχόμενη επιθετική εξαγορά της ναυτιλιακής του



    ΣΧΟΛΙΑ