• Business

    Έκπληξη από τον Γ. Οικονόμου: Πού βρήκε 200 εκατ. δολ. για τη DryShips

    Γιώργος Οικονόμου

    Γιώργος Οικονόμου, εφοπλιστής DryShips


    Νέα δανειακή σύμβαση ύψους 200 εκατ. δολαρίων εξασφάλισε η ναυτιλιακή DryShips, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, που θα της εξασφαλίσει την απαραίτητη χρηματοδότηση προκειμένου να μπορέσει να αποπληρώσει την πλειοψηφία των χρεών της.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι στο άκουσμα της είδησης, η μετοχή της εταιρείας στη συνεδρίαση της Wall Street της Πέμπτης 15 Δεκεμβρίου, διαπραγματεύονταν (στις 18.42 ώρα Ελλάδος) στα 4,54 δολάρια, με εντυπωσιακή άνοδο της τάξεως του 27,88%. Μπορείτε να δείτε εδώ live τη διακύμανση της μετοχής.

    dryships

    Ειδικότερα, η ναυτιλιακή ανακοίνωσε ότι ήλθε σε συμφωνία με τη Sifnos Shareholders Inc. – εταιρεία που ελέγχεται πλήρως από τον κ. Οικονόμου – η οποία και θα της χορηγήσει ένα νέο δάνειο ύψους 200 εκατ. δολαρίων με τη μορφή εξασφαλισμένης ανακυκλούμενης πίστωσης, ώστε να μπορέσει να διεκπεραιώσει την πλειοψηφία των ληξιπρόθεσμων οφειλών της.

    Σύμφωνα με τους όρους της νέας δανειακής σύμβασης που εξασφάλισε η DryShips, προβλέπεται ότι η Sifnos θα χορηγήσει 200 εκατ. δολάρια έχοντας λάβει ως εγγύηση όλα τα περιουσιακά στοιχεία της ναυτιλιακής εκτός από το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου Raraka (χωρητικότητας 76.037-dwt και κατασκευής 2012), το δάνειο του οποίου θα εξακολουθήσει να υφίσταται ως έχει.

    Οι τόκοι θα καταβάλλονται σε Libor +5,5% για διάστημα τριών ετών. Το δάνειο δεν θα περιλαμβάνει οικονομικές ρήτρες αλλά η προμήθεια διεκπεραίωσης θα ανέλθει στο  2% ή στο ποσό των 2 εκατ. δολαρίων.

    Όπως ανακοίνωσε η DryShips, τα μέλη του διοικητικού της συμβουλίου ενέκριναν τη συναλλαγή με τη Sifnos ενώ ελήφθη και η σχετική γνωμοδότηση.

    γιωργος οικονομου
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου “Raraka” της DryShips είναι χωρητικότητας 76.037-dwt και κατασκευής του έτους 2012

    Με τη νέα αυτή συμφωνία, η ναυτιλιακή θα αποπληρώσει μέρος της προηγούμενης δανειακής της σύμβασης με τη Sifnos που ανέρχεται σε 33,5 εκατ. δολάρια, ενώ θα διαγράψει και τόκους ευημερίας ύψους 1,6 εκατ. δολαρίων του κοινοπρακτικού δανείου. Δηλαδή, μέσα από αυτή τη συμφωνία, το συνολικό χρέος της DryShips θα διαμορφωθεί στα 135-140 εκατ. δολάρια και τα ταμειακά της διαθέσιμα στα 40-50 εκατ. δολάρια, ενώ θα μπορεί να αντλήσει έως και 79 εκατ. δολάρια ακόμη από τη νέα ανακυκλούμενη πίστωση.

    Σημειώνεται ότι η διοίκηση της ναυτιλιακής διόρισε τον Αντώνη Κανδυλίδη πρόεδρο και οικονομικό διευθυντή και τον Δημήτρη Δρελιόζη αντιπρόεδρο του οικονομικού τμήματος.

    Ο κ. Κανδυλίδης σχολίασε σχετικά ότι «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε νέες θετικές εξελίξεις για την εταιρεία και εκτιμούμε βαθιά τη στήριξη του διευθύνοντα συμβούλου, κ. Οικονόμου, στην αποκατάσταση του ισολογισμού μας. Πιστεύουμε ότι, δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν τόσο στην αγορά του ξηρού φορτίου όσο και των δεξαμενόπλοιων, βρισκόμαστε στην ευνοϊκή θέση να μπορούμε να προχωρήσουμε σε εξαγορές πλοίων σε αυτούς τους τομείς σε ιστορικά χαμηλές τιμές. Μαζί θα κάνουμε τη DryShips ξανά ισχυρή».

    Η ναυτιλιακή ανακοίνωσε επίσης ότι θα προχωρήσει στη σύναψη νέων συμφωνιών με τις εταιρείες TMS Bulkers Ltd. και TMS Offshore Services Ltd. – αμφότερες συμφερόντων του κ. Οικονόμου – με σκοπό τον εξορθολογισμό των υπηρεσιών που προσφέρουν στη DryShips.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δύο ελληνικές ναυτιλιακές μετοχές κατέγραψαν τις καλύτερες αποδόσεις στον κλάδο για το 2016

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Φαίδρα Χρούσος: Το success story της CIO του Ομίλου Libra

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιατί οι αναλυτές λένε ότι η Star Bulk (Πέτρος Παππάς) ήταν η μετοχή της χρονιάς

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ