Η τελευταία τάση στην Ιταλία θέλει τις μεγάλες εταιρείες μόδας να αποκαθιστούν τις ζημιές που προκαλούν οι τουρίστες στα διάσημα μνημεία τους. Η πιο πρόσφατη περίπτωση είναι αυτή της εταιρείας κοσμημάτων Bulgari, η οποία διέθεσε 1,5 εκατ. ευρώ για να επαναφέρει στην αρχική της μορφή την περίφημη Piazza di Spagna (Σκαλινάτα).
Η Σκαλινάτα, ήταν κλειστή για το κοινό από τον περασμένο Οκτώβριο καθώς γινόταν αποκατάσταση των εκτεταμένων ζημιών, που έχουν προκαλέσει ο τουρίστες. Οι τελευταίες εργασίες που είχαν γίνει στο διάσημο μνημείο ήταν πριν από 20 χρόνια.
Ωστόσο, τα εγκαίνια της δράσης αυτής χαρακτηρίστηκαν και από “γκρίνιες” με τον χορηγό Paolo Bulgari, ο οποίος είναι Πρόεδρος της επώνυμης εταιρείας κοσμημάτων να ζητά να μπει μόνιμος φράχτης στα σκαλιά και να κλειδώνεται το μνημείο το βράδυ, προκειμένου να εμποδίζεται η πρόσβαση στις “βάρβαρες ορδές τουριστών”.
“Είναι ένα πολύτιμο και εύθραυστο μνημείο, όπως και πολλά άλλα στη Ρώμη αλλά και σε ολόκληρη την Ιταλία. Τώρα με την αποκατάσταση, δε μπορούμε να επιτρέψουμε να μετατραπεί σε μία υπαίθρια αποχέτευση” δήλωσε χαρακτηριστικά o κ. Bulgari στην ιταλική εφημερίδα La Repubblica.
“Δε μπορούμε να το αφήσουμε έρμαιο στους βαρβάρους, που τρών, πίνουν και το λερώνουν. Οι τουρίστες μπορούν να το επισκέπτονται, να κάνουν τον περίπατό τους στα σκαλιά αλλά δεν πρέπει να τους επιτρέπεται να να το χρησιμοποιούν σαν να είναι σκαλιά από ένα γήπεδο να κάθονται με τις ώρες, να μεθούν και να πετούν κάτω τα αποτσίγαρά τους” πρόσθεσε.
Βέβαια, η εταιρεία Bulgari είναι η πιο πρόσφατη στη λίστα εκείνων των διάσημων εταιρειών που έχουν βαλθεί να αποκαταστήσουν τα μνημεία ορόσημα της Ιταλίας. Η Fendi, ο Ιταλικός οίκος μόδας με πρωτεργάτη τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Chanel τον Γερμανό διάσημο σχεδιαστή μόδας, Karl Lagerfield, είναι υπεύθυνη για την αποκατάσταση της Fontana di Trevi, που άνοιξε για το κοινό πέρυσι έπειτα από εργασίες, που διήρκεσαν 20 μήνες και κόστισαν 2,5 εκατ. ευρώ.