• Business

    Bulgari: Χαστούκι από την Κίνα στο brand των πολυτελών ειδών – Γιατί εξόργισε τους καταναλωτές

    • Bloomberg
    Marzia Babin και Jean-Christophe Babin, CEO Bulgari

    Marzia Babin και Jean-Christophe Babin, CEO Bulgari πηγή: Facebook πηγή: Facebook


    Η Bulgari αποτελεί το τελευταίο εμπορικό σήμα που βρέθηκε σε δυσμένεια στην Κίνα, καθώς τόσο το ασιατικό κράτος όσο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υποστηρίζουν ότι το πολυτελές κοσμηματοπωλείο, καταγράφει την Ταϊβάν ως ξεχωριστή χώρα σε επίσημη ιστοσελίδα της.

    Το brand που ανήκει στον όμιλο LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, ζήτησε συγγνώμη μετά από μια ανάρτηση στον επίσημο λογαριασμό της υπηρεσίας ειδήσεων της Κίνας -China News Service- στο Weibo, που ανέφερε ότι η εταιρεία δεν είχε προσθέσει τη λέξη «Κίνα» πριν από την «Ταϊβάν» στην ιστοσελίδα της, εκεί όπου ανέφερε ότι διαθέτει στο νησί κατάστημα.

    Η Κίνα θεωρεί την Ταϊβάν μέρος της επικράτειάς της και το νησί υπήρξε βασική πηγή έντασης καθώς οι σχέσεις μεταξύ του Πεκίνου και των δυτικών χωρών, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, έχουν επιδεινωθεί.

    Η ανάρτηση της China News Service στο Weibo ανέφερε ότι το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο – που αναγνωρίζονται ως κινεζικές ειδικές διοικητικές περιοχές – αναφέρονται στον ίδιο ιστότοπο της Bulgari ως “China Hong Kong” και “China Macau”.

    Η συγγνώμη

    Η Bulgari, από την πλευρά της, σε δήλωση που ανάρτησε στον λογαριασμό της στο Weibo, στην κινεζική γλώσσα, την Τρίτη το βράδυ, τόνισε ότι σέβεται «την κυριαρχία και την εδαφική ακεραιότητα της Κίνας, όπως πάντα, και σταθερά».

    «Ο ιστότοπος του brand στο εξωτερικό είχε εσφαλμένα σήματα στις τοποθεσίες των καταστημάτων λόγω αμέλειας της διαχείρισης», ανέφερε. «Ζητήσαμε ειλικρινά συγγνώμη και διορθώσαμε αμέσως το λάθος».

    Παρά την συγγνώμη ο θυμός δεν ξεθύμανε στην ηπειρωτική χώρα.

    Το φερέφωνο του Κομμουνιστικού Κόμματος η People’s Daily αμφισβήτησε την ειλικρίνειά του οίκου Bulgari και περισσότεροι από 70.000 χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης συμφώνησαν με την άποψη αυτή, σύμφωνα με διαδικτυακή δημοσκόπηση.

    Το δίλημμα

    Η συγγνώμη της Bulgari υπογραμμίζει το δίλημμα που αντιμετωπίζουν τα ξένα brands, για τα οποία η Κίνα είναι μια ολοένα και πιο σημαντική αγορά.

    Οι σπάταλοι καταναλωτές της Κίνας έχουν εξελιχθεί στην κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης των παγκόσμιων εμπορικών σημάτων, αλλά ο αυξημένος πατριωτισμός των αγοραστών της ηπειρωτικής χώρας βρίσκεται επίσης στο υψηλότερο επίπεδο, δεδομένων των πολιτικών εντάσεων του Πεκίνου με ορισμένες ξένες κυβερνήσεις για τα πάντα, από το εμπόριο μέχρι τον Covid.

    Αρκετές παγκόσμιες μάρκες ειδών πολυτελείας και μόδας έχουν δεχθεί πυρά στην Κίνα τα τελευταία χρόνια, εξοργίζοντας τους ολοένα και πιο εθνικιστές πελάτες της ηπειρωτικής χώρας.

    Το 2019, οι Christian Dior, Coach, Givenchy και Versace επικρίθηκαν για τον προσδιορισμό του Χονγκ Κονγκ ή της Ταϊβάν ως ξεχωριστές χώρες από την Κίνα.

    Το 2021, η Nike και η Hennes & Mauritz AB είδαν τις μετοχές τους να πέφτουν και οι πρεσβευτές του brand διέκοψαν τις σχέσεις τους μαζί τους εν μέσω ανησυχιών για τα ανθρώπινα δικαιώματα στο Xinjiang.

    Η Hennes & Mauritz επικρίθηκε από το Κομμουνιστικό Σύνδεσμο Νεολαίας και τον Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό αφού οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έβγαλαν μια δήλωση της εταιρείας -χωρίς ημερομηνία- που αφορούσε κατηγορίες για καταναγκαστική εργασία στην περιοχή.

    Οι εκκλήσεις για μποϊκοτάρισμα της σουηδικής αλυσίδας λιανικής εξαπλώθηκαν και συμπεριέλαβαν και τη Nike, η οποία είχε δηλώσει προηγουμένως ότι δεν θα προμηθεύεται προϊόντα από το Xinjiang λόγω ανησυχιών για το εργατικό δυναμικό.

    Οι πολίτες γίνονται όλο και πιο μαχητικοί αυτές τις μέρες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υποστηρίζοντας την κυριαρχία της Κίνας σε αυτό που θεωρεί έδαφός της.

    «Η συγγνώμη σας φαίνεται μόνο στην Κίνα;» ρώτησε ένας χρήστης του διαδικτύου την Bulgari. «Μην αναρτήσετε απλώς την επιστολή στο Weibo, εκδώστε μια και εκτός Κίνας!»

    Διαβάστε ακόμη:

    Δέκα ρολόγια κοσμήματα στα οποία αξίζει να επενδύσετε το 2023

    Τα διαμάντια είναι παντοτινά! Η δημοπρασία κοσμημάτων μιας δισεκατομμυριούχου

    Γιατί η LVMH (Louis Vuitton) είναι η αγαπημένη μετοχή των ESG funds



    ΣΧΟΛΙΑ