• Business

    Brexit, Τουρκία, Ιταλία και… Trump απειλούν την αγορά των τάνκερ

    tanker


    Μία σειρά από κινδύνους που μπορούν να πιέσουν σημαντικά τις προσδοκίες για τη ζήτηση αργού πετρελαίου στο δεύτερο εξάμηνο του 2016 βλέπει η Wells Fargo, στο φως των τελευταίων οικονομικών και πολιτικών εξελίξεων ανά τον κόσμο.

    Η πιθανή ανάδειξη του Donald Trump στην προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών, η απόφαση των Βρετανών για αποχώρηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η αβεβαιότητα γύρω από το μέλλον των ιταλικών τραπεζών και η απόπειρα πραξικοπήματος στην Τουρκία, όλα αυτά σε συνδυασμό δημιουργούν πιθανούς κινδύνους στην αγορά του αργού, εκτιμά ο αναλυτής Michael Webber, μειώνοντας τις προβλέψεις του για τις τιμές των μετοχών και για τα κέρδη των ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στα τάνκερ για το β’ εξάμηνο του 2016.

    Σύμφωνα με τον Webber, οι αναλυτές προβλέπουν σε γενικές γραμμές μία αύξηση της ζήτησης για πετρέλαιο το 2017 μεταξύ 1,3 και 1,8 εκατομμυρίων βαρελιών ανά ημέρα. Ωστόσο, το Διεθνές Πρακτορείο Ενέργειας (IEA) είναι πιο συντηρητικό στις εκτιμήσεις του, και προβλέπει αύξηση 1,3 εκατ. βαρελιών ανά ημέρα.

    «Μου είναι πολύ πιο εύκολο να δω ένα σενάριο όπου οι προσδοκίες για την παγκόσμια ζήτηση πρέπει να περιοριστούν λίγο, παρά ένα σενάριο στο οποίο νομίζουμε [ότι το μέγιστο είναι] στα 1,3 με 1,8 εκατομμύρια βαρέλια τη μέρα, όπως περιμένουν όλοι», σχολιάζει, μιλώντας στο TradeWinds.

    Εκφράζει ακόμα την πεποίθηση ότι πιθανόν να είμαστε κοντά σε ένα σημείο εισόδου επενδυτών στην αγορά, υπενθυμίζοντας και το πρόσφατο deal της Frontline του John Fredriksen για την αγορά δύο VLCCs από τη Metrostar Management. Ωστόσο, παρατηρεί πως ο μακροοικονομικός «θόρυβος» τον κάνει επιφυλακτικό ως προς το αν η αγορά βρίσκεται τώρα στο χαμηλότερο σημείο της. Όπως εξηγεί, το αν πράγματι ισχύει αυτό εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά από το αν η αγορά μπορεί να διατηρήσει την αισιοδοξία της για τη μελλοντική ζήτηση για πετρέλαιο.

    Συνολικά, η Wells Fargo μείωσε τις προβλέψεις της για τις μετοχές έξι εταιρειών τάνκερ: Euronav, Ardmore Shipping, Frontline, Navios Maritime Acquisition, Teekay Tankers και Tsakos Energy Navigation.

    wells1

    Επίσης, μείωσε τις εκτιμήσεις της για τις προσδοκώμενες τιμές των ναύλων και τα κέρδη ανά μετοχή σε όλους τους τομείς, με τα VLCCs να αναμένεται να αποκομίσουν κατά μέσο όρο 41.500 δολάρια ημερησίως, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για 44.000 δολάρια ημερησίως.

    wells2

    Εξάλλου, η Wells Fargo μείωσε και τις εκτιμήσεις της για τις τιμές των μετοχών πέντε εταιρειών μεταφοράς LPG:

    wells3

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/anakoufisi-stin-agora-meta-ti-simfonia-cpp-hmm-gia-miosi-ton-navlon/62229



    ΣΧΟΛΙΑ