Τα κέρδη της BMW μειώθηκαν λιγότερο από το αναμενόμενο το α’ τρίμηνο, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη συνέβαλαν στην ενίσχυση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, εν μέσω μια; πτώσης στη ζήτηση στην Κίνα και της απειλής δασμών από τις ΗΠΑ.

Ειδικότερα, τα κέρδη προ φόρων και τόκων ανήλθαν σε 3,14 δισεκατομμύρια ευρώ (3,6 δισεκατομμύρια δολάρια), σημειώνοντας μείωση 23% σε σχέση με πέρσι, ανέφερε σήμερα η εταιρεία.

1

Το περιθώριο κέρδους της BMW στην αυτοκινητοβιομηχανία διαμορφώθηκε στο 6,9%, καλύτερο από τη μέση πρόβλεψη των αναλυτών του Bloomberg για 5,8%.

H μετοχή σημείωνε άνοδο πάνω από 3% το πρωί της Τετάρτης, ωστόσο υποχωρεί κατά περίπου 25% σε σχέση με τον τελευταίο χρόνο.

Σημειώνεται ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BMW και Mercedes-Benz Group, αγωνίζονται να ανακτήσουν το μερίδιο αγοράς τους στην Κίνα, καθώς οι τοπικές μάρκες με πρώτη την BYD, κυριαρχούν στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και συνεχίζουν να διεισδύουν περισσότερο στην κατηγορία πολυτελών οχημάτων.

Οι πωλήσεις της BMW στην Κίνα μειώθηκαν κατά 17% τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, σημειώνοντας τη χειρότερη επίδοση α’ τριμήνου από το 2020.

Τα ηλεκτρικά οχήματα κατέγραψαν θετικές επιδόσεις για την BMW το α’ τρίμηνο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 32% σε σχέση με ένα χρόνο πριν συνολικά και κατά 64% στην Ευρώπη.

Η BMW και άλλες εταιρείες φαίνεται να επωφελούνται από την αποστροφή των καταναλωτών προς την Tesla, από τη στιγμή που ο Έλον Μάσκ ενεπλάκη περισσότερο στην κυβέρνηση Τραμπ και υποστήριξε ακροδεξιά πολιτικά κινήματα στην Ευρώπη.

Την ίδια στιγμή, οι δασμοί του Τραμπ προσθέτουν μια ακόμη απειλή στα κέρδη.

Η BMW άφησε αμετάβλητες τις οικονομικές της προβλέψεις για το έτος, ωστόσο αναγνώρισε ότι οι εμπορικές εντάσεις έχουν αυξήσει την αβεβαιότητα.

Στο ίδιο μήκος κύματος οι Mercedes και Stellantis, απέσυραν τις προβλέψεις τους λόγω του χάους που προκλήθηκε από τις ταχέως μεταβαλλόμενες δασμολογικές πολιτικές του προέδρου των ΗΠΑ, ενώ η Volkswagen προειδοποίησε ότι δεν λαμβάνει ακόμη υπόψη τον αντίκτυπο των νέων δασμών.

Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Όλιβερ Ζίπσε, δήλωσε τον Μάρτιο ότι οι αμερικανικοί δασμοί στις εισαγωγές από το Μεξικό, τον Καναδά και την Κίνα θα κοστίσουν στην αυτοκινητοβιομηχανία περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ φέτος.

Για να βοηθήσει στη μείωση των αντικτύπου, η BMW εξετάζει το ενδεχόμενο προσθήκης βαρδιών στο αμερικανικό εργοστάσιό της στο Σπάρτανμπεργκ της Νότιας Καρολίνας.

Η αυτοκινητοβιομηχανία, ωστόσο, θεωρεί ορισμένες από τις αυξήσεις των δασμών ως προσωρινές και αναμένει μειώσεις που θα ξεκινήσουν τον Ιούλιο.

Προβλέπει παράλληλα  ότι η σταθεροποίηση του πληθωρισμού και οι μέτριες μειώσεις των επιτοκίων θα ενισχύσουν τη ζήτηση σε αρκετές αγορές φέτος.

Διαβάστε επίσης: 

Novo Nordisk: Μειώνει τις προβλέψεις της λόγω απομιμήσεων – Σε άνοδο η μετοχή

Temu, Shein: Οι δασμοί Τραμπ αλλάζουν το παιχνίδι – Βουτιά των πωλήσεων μετά την αύξηση των τιμών

Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Πανηγυρίζει την αποφοίτηση από τη σχολή Πρέσβεων – Έτοιμη για ακρόαση από την Γερουσία