ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Shein και η Temu κατέγραψαν διψήφια μείωση των πωλήσεων τους την εβδομάδα μετά την αύξηση των τιμών λιανικής στην οποία προχώρησαν για να καλύψουν το κόστος των υψηλών αμερικανικών δασμών.
Πρόκειται για ένα αρχικό σημάδι ότι τα τιμωρητικά εμπορικά μέτρα του Ντόναλντ Τραμπ έχουν αρχίσει να επηρεάζουν τη δημοτικότητα των συγκεκριμένων αγοραστικών πλατφορμών.
Οι πωλήσεις της Temu, που ανήκει στην PDD Holdings, μειώθηκαν κατά 17% την ίδια περίοδο, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία. Η πτώση αυτή έρχεται σε αντίθεση με την άνοδο πωλήσεων που σημειώθηκε τον Μάρτιο και τις αρχές Απριλίου, καθώς οι καταναλωτές έσπευσαν να προμηθευτούν προϊόντα — από μαγειρικά σκεύη μέχρι ρούχα — πριν από τις επικείμενες αυξήσεις τιμών.
Αυτή η αρχική πτώση πωλήσεων αποτελεί μία από τις πρώτες αντιδράσεις των Αμερικανών καταναλωτών στις αυξήσεις τιμών που προκλήθηκαν από την απόφαση του Τραμπ να καταργήσει το λεγόμενο φορολογικό “παραθυράκι de minimis”, στο οποίο βασίζονταν για καιρό οι Temu και Shein για να στέλνουν μικρά, αφορολόγητα δέματα από την Κίνα προς τους καταναλωτές στις ΗΠΑ.
Ο Τραμπ αύξησε επίσης τους δασμούς στις εισαγωγές από την Κίνα στο 145%, ενώ η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις ΗΠΑ — η οποία ήδη πιέζεται από το αυξημένο κόστος ζωής — υποχώρησε σε χαμηλό σχεδόν πέντε ετών τον Απρίλιο.
Ο κίνδυνος περαιτέρω αυξήσεων των τιμών ελλοχεύει και για τους μεγάλους λιανοπωλητές των ΗΠΑ. Εταιρείες όπως η Walmart Inc. και η Target Corp. δεν έχουν αυξήσει ακόμη τις τιμές, αλλά ορισμένοι Κινέζοι προμηθευτές λένε ότι θα αρνηθούν να απορροφήσουν το κόστος των δασμών, τροφοδοτώντας την αβεβαιότητα σχετικά με το αν οι λιανοπωλητές και οι αγοραστές θα αναγκαστούν να πληρώσουν τον λογαριασμό.
Η απόφαση της Amazon.com Inc. να μην επιβαρύνει με το κόστος των δασμών τα προϊόντα της μετά από καταγγελία του Τραμπ ανέδειξε ένα νέο δίλημμα που αντιμετωπίζουν οι λιανοπωλητές: Είτε να μετακυλήσουν τις αυξήσεις του κόστους στον καταναλωτή, είτε να δουν τα περιθώρια κέρδους να μειώνονται.
Η Temu και η Shein βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην αλυσίδα εφοδιασμού της Κίνας. Και οι δύο εταιρείες προσάρμοσαν τις τιμές τους από τις 25 Απριλίου, καθώς τα λειτουργικά έξοδα εκτοξεύτηκαν λόγω των δασμών, και η Temu έχει από τότε μετακυλίσει σχεδόν όλους τους νέους εισαγωγικούς φόρους του Τραμπ στους Αμερικανούς καταναλωτές για τα προϊόντα που αποστέλλονται απευθείας από την Κίνα, με το κόστος ορισμένων προϊόντων να έχει σχεδόν διπλασιαστεί.
Η μέση τιμή των 100 κορυφαίων προϊόντων ομορφιάς και υγείας της Shein έχει υπερδιπλασιαστεί σε σύγκριση με αυτή της 15ης Απριλίου, όταν το Bloomberg άρχισε να παρακολουθεί καθημερινά τις τιμές εκατοντάδων προϊόντων. Το μέσο κόστος των ειδών της κατηγορίας παιχνιδιών έχει αυξηθεί πάνω από 60%, τα είδη σπιτιού και κουζίνας έχουν αυξηθεί σχεδόν 40% και τα γυναικεία ρούχα έχουν αυξηθεί κατά 10%.
Ο αντίκτυπος των δασμών στη Shein δεν εστιάζεται μόνο στην τιμολόγηση. Το σχέδιο δημόσιας προσφοράς της επιβραδύνεται, καθώς η εταιρεία αξιολογεί τον αντίκτυπο στις εργασίες της και αναμένει τις ρυθμιστικές εγκρίσεις, ανέφερε το Bloomberg αυτό το μήνα.
Η Temu, από την πλευρά της, σχεδιάζει τώρα να εγκαταλείψει το επιτυχημένο μοντέλο της που επικεντρώνεται στις φθηνές κινεζικές εισαγωγές και να στραφεί σε ένα διαφορετικό μοντέλο. Σύμφωνα με το σχέδιο της, θα επιδιώξει να πουλά μόνο προϊόντα από τοπικούς εμπόρους στην αγορά των ΗΠΑ στο άμεσο μέλλον, ένας τρόπος για να παρακάμψει τους εισαγωγικούς δασμούς.
Διαβάστε επίσης
Μισθοί 19 χρόνων για την αγορά σπιτιού στην Ελλάδα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Φωτιά στην Μεσσηνία: Μάχη σε τρία μέτωπα δίνει η Πυροσβεστική
- ΔΥΠΑ: Ξεπέρασαν τους 4.000 οι άνεργοι που προσλήφθηκαν στη Θεσσαλία – Συνεχίζεται το πρόγραμμα
- Θεοδωρικάκος: «Σταματήσαμε όποιους επιχείρησαν να κερδοσκοπήσουν»
- Delphine Arnault: To νέο στοίχημα της μοναχοκόρης του μεγιστάνα της LVMH για τον οίκο Dior
