• Business

    Beyoncé: Διαζύγιο με την Adidas, μετά την αποτυχημένη συνεργασία τους

    Το brand της διάσημης τραγουδίστριας Beyonce δεν απέφερε κέρδη στην Adidas


    Οι χαμηλές πωλήσεις στο brand Ivy Parker της Adidas παρά το ισχυρό όνομα της Beyoncé, οδήγησαν τις δύο πλευρές να τερματίσουν τη συνεργασία τους.

    Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, η σειρά που έχει πάρει το όνομά από την κόρη της Beyoncé με τον δισεκατομμυριούχο Jay Z θα ολοκληρώσει το λανσάρισμα των νέων της ρούχων για φέτος και μετά θα σταματήσει την κυκλοφορία της.

    Προβληματική συνεργασία

    Ήδη από τον περασμένο Φεβρουάριο, η WSJ είχε αναφέρει ότι το συμβόλαιο μεταξύ των δύο πλευρών θα λήξει φέτος, με την Adidas να συζητάει το ενδεχόμενο να ανανεώσει ή να τερματίσει τη συνεργασία στη σκιά των χαμηλών πωλήσεων, οι οποίες μέσα στο 2022 έκαναν βουτιά 50%.

    Σύμφωνα με το δημοσίευμα, στα πέντε από τα έξι λανσαρίσματα του brand, το 50% του εμπορεύματος έμεινε στα ράφια.

    Η τραγουδίστρια με τα 32 Grammy λαμβάνει περίπου 20 εκατ. δολάρια το χρόνο για τη σειρά Ivy Parker, με τις χαμηλές πωλήσεις να ζημιώνουν τον γερμανικό κολοσσό, ο οποίος έχει ήδη να διαχειριστεί μια τεράστια ζημιά μετά τη λήξη της συνεργασίας του νωρίτερα μέσα στο 2022 με τον Κάνιε Γουέστ.

    Η Beyoncé, μία από τις διάσημες τραγουδίστριες με προσωπική περιουσία που αγγίζει το μισό δις δολάρια συνεργάζεται με μεγάλους οίκους μόδας, όπως τον γαλλικό Balmain, γνωστό για τις συλλογές υψηλής ραπτικής.

    Το deal με την Adidas έκλεισε το 2019, αφού πρώτα οι δύο πλευρές είχαν λανσάρει κάποια ρούχα από το brand της τραγουδίστριας Ivy Parker. Η φιλοσοφία του brand ήταν να προσφέρει ρούχα σε όλα τα μεγέθη με «gender-neutral» στυλ, δηλαδή να μην επικρατεί το θηλυκό ή το αρσενικό στοιχείο.

    Παρά το γεγονός ότι η Adidas προσέβλεπε σε μία ακόμα συνεργασία που θα εκτόξευε τα κέρδη της, όπως στην περίπτωση του Κάνιε Γουέστ, οι πωλήσεις έφτασαν περίπου τα 40 εκατομμύρια δολάρια το 2022.

    Δύσκολη περίοδος για τον γερμανικό κολοσσό

    Οι προβλέψεις των στελεχών της Adidas έκανα λόγο για 250 δις δολάρια για το 2022, πολύ υψηλότερα από τις πωλήσεις του 2021, που έφτασαν τα 93 δις δολάρια.

    Η Adidas έχει μεγάλη ιστορία συνεργασιών με τα μεγαλύτερα ονόματα της μουσικής σκηνής, οι οποίες στην πλειοψηφία τους ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένες.

    O γερμανικός κολοσσός, ο οποίος το 2022 δέχτηκε ισχυρό πλήγμα στις πωλήσεις του από τα lockdowns της Κίνας, ένας από τους σημαντικότερους πελάτες του, δέχτηκε ακόμα δύο χτυπήματα πριν κλείσει το προηγούμενο έτος.

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος Kasper Rorsted αποχώρησε αιφνιδιαστικά από την εταιρεία, ένα στέλεχος που κατά τη θητεία του κατάφερε να αναδείξει το brand έναντι του ανταγωνιστή του, Nike.

    Τον Οκτώβριο του 2022, η Adidas αναγκάστηκε να βάλει τέλος ίσως στην πιο επιτυχημένη συνεργασία της. Η σειρά αθλητικών παπουτσιών του ράπερ Κάνιε Γουέστ, ίσως το πιο κερδοφόρο deal για την εταιρεία για χρόνια, έληξε άδοξα όταν ο αμφιλεγόμενο καλλιτέχνης προχώρησε σε αντισημιτικά σχόλια, προκαλώντας ντόμινο αντιδράσεων και φέρνοντας την Adidas στο στόχαστρο σφοδρών επικρίσεων με αφορμή τη συνεργασία τους.

    Η ζήτηση έκανε βουτιά και τον Φεβρουάριο του 2023 η Adidas προειδοποίησε ότι η λειτουργική ζημία της εταιρείας μπορεί να φτάσει τα 700 εκατ. ευρώ για το 2023.

    Διαβάστε επίσης:

    Παγκόσμια περιοδεία για την Μπιγιόνσε



    ΣΧΟΛΙΑ