• Business

    Starbucks, Nike, Adidas, Burberry, Gucci: Βουλιάζουν οι πωλήσεις των κολοσσών καταναλωτικών αγαθών στην Κίνα

    • Bloomberg


    Οι διεθνείς κολοσσοί καταναλωτικών αγαθών, από κοσμήματα μέχρι αθλητικά είδη, ενδύματα και καφέδες, είδαν τις πωλήσεις τους στην Κίνα να υποχωρούν σημαντικά στο προηγούμενο τρίμηνο, λόγω των lockdown που επέβαλε η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο.

    Η Starbucks είναι από τους μεγάλους χαμένους, καταγράφοντας πτώση άνω του 40% στις πωλήσεις της κατά το τρίμηνο που έληξε στις 3 Ιουλίου. Η εταιρεία ξεκίνησε τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο με περίπου το 1/4 των καταστημάτων της στην Κίνα να παραμένουν κλειστά λόγω της πολιτικής Zero Covid και οι 940 τοποθεσίες πώλησης των προϊόντων της στη Σαγκάη δεν λειτούργησαν κατά περίπου τα 2/3 του οικονομικού τριμήνου.

    Μεγάλο ήταν το πλήγμα και για τα είδη πολυτελείας. Η Burberry, η Richemont, η Adidas ανέφεραν πτώση τουλάχιστον 35% στις ανακοινώσεις τους για τα πρόσφατα τριμηνιαία αποτελέσματα. Η Yum China Holdings και η Uniqlo τα πήγαν ελαφρώς καλύτερα, με πτώση περίπου 13% η καθεμία.

    Covid Hit | Global consumer giants saw big sales drops amid China Covid lockdowns
    Οι πωλήσεις των κολοσσών καταναλωτικών ειδών κατέγραψαν μεγάλη πτώση εν μέσω των lockdown στην Κίνα

    Για πολλά εμπορικά σήματα, τα αποτελέσματα του πρόσφατου τριμήνου αποτυπώνουν το πρωτοφανές lockdown του χρηματοοικονομικού κόμβου της Σαγκάης επί δύο μήνες. Αν και υπήρξε κάποια  αύξηση της ζήτησης όταν περιορίστηκαν τα αυστηρά μέτρα κατά του Covid στην περιοχή, ωστόσο οι εξάρσεις σε άλλα μέρη της χώρας και η σκληρή πολιτική για την αντιμετώπιση τους, έπληξε το καταναλωτικό κλίμα βλάπτοντας τις λιανικές πωλήσεις.

    Η πρόεδρος των Starbucks στην Κίνα, Belinda Wong, περιέγραψε το πρόσφατο τρίμηνο ως «αρκετά δύσκολο», με τους περιορισμούς στις μετακινήσεις και τα lockdown να εφαρμόζονται ταχύτερα και να χαλαρώνουν πιο αργά, ενώ η εταιρεία αναμένει ότι η ανάκαμψή θα είναι μη γραμμική.

    Ωστόσο, οι διεθνείς κολοσσοί επιμένουν ότι έχουν μακροπρόθεσμη εμπιστοσύνη στη μεγαλύτερη καταναλωτική αγορά του κόσμου.

    Η Wong της Starbucks είπε ότι είναι «απόλυτα σίγουρη» για την Κίνα, όπου η ανάπτυξη θα επιταχυνθεί μόλις αρθούν όλοι οι περιορισμοί για τον Covid.

    Ο οικονομικός διευθυντής της Adidas, Harm Ohlmeyer, δήλωσε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να επενδύει στην αγορά και ότι «παραμένουν αφοσιωμένοι στην Κίνα και πεπεισμένοι για τις δυνατότητές της τα επόμενα χρόνια».

    Διαβάστε ακόμη:

    Κίνα: Μειώνουν τα ωράρια λειτουργίας των εμπορικών κέντρων λόγω μειωμένης παραγωγής ενέργειας

    Tesla: Κατακόρυφη μείωση 64% στις πωλήσεις στην Κίνα



    ΣΧΟΛΙΑ