• Business

    Άσπα Τοπαλίδου (ΒEAT): Η αυξημένη ζήτηση για διαδρομές και τα πλάνα για το 2022

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Άσπα Τοπαλίδου, Γενική διευθύντρια ΒΕΑΤ

    Άσπα Τοπαλίδου, Γενική διευθύντρια ΒΕΑΤ


    Τα πλάνα της BEAT για το 2022 και πώς η πανδημία αλλά και η άνοδος του τουρισμού επηρεάζουν τη ζήτηση για ταξί περιγράφει μιλώντας στο mononews, η Γενική Διευθύντρια της BEAT, Άσπα Τοπαλίδου.

    Όπως  αποτυπώθηκε στην πορεία της ΒEAT 2021 η συνολική ζήτηση αυξήθηκε πάνω από 30% σε σχέση με το 2019 με την εταιρεία να καταγράφει αύξηση κατά 28% στις διαδρομές στην ελληνική αγορά. Άλλωστε ιδιαίτερα μετά τα lockdown, οι πολίτες απέφευγαν σε μεγάλο βαθμό τις μετακινήσεις με τα μέσα μεταφοράς προτιμώντας τις μετακινήσεις με ταξί εάν δεν είχαν την εναλλακτική του αυτοκινήτου.

    Η εταιρεία παράλληλα πριν από περίπου 2 μήνες ανακοίνωσε ένα πακέτο στήριξης των οδηγών- συνεργατών της, προσφέροντας τους κίνητρα για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

    Όπως περιγράφει η κ. Τοπαλίδου η οποία ανέλαβε τη θέση της Γενικής Διευθύντριας στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου «η μετάβαση σε διαδρομές μηδενικών ρύπων, στην οποία εντάσσεται η πρωτοβουλία για την ηλεκτροκίνηση είναι μια στρατηγική προτεραιότητα για τη BEAT. Θα συνεχίσει να διευρύνεται και να κλιμακώνεται, έχοντας στόχο να υποστηρίζει τους οδηγούς να μπορέσουν να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό όχημα σε προσιτή τιμή.

    Η ίδια εξηγεί πως «μέσα σε μόλις δύο μήνες, έχουμε πραγματοποιήσει περισσότερα από 350 ραντεβού με οδηγούς. Το ενδιαφέρον παραμένει αμείωτο και αναμένουμε να κορυφωθεί με την τυπική έκδοση των ρυθμιστικών αποφάσεων. Οι οδηγοί αντιλαμβάνονται τα οφέλη από τη μετάβαση, ωστόσο όσο πιο γρήγορα επικυρωθούν τα νέα κίνητρα, τόσο γρηγορότερα θα δούμε εκατοντάδες νέα οχήματα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Η ΒΕΑΤ, ως συστατικό στοιχείο του DNA της πόλης, θα συνεχίσει να υποστηρίζει τους οδηγούς εκείνους που σταματούν να ρυπαίνουν, συμβάλλοντας καθοριστικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής».

    «Από εκεί και πέρα, η βιομηχανία των μετακινήσεων βγαίνει από την πανδημία με βαθιές πληγές, αλλά με ταχύτατη ανάκαμψη. Εφόσον σταθεροποιηθεί η κατάσταση, τότε θα μπορέσουμε να μιλήσουμε για περαιτέρω ανάπτυξη. Από τη δική μας πλευρά είμαστε έτοιμοι να δοκιμάσουμε και νέες προκλήσεις, μόλις η πανδημία και το νομοθετικό πλαίσιο το επιτρέψουν» επισημαίνει σχετικά με τα πλάνα της εταιρείας για το τρέχον έτος.

    Πώς αντιμετωπίζει η BEAT την αυξημένη ζήτηση

    Με δεδομένη της αύξησης της ζήτησης για διαδρομές μέσα στην  πανδημία και τις εκτιμήσεις για ανοδική πορεία του τουρισμού το 2022, δημιουργείται το εύλογο ερώτημα σχετικά με το πώς θα καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες των επιβατών. Άλλωστε αξίζει να σημειωθεί ότι το περασμένο καλοκαίρι αρκετοί χρήστες της υπηρεσίας αντιμετώπισαν δυσκολίες στην προσπάθειά τους να εξυπηρετηθούν.

    Η κ. Τοπαλίδου εξηγεί σχετικά με το πλάνο της εταιρείας ενόψει τουριστικής περιόδου. «Οι φετινές προβλέψεις για τον τουρισμό είναι εξαιρετικές. Στην περίπτωση των αστικών μετακινήσεων όμως, η ΒΕΑΤ, ως marketplace που διασυνδέει τη ζήτηση με την προσφορά, έχει περιορισμένα περιθώρια παρέμβασης. Με τη συνολική ζήτηση για διαδρομές να αυξάνεται πάνω από 30% σε σχέση με το 2019, καταγράφονται σημαντικές καθυστερήσεις σε περιόδους αιχμής όπου η κινητικότητα των πολιτών και των επισκεπτών είναι μεγαλύτερη (καλοκαίρι, Χριστούγεννα, απεργίες, βροχές κλπ), οπότε και δημιουργείται αυξημένη ζήτηση για ταξί».

    Η ίδια προσθέτει πως «αυτή η ζήτηση, δεν ξεπερνά μόνο τη δική μας δυνατότητα εξυπηρέτησης από τους χιλιάδες σταθερούς συνεργάτες μας, αλλά συχνά ξεπερνά τη δυνατότητα ακόμη και του συνόλου της αγοράς του ταξί, όπως είναι διαμορφωμένη σήμερα. Δυστυχώς το μη φιλικό νομοθετικό πλαίσιο για τις ψηφιακές πλατφόρμες στην Ελλάδα περιορίζει σημαντικά τις δυνατότητες ικανοποίησης της ζήτησης για ποιοτικότερες υπηρεσίες, με αποτέλεσμα τις καθυστερήσεις εύρεσης ταξί.

    Η αγορά μετακινήσεων παραμένει δομημένη με όρους προηγούμενων δεκαετιών, πριν το διπλασιασμό της τουριστικής κίνησης, στερώντας από τους οδηγούς περισσότερα κέρδη και από τους επιβάτες καλύτερες υπηρεσίες. Από την πλευρά μας έχουμε μια «οδηγοκεντρική προσέγγιση», προσφέροντας κατά περιόδους σημαντικά οικονομικά κίνητρα. Ωστόσο το πρόβλημα μας ξεπερνάει.  Θα πρέπει η Πολιτεία να εστιάσει στο ζήτημα, γιατί μην ξεχνάμε πως τα ταξί είναι Δημόσιας Χρήσης οχήματα, και το έργο τους συμπληρωματικό των δημοσίων μεταφορών».

     



    ΣΧΟΛΙΑ