F

Business

Πόλυς Χατζηιωάννου: Η αύξηση της τιμής του πετρελαίου θα βοηθήσει στην ανάκαμψη των ναυτιλιακών μεταφορών


Η αναμενόμενη ανάκαμψη του κλάδου μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου θα εξαρτηθεί από την ανοδική τάση των τιμών των πρώτων υλών, δήλωσε στο TradeWinds ο διευθύνων σύμβουλος της Safe Bulkers Πόλυς Χατζηιωάννου, σημειώνοντας ότι ήδη βλέπει θετικά σημάδια στις τιμές τόσο του πετρελαίου, όσο και του μεταλλεύματος σιδήρου.

Θα ήταν λάθος να πιστεύει κανείς ότι η πτώση των τιμών στις πρώτες ύλες είναι κάτι το θετικό για τον κλάδο μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου. Αντίθετα, η πτώση των τιμών τείνει να οδηγεί τους αγοραστές πρώτων υλών να σταματήσουν να συγκεντρώνουν αποθέματα, αναμένοντας περαιτέρω πτώσεις, είπε ο Π. Χατζηιωάννου. Αντίθετα, η αύξηση των τιμών οδηγεί στην αύξηση και των αποθεμάτων.

«Αυτό βοηθά τους όγκους διακίνησης και κάνει τους εισαγωγείς να κινηθούν νωρίτερα από το κανονικό για να εισαγάγουν αγαθά», εξήγησε. «Το αντίστροφο συμβαίνει όταν οι τιμές των πρώτων υλών πέφτουν».

Αυτή η τάση ισχύει ακόμα και για το πετρέλαιο. Αν και οι χαμηλές τιμές των καυσίμων μειώνουν το μεταφορικό κόστος, ο Έλληνας εφοπλιστής υποστήριξε πως η άνοδος και η πτώση των ναύλων τείνει να συνδέεται με την άνοδο και την πτώση των τιμών του πετρελαίου.

Μιλώντας στο TradeWinds μετά από την ανακοίνωση της συμφωνίας της Safe Bulkers με την Nordea Bank για την αναδιάρθρωση του προφίλ ενός δανείου ύψους 30,3 εκατ. δολαρίων, ο Πόλυς Χατζηιωάννου δήλωσε ότι οι πρόσφατες θετικές εξελίξεις στην αγορά, μετά από μία σειρά αρνητικών τριμήνων, είναι ενθαρρυντικές και έχουν φέρει και πάλι τις τιμές πάνω από τα λειτουργικά κόστη, προσθέτοντας πως υπάρχουν αισιόδοξες ενδείξεις για τους επόμενους μήνες. Ωστόσο, τόνισε πως η Safe Bulkers δεν υπολογίζει σε μία σταθερή βελτίωση μετά από αυτές τις εξελίξεις.

«Είναι κατάσταση win-win. Αν η αγορά ανέβει ταχύτερα απ’ όσο περιμένουμε, έχουμε αρκετά πλοία», σημείωσε. «Αν η αγορά πέσει μετά από τρεις μήνες […] και επιστρέψει σε χαμηλά επίπεδα, θα ξαναρχίσουν οι διαλύσεις».

Εκτίμησε μάλιστα ότι μία νέα μείωση των τιμών ναύλωσης θα μπορούσε να οδηγήσει σε διαλύσεις πλοίων που κατασκευάστηκαν ακόμα και στις αρχές της περασμένης δεκαετίας.

Κατά τον ίδιο, η ανάκαμψη της αγοράς, όταν έρθει, δεν θα είναι γρήγορη. «Νομίζω ότι θα είναι μία αργή διαδικασία. Δεν είναι ότι έχει αλλάξει το κλίμα. Γι΄αυτό όλες οι καλές ναυτιλιακές εταιρείες και οι καλές ναυτιλιακές τράπεζες συνεργάζονται πολύ στενά, επειδή θα είναι μία πιο χρονοβόρα διαδικασία απ’ ό,τι νομίζουμε για μία πλήρη ανάκαμψη».

Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr: Η υψηλή φορολογία “διώχνει” τους ανταγωνιστές του Ε. Βασιλάκη


ΣΧΟΛΙΑ