• Business

    Αντώνης Στελλιάτος (ΕΠΕΣΤ): «Βουτιά» 80% στις κρατήσεις επαγγελματικών σκαφών – Μειώσεις φόρων και ρευστότητα ανάχωμα στα λουκέτα

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Α. Στελλιάτος: Στο 80% του 2019 έφτασε εφέτος ο τζίρος των τουριστικών σκαφών

    Ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), Αντώνης Στελλιάτος


    Τον κώδωνα του κινδύνου για την βιωσιμότητα του επαγγελματικού γιώτινγκ κρούει ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), Αντώνης Στελλιάτος, τονίζοντας πως η κατάσταση στον κλάδο είναι εκρηκτική λόγω της δραματικής κάμψης της τουριστικής κίνησης.

    Όπως λέει στο mononews.gr ο κ. Στελλιάτος, υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες βρίσκονται στο «κόκκινο» και είναι αμφίβολο εάν θα μπορέσουν να κρατηθούν για πολύ ακόμη, εάν δεν υπάρξει κρατική παρέμβαση. Οι προσδοκίες που υπήρχαν για αναθέρμανση της ζήτησης μετά την επανεκκίνηση του θαλάσσιου τουρισμού διαψεύσθηκαν παταγωδώς και πλέον η πτώση των εσόδων υπερβαίνει το 80% (!), ενώ εξίσου ζοφερή είναι η εικόνα για το επόμενο δίμηνο.

    «Χωρίς υπερβολή μιλάμε για μια χαμένη χρονιά για τους επιχειρηματίες του επαγγελματικού γιώτινγκ. Οι συνέπειες της πανδημίας απέτρεψαν πολλούς παραδοσιακούς πελάτες μας να έρθουν για διακοπές. Δυστυχώς φέτος έλειψαν πολύ οι βασικοί πελάτες από τις ΗΠΑ και την Ρωσία», σημειώνει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της ΕΠΕΣΤ.

    Σύμφωνα με τον κ. Στελλιάτο, τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης θα πρέπει να εστιάσουν σε δυο άξονες: α) στην ελάφρυνση των φορολογικών βαρών και β) στην τόνωση της ρευστότητας. Η διοχέτευση φρέσκων κεφαλαίων είναι κάτι περισσότερο από αναγκαία για τον κλάδο, ο οποίος υποφέρει από έλλειψη εσόδων.

    Παράλληλα, μέριμνα πρέπει να υπάρξει και στη μείωση των τελών ελλιμενισμού, τα οποία εξελίσσονται σε βρόγχο για τους επαγγελματίες του χώρου. «Πρόκειται για ένα δυσβάσταχτο βάρος δεδομένων των συνθηκών που δεν μπορούμε να σηκώσουμε. Χρειάζεται να υπάρξει ελάφρυνση… δεν γίνεται υπό τα σημερινά δεδομένα να ανταποκριθούμε», επισημαίνει και προσθέτει πως μια έκπτωση των τελών κατά 40% μέχρι το τέλος του 2020 θα έδινε βαθιά ανάσα τη δεδομένη στιγμή.

    Ο κλάδος του επαγγελματικού γιώτινγκ στην Ελλάδα αριθμεί περίπου 6.000 σκάφη και απασχολεί σχεδόν 5.000 ναυτικούς, ενώ επηρεάζει περισσότερα από 120 επαγγέλματα και υπολογίζεται ότι συνεισφέρει περίπου 1,4% του ΑΕΠ. Η οικονομική κρίση έπληξε σημαντικά τις επιχειρήσεις του χώρου που είναι κατά κύριο λόγο μικρομεσαίες. Τα τρία τελευταία χρόνια παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης, με το 2018 να σημειώνει την καλύτερη επίδοση την τελευταία δεκαετία.



    ΣΧΟΛΙΑ