• Business

    Αντιμέτωπη με αγωγή 13 εκατ. ευρώ η NewLead του Μιχάλη Ζολώτα

    Μιχάλης Ζολώτας ναυτιλία

    Μιχάλης Ζολώτας, τέως εφοπλιστής


    Αντιμέτωπη με μία αγωγή ύψους 12,9 εκατομμυρίων ευρώ από θυγατρική της γερμανικής DHL είναι η NewLead Holdings του Μιχάλη Ζολώτα, καθώς κατηγορείται για ελαττώματα σε bulker της που οδήγησαν σε μία δαπανηρή καθυστέρηση παράδοσης φορτίου.

    Σύμφωνα με τις καταγγελίες της Project & Chartering, το χωρητικότητας 135.000 dwt bulker NewLead Venetico (έτος κατασκευής 1990) επισχέθηκε στην Αυστραλία για διάφορα προβλήματα ασφαλείας και παρέμεινε εκεί για τρεις μήνες.

    Η NewLead έκτοτε πούλησε το πλοίο για διάλυση και το αντικατέστησε με ένα νεώτερο bulker με το ίδιο όνομα.

    Η DHL είχε χρονοναυλώσει το παλιό NewLead Venetico από τον Οκτώβριο του 2011 και κατόπιν το ναύλωσε με τη σειρά της τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους στην Zhejiang Materials Industry Fuel Group για να μεταφέρει κάρβουνο από την Αυστραλία στην Κίνα. Το πλοίο όμως κρατήθηκε από την Αυστραλιανή Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας (AMSA) για προβλήματα μεταξύ των οποίων δύο κάθετες ρωγμές στα ύφαλα και «μη λειτουργικό σύστημα διαχείρισης ασφαλείας», σύμφωνα με νομικά έγγραφα που έχουν καταθέσει οι δικηγόροι της DHL. Το πλοίο κυκλοφόρησε ξανά στις 5 Μαρτίου του 2012.

    Η Zhejiang κινήθηκε νομικά κατά της DHL, ισχυριζόμενη ότι υπέστη ζημίες ύψους 12,9 εκατ. ευρώ λόγω της καθυστέρησης της παράδοσης του φορτίου, και η DHL με τη σειρά της απαιτεί το ποσό αυτό από τη NewLead, θεωρώντας την υπεύθυνη για την κατάσταση του πλοίου.

    Σε μία απόπειρα να αποσπάσει εγγυήσεις έναντι της NewLead, η DHL εξασφάλισε δικαστική απόφαση από Αμερικανό δικαστή για την επίσχεση του χωρητικότητας 35.500 dwt NewLead Castellano (έτος κατασκευής 2013), που βρίσκεται στο επίκεντρο μίας άλλης δικαστικής διαμάχης στην Τζόρτζια των Ηνωμένων Πολιτειών.

    Η DHL καταγγέλλει παραβίαση των όρων του συμβολαίου λόγω των προβλημάτων του πλοίου. Όμως για να εξασφαλίσουν την απόφαση επίσχεσης του NewLead Castellano, οι δικηγόροι της DHL επικαλέστηκαν ισχυρισμούς περί δόλιας αποφυγής των πιστωτών της μέσω των διαφόρων εταιρειών του ομίλου NewLead.

    Το παλιό NewLead Venetico διαλύθηκε και η καταγεγραμμένη ιδιοκτήτρια εταιρεία του Grand Venetico επίσης διαλύθηκε, ενώ τα έσοδα από την πώληση φέρονται να κατευθύνθηκαν προς άλλες εταιρείες υπό την «ομπρέλα» της NewLead.

    «Οι πολύ ύποπτες και ανορθόδοξες συναλλαγές επιδεικνύουν ότι οι πόροι από την πώληση του πλοίου Newlead Venetico μεταβιβάστηκαν στην Newlead Holdings και τις θυγατρικές της για να αποφευχθεί η καταβολή πληρωμής προς τους πιστωτές όπως η DHL, η οποία προκύπτει από την παραβίαση του συμβολαίου», υποστηρίζουν οι δικηγόροι της DHL.\

    Η εκπρόσωπος της NewLead δήλωσε στο TradeWinds πως η εταιρεία δεν μπορεί να προβεί σε κανένα σχόλιο για την υπόθεση, διότι δεν έχει λάβει ακόμα την αγωγή. «Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται παράξενο ότι μία εταιρεία υποστηρίζει πως υπέστη απώλειες 12,9 εκατ. ευρώ κι όμως δεν προχώρησε σε καμία απολύτως κίνηση για πάνω από τέσσερα χρόνια», επεσήμανε.

    Την ίδια ώρα, η NewLead εργάζεται για την αναστολή της δικαστικής απόφασης για την επίσχεση του NewLead Castellano. Οι δικηγόροι της εταιρείας υποστηρίζουν πως η αγωγή που υπέβαλαν διάφορες χρηματοπιστωτικές εταιρείες δε βασίζεται σε ναυτικό συμβόλαιο, και επομένως σύμφωνα με την αμερικανική νομοθεσία δεν επιτρέπεται η κατάσχεση του πλοίου.

    Οι εν λόγω εταιρείες (Ray Capital, Oppenheim Capital, Cheyenne Holdings και Labroy Shiptrade) υποστηρίζουν ότι η εταιρεία δεν πλήρωσε στην Ray Capital ένα χρεωστικό γραμμάτιο ύψους 6,45 εκατομμυρίων ευρώ, που καλυπτόταν με υποθήκες σε πλοία, ενώ επιπλέον έχει επιδείξει ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις και δεν έχει διατηρήσει το bulker σε «καθεστώς πλήρους επισκευής».

    «Τα γραμμάτια και οι εγγυήσεις δεν είναι ναυτικά συμβόλαια», αναφέρουν οι δικηγόροι της NewLead, ενώ υποστηρίζουν επιπλέον πως δεν υπάρχει θέμα αθέτησης πληρωμής των γραμματίων των Oppenheim, Cheyenne και Labroy.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/n-martinos-se-pia-timi-navlose-neo-tou-plio/49023



    ΣΧΟΛΙΑ