Business

Αγγελική Φράγκου: Πώς θα επηρεάσει τη Navios Maritime Partners η κατάρρευση της Hanjin Shipping

  • Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Αγγελική Φράγκου Navios

Αγγελική Φράγκου, επικεφαλής Navios Maritime Partners


Η ναυτιλιακή Navios Maritime Partners, συμφερόντων της Ελληνίδας εφοπλίστριας κ. Αγγελικής Φράγκου, όπως φαίνεται, θα επηρεαστεί μεν ως ένα βαθμό από την αδιέξοδη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή Hanjin Shipping – στην οποία έχει ναυλώσει δύο φορτηγά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων – όμως οι επιπτώσεις αναμένεται να μην είναι «τόσο σημαντικές», όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές.

Όπως έγινε γνωστό νωρίτερα την Τρίτη 30 Αυγούστου 2016, η Hanjin Shipping βρίσκεται ένα βήμα πριν από την κατάρρευση, καθώς οι κορεάτικες τράπεζες που αποτελούν τους πιστωτές της αποφάσισαν να μην συμμετάσχουν στα πακέτα χρηματοδότησης της εταιρείας, τραβώντας της το χαλί κάτω από τα πόδια στην κυριολεξία και αφήνοντάς τη να αναλάβει μόνη της το δύσκολο έργο της αναδιάρθρωσής της.

Συγκεκριμένα, η αίτηση της Hanjin να λάβει ποσό ύψους 357 εκ. δολαρίων απορρίφθηκε, καθώς κρίθηκε ανεπαρκής για να ανταποκριθεί στην έλλειψη ρευστότητας που τη βαραίνει. Ο μεγαλύτερος πιστωτής της πάλαι ποτέ κραταιάς κορεάτικης ναυτιλιακής, η Korea Development Bank (KDB) ανακοίνωσε σε επίσημη δήλωσή της ότι οι δανειστές δεν πρόκειται να παράσχουν άλλη οικονομική βοήθεια στην εταιρεία.

Η KDB πρόσθεσε επίσης ότι η Hanjin έχει ακόμα άμεση ανάγκη από ένα ποσό ύψους έως και 1,3 τρισ. κορεάτικα γουόν (περίπου 1,16 δισ. δολάρια) για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της, ακόμα και στην περίπτωση που πετύχει περικοπές στα ναύλα των πλοίων που έχει ναυλώσει και επεκτείνει τις λήξεις των δανειακών της συμβάσεων.

Ο πρόεδρος της KDB, Lee Dong Geol, υποστήριξε ότι η Hanjin έχει κάνει κάποιες προσπάθειες να ανακάμψει, όμως η συμφωνία που έχει συνάψει για την αναδιάρθρωση του χρέους της εκπνέει στις 4 Σεπτεμβρίου και από εκεί και έπειτα θα πρέπει να αποφασίσει για το αν θα κάνει αίτηση για πτώχευση κάτω από την πτωχευτική νομοθεσία της Νοτίου Κορέας.

Η Hanjin Group και η Hanjin Shipping εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση στην οποία έλεγαν ότι έκαναν ότι περνάει από το χέρι τους «μέχρι και την τελευταία στιγμή προκειμένου να ομαλοποιήσουμε τη Hanjin Shipping και μας λυπεί το γεγονός ότι οι πιστώτριες τράπεζες αποφάσισαν να τερματίσουν την οικονομική ενίσχυση στην εταιρεία παρά την άριστη συνεργασία ανάμεσα στις δύο πλευρές».

Επιπλέον, η διαπραγμάτευση των μετοχών της Hanjin ανεστάλη μετά από ένα κραχ στην τιμή της μετοχής της της τάξεως του 24%, που την έστειλε στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2009.

Παράλληλα, οι αναλυτές αναμένουν περικοπές της τάξεως του 20-30% στα ναύλα των πλοίων που έχει ναυλώσει η Hanjin από άλλες ναυτιλιακές, όπως έχει συμβεί και στην περίπτωση της επίσης νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής Hyundai Merchant Marine (HMM) που αντιμετωπίζει κι εκείνη σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

Όσον αφορά τη Navios Partners της κ. Φράγκου, όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, η Hanjin έχει ναυλώσει δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ο αναλυτής Jonathan Chappell της Evercore πιστεύει ότι οι δυο εταιρείες έχουν ήδη συμφωνήσει για μείωση των ναύλων.

Τονίζει, όμως, πως ακόμα και στην χειρότερη περίπτωση, οι επιπτώσεις για τη Navios Partners μετά το πέρας των δύο ετών – οπότε και θα αποκατασταθούν τα ναύλα στα προηγούμενα επίπεδα – δε θα είναι και «τόσο σημαντικές».

Ειδικότερα, όπως δήλωσε ο Chappell στο TradeWinds, «Αν η Hanjin κάνει αίτηση για πτώχευση και ξεκινήσει να χρεοκοπεί σε όλα τα ναυλοσύμφωνα, τότε προφανώς οι επιπτώσεις για τη Navios Partners θα είναι μεγαλύτερες από ό,τι προβλέπεται σήμερα. Θα είναι μεν επίπονες, αλλά θα κρατήσουν για περιορισμένο χρονικό διάστημα».

Σε αυτό το σημείο, υπενθυμίζεται ότι η Hanjin Shipping είχε πρόσφατα γνωστοποιήσει ότι βρίσκεται σε επαφές και με τη ναυτιλιακή Danaos Shipping του εφοπλιστή κ. Γιάννη Κούστα με αντικείμενο τη μείωση των ναύλων των πλοίων που έχει ναυλώσει από την τελευταία. Ο κ. Κούστας είχε δηλώσει σχετικά με τις διαπραγματεύσεις με τη Hanjin ότι «Δεν μπορούμε να υπολογίσουμε το πότε και το τι είδους λύση θα βρεθεί», μιας και οι συζητήσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Danaos έχει ναυλώσει 8 πλοία στη Hanjin Shipping. Ο αναλυτής της Credit Suisse, Gregory Lewis, είχε δηλώσει ότι εάν υπάρξει μείωση στα ναύλα αυτών των πλοίων της τάξεως του 20% (όπως συμβαίνει και με την περίπτωση της HMM), αυτό αυτόματα θα σημαίνει απώλειες ύψους 30 εκ. δολαρίων το χρόνο μέχρι τις λήξεις των ναυλοσυμφώνων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

http://www.mononews.gr/morgan-stanley-ipovathmizi-tis-metoches-tou-kladou-ton-tankers-pia-elliniki-naftiliaki-xechorizi/70302