• Business

    ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός: Εξαγορές και οργανική ανάπτυξη σε πρώτο πλάνο

    • Άννα Διανά
    Άγγελος Κρητικός, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός

    Άγγελος Κρητικός, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός


    Με στοχευμένες εξαγορές και ταχεία οργανική ανάπτυξη  ενισχύει το αποτύπωμά της στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός.

    Αθόρυβα, αλλά όλο και πιο συχνά πλέον, χτίζει θέση σε αγορές που δεν έχει παρουσία ή που το αποτύπωμά της είναι ισχνό.

    Από τις αρχές του χρόνου μέχρι σήμερα έχει προχωρήσει στο άνοιγμα επτά νέων καταστημάτων- ενώ χθες ανακοίνωσε την εξαγορά μιας μικρής αλυσίδας σούπερ μάρκετ με τέσσερα καταστήματα στη μεσσηνιακή Μάνη.

    Με την εξαγορά της τοπικής αλυσίδας Katerinas Market η Κρητικός αποκτά πρόσβαση σε μια άκρως τουριστική περιοχή που δεν έχει καθόλου παρουσία. Σε λιγότερο από τρεις μήνες οι ταμπέλες της Κρητικός θα ανέβουν στα τέσσερα εταιρικά καταστήματα   σε Καλαμάτα, Στούπα, Άγιο Νικόλαο και Κάμπο.

    Δύο εξαγορές το 2022

    Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ των αδελφών Κρητικού το 2022 προχώρησε σε δύο εξαγορές μπαίνοντας δυναμικά στη Βόρειο Ελλάδα και στην Κρήτη. Με την εξαγορά του ομίλου σούπερ μάρκετ Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες Α.Ε. ενέταξε στο δυναμικό της τα 52 εταιρικά καταστήματα του ομίλου αλλά και τη διαχείριση των εμπορικών σημάτων  Ελληνικά Μάρκετ, Πρόοδος Μάρκετ, Ήλιος Μάρκετ και Γρήγορα, μαζί με το ευρύτατο δίκτυο των 300 καταστημάτων τους.

    Η εξαγορά του ομίλου Σούπερ Μάρκετ Μαθιουδάκης το περασμένο Φθινόπωρο την έβαλε σε μια άλλη πολύ δυνατή αγορά, αυτή της Κρήτης. Με 17 καταστήματα σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο και τα οποία βρίσκονται ήδη σε διαδικασία ενσωμάτωσης η Κρητικός αυξάνει τζίρο και παρουσία σε κομβικές αγορές όπως αυτή της Κρήτης.

    Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ με πωλήσεις μια ανάσα από το μισό δις. ευρώ το 2022 λειτουργεί περισσότερα από  400 καταστήματα, διαθέτει έξι κέντρα διανομής και απασχολεί περισσότερους από 3.000 εργαζομένους.

    Ρυθμοί ανάπτυξης μεγαλύτεροι του ανταγωνισμού

    Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ πέρυσι κατάφερε να εμφανίσει πολλαπλάσια ανάπτυξη από τον ανταγωνισμό, καθώς αύξησε τις πωλήσεις της κατά 18,53%, την ώρα που ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων με βάση τα στοιχεία της Nielsen, για την Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρουμένων των νησιών, αναπτύχθηκε με ρυθμό 6,3%.

    Οι ενοποιημένες πωλήσεις της Κρητικός έφτασαν στα 497,6 εκατ. ευρώ από 419,801 το 2021 ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι και στη χρήση του 2021 ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων ήταν και πάλι πολλαπλάσιος της αγοράς, καθώς «έτρεξε» με 18,05% έναντι του 2020.

    Ο πήχης για το 2023 ανεβαίνει ακόμη πιο ψηλά βάζοντας την αλυσίδα στο τοπ πέντε των ισχυρών του λιανεμπορίου. Με την ενσωμάτωση των καταστημάτων από τις εξαγορές, στις οποίες προχώρησε πέρυσι και με τον υφιστάμενο ρυθμό ανάπτυξης, ο τζίρος- σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης- θα ξεπεράσει τα 620 εκατ. ευρώ.

    Σε μια δύσκολη αγορά, με υψηλή συγκέντρωση και τους μεγάλους και ισχυρούς παίκτες, -εγχώριους και πολυεθνικούς- να μοιράζονται το 55-60% της αγοράς, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός διευρύνει σταθερά την παρουσία της διεκδικώντας με αξιώσεις κομμάτι από την πίτα των 12 και πλέον δισ. ευρώ του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

    20 νέα καταστήματα το 2023

    Για φέτος σχεδιάζεται  το άνοιγμα 20 νέων καταστημάτων εκ των οποίων 10 σούπερ μάρκετ και 10 convenience stores. Η επέκταση του δικτύου σε περιοχές όπου δεν έχει ισχυρή παρουσία είναι στις προτεραιότητες της εταιρείας ενώ παραμένει πάντα το ενδιαφέρον για εξαγορές.

    Η επέκταση της νέας εταιρικής εικόνας, η οποία ξεκίνησε από το τέλος του περασμένου έτους να εφαρμόζεται πιλοτικά σε καταστήματα της αλυσίδας στην Αττική σε διάστημα 15 μηνών θα εφαρμοστεί στο σύνολο των καταστημάτων της αλυσίδας.

    Παράλληλα εστιάζει στην αναβάθμιση των υπηρεσιών του ηλεκτρονικού της καταστήματος, λανσάροντας το νέο ΚΡΗΤΙΚΟΣ e-shop: kritikos-sm.gr ενώ έχει προχωρήσει σε συνεργασία με την πλατφόρμα OnLine παραγγελιών ΒΟΧ της Cosmote.

    Τέλος διευρύνει το private brand επαναλανσάροντας τη σειρά «Επιλογή μου» παράλληλα με τη σειρά «Θησαυροί της Ελλάδας», που βρίσκεται ήδη στα ράφια των καταστημάτων και περιλαμβάνει τοπικά προϊόντα Ελλήνων παραγωγών και στοχεύει στην ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας αλλά και στην ανάδειξη του Value for money μέσω του προιοντικού μείγματος σε national και private brands σε ανταγωνιστικές τιμές.

    Διαβάστε επίσης

    ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός: Εξαγορά της αλυσίδας Katerina’s Market στη Μεσσηνιακή Μάνη



    ΣΧΟΛΙΑ