F

Business

Ανάβει το φουγάρο του πρώτου ελληνικού εργοστασίου στέβιας

  • NewsRoom


Μέσα στους αμέσως επόμενους μήνες αναμένεται να ανάψει το φουγάρο του πρώτου εργοστασίου παραγωγής γλυκαντικών και προϊόντων στέβιας επί ελληνικού εδάφους, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Στέβιας Καρδίτσας, Γιώργο Κουλοσούσα.

Η μονάδα είναι εγκατεστημένη στον οικισμό Κόμπελο στο Φανάρι του Δήμου Μουζακίου στην Καρδίτσα. θα παράγει γλυκοζίτες στέβιας, στηρίζεται σε ελληνική ερευνητική τεχνογνωσία, που φέρει ανάλογη πατέντα, έχοντας την «υπογραφή» του ΤΕΙ Θεσσαλίας (Τμήμα Τεχνολόγων), ενώ υποστηρίχθηκε από το Leader με το ποσό των 130.000 ευρώ.
«Τα υπόλοιπα 370.000 ευρώ που απαιτήθηκαν για την ολοκλήρωση της μονάδας καλύφθηκαν μέσω ιδίας συμμετοχής», υπογράμμισε ο κ. Κουλοσούσας μιλώντας στο ΑΜΠΕ.

Υπογράμμισε δε ότι ο συνεταιρισμός, που αριθμεί 50 παραγωγούς, πέτυχε πανευρωπαϊκή πρωτιά, αφού καταφέρνει «η στέβια στην Ελλάδα να βρίσκεται σε πλήρως καθετοποιημένη παραγωγή, από την καλλιέργεια στον ελληνικό αγρό μέχρι την τελική μεταποίηση και διανομή».

Με βάση τις τελευταίες μετρήσεις από φορέα της Γερμανίας, «οι πειραματισμοί μάς οδήγησαν σε καθαρότητα του προϊόντος σε ποσοστό 80%, μέσω του καινοτόμου τρόπου που αναπτύξαμε για να παίρνουμε τους γλυκοζίτες από τα φύλλα. Στόχος μας είναι το ποσοστό αυτό να ξεπεράσει το 90%-95% και πιστεύουμε ότι δεν βρισκόμαστε μακριά από την επίτευξή του», επισήμανε μιλώντας στο ΑΜΠΕ ο γεωπόνος του συνεταιρισμού, Ευάγγελος Πολυγένης.

Υψηλή τεχνολογία

Η μονάδα θα παράγει γλυκοζίτες στεβιόλης με εκχύλιση ξερών φύλλων, που παράγονται από φυτά στέβιας, τα οποία καλλιεργούνται από τα μέλη του συνεταιρισμού.

Η διαδικασία της μεταποίησης ανταποκρίνεται στα πιο υψηλά στάνταρντ τεχνογνωσίας, καθώς η παραγωγή θα γίνεται με τη χρήση εξειδικευμένης τεχνολογίας μεμβρανών και βιομηχανικής χρωματογραφίας.

Η συγκεκριμένη μέθοδος αποτελεί προϊόν πολύχρονης έρευνας του Εργαστηρίου Μηχανικής Μεταποίησης του ΤΕΙ Θεσσαλίας, το οποίο, με επικεφαλής τον καθηγητή Κωνσταντίνο Πετρωτό, παρείχε -και θα συνεχίσει να παρέχει και κατά το στάδιο της λειτουργίας- αμισθί την υποστήριξή του στο όλο εγχείρημα. Ο τεχνολογικός εξοπλισμός φέρει επίσης ελληνική υπογραφή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ανατροπή στα διπλώματα οδήγησης: Εξετάσεις από τα 17 και με ηλεκτρονική παρακολούθηση-Όλες οι αλλαγές

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Τσάκος: Πρέπει να διατηρήσουμε τη ναυτική παράδοση στη χώρας μας

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τα φυτά που μας φροντίζουν: Ο κόσμος των φυτών στο ΚΠΙΣΝ



ΣΧΟΛΙΑ