«Θύμα» του εμπορικού πολέμου του Ντόναλντ Τραμπ φαίνεται ότι έπεσε η Prime Day του Amazon.com, καθώς ορισμένα brands δεν συμμετέχουν φέτος στις καλοκαιρινές προσφορές, με ορισμένους καταναλωτές να σημειώνουν ότι σχεδιάζουν να αποσυρθούν από τις αγορές τους. 

Σύμφωνα με το Bloomberg, το συγκεκριμένο event, που ξεκίνησε σήμερα και θα διαρκέσει τέσσερις ημέρες, αναμένεται να αποτυπώσει μια εικόνα για τα ποσά που διαθέτουν οι καταναλωτές και τα προϊόντα που αγοράζουν, εν μέσω ανάμεικτων ενδείξεων σχετικά με την ισχύ της αμερικανικής οικονομίας.

1

«Οι αγορές στην Prime Day θα καταγράψουν τις επιθυμίες των καταναλωτών, ειδικά σε κατηγορίες όπως τα είδη ένδυσης, τα ηλεκτρονικά είδη και οι τηλεοράσεις, όπου οι μειώσεις τιμών αναμένεται να είναι οι μεγαλύτερες», δήλωσε ο Vivek Pandya, επικεφαλής αναλυτής της Adobe, ο οποίος εκτίμησε ότι η Amazon και άλλοι πωλητές λιανικής στις ΗΠΑ θα συγκεντρώσουν 23,8 δισεκατομμύρια δολάρια από τις διαδικτυακές πωλήσεις κατά τη διάρκεια του τετραήμερου εκπτωτικού event.

Υπενθυμίζεται ότι ο Τραμπ αναστάτωσε τις παγκόσμιες αγορές τον Απρίλιο, όταν ανακοίνωσε δασμούς σε 180 χώρες και περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας.

Δασμοί που φτάνουν έως και 145% έχουν έκτοτε μειωθεί ή αναβληθεί για να δοθεί χρόνος για διαπραγματεύσεις, ωστόσο «Δαμόκλειος σπάθη» παραμένει η αβεβαιότητα.

Η Prime Day θα μπορούσε να βοηθήσει στην αποσαφήνιση των ανάμεικτων οικονομικών δεικτών για το υπόλοιπο του καλοκαιριού, αναφέρει το Bloomberg.

«Η Prime Day θα είναι αρκετά δύσκολη», δήλωσε ο Romain Fouache, Διευθύνων Σύμβουλος της Akeneo, που διεξήγαγε έρευνα σε 1.000 Αμερικανούς αγοραστές, η οποία έδειξε ότι 1 στους 4 ερωτηθέντες σχεδιάζει να μην συμμετέχει στην Prime Day λόγω δασμών, ενώ το 57% δήλωσε ότι θα προσέχει περισσότερο τις τιμές.

Καμία δυνατότητα για εκπτώσεις

Ωστόσο, δεν πρόκειται μόνο για το πρόβλημα των αγοραστών, αλλά και των πωλητών.

Ορισμένοι διαδικτυακοί έμποροι, που παρέχουν περίπου το 60% των προϊόντων που πωλούνται στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Amazon, σημειώνουν ότι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να προσφέρουν εκπτώσεις φέτος, τονίζοντας ότι αν αυξήσουν τις τιμές, θα αντισταθμίσουν το αυξημένο κόστος από τους δασμούς.

Μάλιστα, η Blueair της Unilever, η οποία κατασκευάζει απιονιστές και υγραντήρες, αναγκάστηκε να μειώσει τον αριθμό των προϊόντων που προσφέρει προς πώληση κατά τη διάρκεια της Prime Day φέτος λόγω δασμών, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Andy Lu.

Την ίδια στιγμή, η Amazon αρνείται να σχολιάσει το θέμα των δασμών στο φετινό event.

Εντούτοις, τα στελέχη της έχουν δηλώσει ότι οι καταναλωτές στρέφονται στα φθηνότερα προϊόντα, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος Άντι Τζάσι (Andy Jassy) έχει δηλώσει ότι οι δασμοί δεν έχουν αυξήσει τις τιμές «αισθητά».

Τι είναι η Prime Day

Σημειώνεται ότι η Prime Day είναι ουσιαστικά μια ημέρα ή μια περίοδος εκπτώσεων, διαθέσιμη στους περίπου 200 εκατομμύρια συνδρομητές Prime της Amazon παγκοσμίως.

Ξεκίνησε το 2015 ως εορτασμός της 20ής επετείου της Amazon, ενώ διαφημίστηκε ως ένα «μονοήμερο γεγονός γεμάτο με περισσότερες προσφορές σε σχέση με τη Black Friday, αποκλειστικά για τα μέλη της υπηρεσίας Prime σε όλο τον κόσμο».

Η πρώτη Prime Day δεν σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία, καθώς το απόθεμα εξαντλήθηκε γρήγορα και οι λίστες αναμονής γέμισαν αμέσως, αφήνοντας στους καταναλωτές ελάχιστες επιλογές.

Την επόμενη χρονιά, η Amazon οργανώθηκε λίγο καλύτερα επιτρέποντας τη συμμετοχή τρίτων λιανεμπόρων όπως η Walmart, που προσέφεραν προϊόντα σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.

Μέχρι σήμερα, η Prime Day αποτελούσε παραδοσιακά ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα της χρονιάς για την Amazon, μετά τη Black Friday και την Cyber ​​Monday.

14,2 δισ. δολάρια ξόδεψαν οι Αμερικανοί το 2024

Τα προηγούμενα χρόνια μάλιστα, η ημέρα κατέγραφε σημαντικά νούμερα σε πωλήσεις, ενώ αυξάνονταν και οι νέες συνδρομές στην υπηρεσία Prime, η οποία κοστίζει 14,99 δολάρια μηνιαίως ή 139 δολάρια ετησίως.

Πέρσι, δε, οι καταναλωτές στις ΗΠΑ ξόδεψαν 14,2 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια της ημέρας, ήτοι 11% περισσότερα από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία Adobe Analytics.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2023, κατά τη διάρκεια της διήμερης εκδήλωσης, τα μέλη της Prime αγόρασαν περισσότερα από 375 εκατομμύρια προϊόντα, ενώ εξοικονόμησαν περισσότερα από 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την Amazon.

Παρόλο που η συμμετοχή στο event είναι προαιρετική, η εταιρεία ξοδεύει εκατομμύρια για την προώθηση της Prime Day σε διαφημιστικές καμπάνιες σε τηλεοπτικά μέσα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Μάλιστα, επισημαίνει ότι οι έμποροι επωφελούνται από το «halo effect» (το φαινόμενο του φωτοστέφανου), προμοτάροντας τα εμπορεύματά τους σε ένα ευρύτερο αγοραστικό κοινό.

Διαβάστε επίσης: 

Πώς το AI αλλάζει το τοπίο της Κυβερνοασφάλειας

Glencore: Μεγιστάνας αποκτά την προβληματική μονάδα επεξεργασίας χαλκού (Pasar) στις Φιλιππίνες

UniCredit: ΕΕ κατά Ιταλίας για τους όρους στην εξαγορά της Banco BPM – Τι σχεδιάζει η Κομισιόν