• Business

    Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat): Οι συνέργειες με την Ελλάκτωρ ύστερα από την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ

    Αλέξανδρος Εξάρχου, CEO Intrakat

    Αλέξανδρος Εξάρχου, CEO Intrakat


    Στις συνέργειες που θα δημιουργηθούν με τον Όμιλο της Ελλάκτωρ ύστερα από την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ αναφέρθηκε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης δημοσιογράφων.

    Ο ισχυρός άνδρας της εισηγμένης, η οποία πέτυχε το deal της χρονιάς με την εξαγορά του κατασκευαστικού βραχίονα της Ελλάκτωρ έναντι 214 εκατ. Ευρώ τόνισε ότι με την ενσωμάτωση της ΑΚΤΩΡ, η Intrakat αποκτά πρόσβαση στα έργα της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. Αυτό συμβαίνει, καθώς στη συμφωνία μεταξύ των δύο εταιριών περιλαμβάνονται και όροι προτίμησης για την Intrakat, όσον αφορά τα έργα που αναλαμβάνει η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

    Όπως εξήγησε ο Αλέξανδρος Εξάρχου, η Ελλακτωρ θα έχει τη δυνατότητα να καλεί πρώτα την Intrakat για να δώσει προσφορά για κατασκευαστικά και τεχνικά έργα της θυγατρικής της για τις παραχωρήσεις. Πρόκειται για μία δυνατότητα, η οποία θα εξετάζεται ξεχωριστά για κάθε έργο και δεν υπάρχει ρήτρα αποκλειστικότητας.

    Αγοράσαμε έμπειρο προσωπικό, εμπειρία σε έργα και πρόσβαση στο εξωτερικό

    Εκτός από την αύξηση του ανεκτέλεστου της Intrakat στα 4 δισ. Ευρώ και την αναρρίχησή της στη δεύτερη θέση των πέντε κορυφαίων εγχώριων κατασκευαστικών Ομίλων, η εισηγμένη αποκτά ακόμα ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Αλέξανδρος Εξάρχου η Intrakat αυξάνει σημαντικά το προσωπικό της και τον εξοπλισμό της, όπως ήταν και ο αρχικός της σκοπός. Πρόσθεσε, δε, ότι αποκτά και τεχνική εμπειρία σε τεχνικά έργα στα οποία έχει διαπρέψει η ΑΚΤΩΡ.

    Σημειώνεται πως εκτός από τα οδικά και τα σιδηροδρομικά έργα, η ΑΚΤΩΡ αποτελεί ηγέτη στα έργα Μετρό καθώς έχει αναλάβει το Μετρό Θεσσαλονίκης και την επέκταση προς Καλαμαριά. Επομένως, με την εμπειρία αυτή η Intrakat μπορεί να διεκδικήσει τα νέα έργα που να αφορούν το μετρό Αθήνας και ο διαγωνισμός που τρέχει αυτή την περίοδο αφορά την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον.

    Επιπλέον, η Intrakat αποκτά και πρόσβαση σε αγορές στο εξωτερικό, η οποία και ήταν μία από τις βασικές επιδιώξεις της, καθώς η ΑΚΤΩΡ δραστηριοποιείται στη Ρουμανία, την Αλβανία και κατά ένα μικρό ποσοστό στο Κατάρ.

    Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι το γεγονός ότι με την αύξηση του μεγέθους της Intrakat η εισηγμένη θα έχει μεγαλύτερη επιδραστικότητα όσον αφορά τις προσφορές που θα λαμβάνει από τους προμηθευτές και τους υπεργολάβους. Επίσης, αναμένεται να δημιουργηθούν και οικονομίες κλίμακας στα έργα που υλοποιούν από κοινού η Intrakat με την ΑΚΤΩΡ, καθώς θα μπορούν πλέον να συμπτυχθούν τα εργοτάξιά τους.

    Παραμένουμε ανταγωνιστές με την ΑΚΤΩΡ – Εξετάζονται όλα τα ενδεχόμενα για την ενσωμάτωσή της

    Ο Αλέξανδρος Εξάρχου δήλωσε ότι μέχρι να δοθεί το τελικό ΟΚ από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και να καταλήξει η Intrakat στον τρόπο ενσωμάτωσης της ΑΚΤΩΡ, οι δύο εταιρείες θα λειτουργούν ανταγωνιστικά.

    Εξέφρασε, δε, την άποψη πως δεν πρόκειται να συμμετέχει ως αντίπαλος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις σε παραχωρήσεις, όπως για παράδειγμα αυτή του ΒΟΑΚ (Χανιά-Ηράκλειο), ενώ σχετικά με τον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού δήλωσε ότι δεν εξετάζεται η συνεργασία με κάποιο από τα υφιστάμενα σχήματα άρα ούτε και με το μπλοκ ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις-ΑΒΑΞ, αλλά δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο εισόδου ενός ακόμα νέου ξένου Fund στην Κοινοπραξία Intrakat-Briza-Rubicone.

    Σχετικά με το πως θα ενσωματωθεί η ΑΚΤΩΡ στην Intrakat, ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, ανέφερε, πως μέχρι τα τέλη του έτους που θα έχουν πέσει οι υπογραφές, όλα τα σενάρια παραμένουν ανοικτά. Τα βασικότερα εξ΄αυτών είναι η συγχώνευση των δύο εταιρειών και η ένταξη της ΑΚΤΩΡ στην Intrakat ως θυγατρική. Στο δεύτερο σενάριο η ΑΚΤΩΡ θα μπορεί να διεκδικεί από μόνη της έργα και να κατεβαίνει σε διαγωνισμούς, αλλά δε θα πρέπει σε αυτούς να συμμετέχει ως αντίπαλος η Intrakat.

    Σχετικά με τη μορφή των κοινοπραξιών στις οποίες συμμετέχουν η Intrakat και η ΑΚΤΩΡ, όπως για παράδειγμα το οδικό έργο Χερσόνησος-Νεάπολη (ΒΟΑΚ) αξίας 360 εκατ. Ευρώ και την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης (Αττική Οδός) 333 εκατ. Ευρώ, τα ποσοστά συμμετοχής δε θα αλλάξουν ύστερα από την υπογραφή της συμφωνίας εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ.

    Δε χρειάζεται ΑΜΚ για την εξαγορά – Πως διαμορφώνεται η χρηματοδότηση

    Όσον αφορά τη χρηματοδότηση της εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ, ο Αλέξανδρος Εξάρχου δήλωσε ότι όλες οι εγγυητικές είναι καλυμμένες, ενώ τόνισε ότι δε χρειάζεται να προχωρήσει η Intrakat σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου για να καλύψει τις ανάγκες της ΑΚΤΩΡ.

    Πιο συγκεκριμένα, ο διευθύνων σύμβουλος της Intrakat ανέφερε τα εξής:

    • Με την υπογραφή της συμφωνίας θα καταβληθεί στην Ελλάκτωρ το ποσό των 100 εκατ. Ευρώ. Το ποσό αυτό προέρχεται από τις δύο διαδοχικές αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου της Intrakat του Ιανουαρίου και του Δεκεμβρίου του 2022 (57 εκατ. ευρώ) ενώ η εταιρεία έχει συνάψει και δάνειο (43 εκατ. ευρώ)
    • Θα δοθούν επιπλέον 114 εκατ. Ευρώ προς την κάλυψη των ενδοομιλικών υποχρεώσεων της ΑΚΤΩΡ προς τις μητρικές της Ελλάκτωρ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. Το ποσό αυτό θα δοθεί σε διάστημα 19 μηνών μέσω των κερδών της ΑΚΤΩΡ, ενώ η Intrakat έχει ήδη εγγυηθεί την κάλυψή του. Σημειώνεται ότι η Ελλάκτωρ προχώρησε τον Απρίλιο του 2021 σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 118,9 εκατ. Ευρώ, η οποία ολοκληρώθηκε το Γ’ Τρίμηνο του ίδιου έτους και διατέθηκαν 98,6 εκατ. Ευρώ προς την ΑΚΤΩΡ για την κάλυψη των υποχρεώσεων για τα έργα σε Ελλάδα και εξωτερικό.



    ΣΧΟΛΙΑ