• Business

    Αλ. Κατσιώτης: Πώς σχεδιάζουμε να «τρέξουμε» την Παγωτά Δωδώνη – Ευνοϊκή περίοδος για έναν ακόμη παίχτη στην αγορά

    • Άννα Διανά
    παγωτό δωδώνη - Περίπτερο της ELGEKA σε έκθεση


    Το μεγάλο πλεονέκτημα του δικτύου διανομής της ΕΛΓΕΚΑ θα αποτελέσει το «κλειδί» για την ανάταξη της Παγωτά Δωδώνη.

    Οι πιστώτριες τράπεζες «σφυρίζοντας» τη λήξη του διαγωνισμού άνοιξαν τον δρόμο για τη διάσωση της προβληματικής εταιρείας και την προοπτική για τον Αλέξανδρο Κατσιώτη, που αναδείχτηκε προτιμητέος επενδυτής, να ξαναστήσει μια ισχυρή εταιρεία στην αγορά του παγωτού.

    «Είναι ευνοϊκή περίοδος για έναν ακόμη παίχτη στην αγορά» δηλώνει στο mononews.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΓΕΚΑ, Αλέξανδρος Κατσιώτης.

    Σε μια περίοδο υψηλής αβεβαιότητας με τις πληθωριστικές πιέσεις, το μειωμένο εισόδημα των καταναλωτών, της ενεργειακής ακρίβειας και των χαμηλότερων περιθωρίων κέρδους των επιχειρήσεων,  το come back της Παγωτά Δωδώνη αποτελεί μια δύσκολη εξίσωση.

    Ο σχεδιασμός και οι συνέργειες

    «Στον βασικό μας σχεδιασμό είναι να «τρέξουμε» το δίκτυο καταστημάτων» σημειώνει ο κ. Κατσιώτης.

    Η Παγωτά Δωδώνη το 2020 διέθετε τα προϊόντα της μέσω δικτύου 56 καταστημάτων franchise Δωδώνη. Η εταιρεία θα επενδύσει στην ανακαίνιση και ανάπτυξη του retail δικτύου. Εκτός από το δίκτυο των καταστημάτων τα παγωτά Δωδώνη πωλούνται, σε 109 μικρότερα σημεία «γωνιές» σε  1.318 σημεία HoReCa (καφετέριες, εστιατόρια, ξενοδοχεία) και 424 σημεία πωλήσεων οικογενειακού συσκευασμένου παγωτού σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ αλλά και μικρά Μίνι Μάρκετ, φούρνους και ζαχαροπλαστεία.

    Μέσω της ΕΛΓΕΚΑ και το ισχυρό δίκτυο διανομής που διαθέτει τα σημεία πώλησης θα πολλαπλασιαστούν διευρύνοντας τα μερίδια αγοράς για ένα brand που παραμένει ισχυρό.

    Η ανάπτυξη νέων προϊόντων είναι, σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Κατσιώτη, ο δεύτερος βασικός πυλώνας της στρατηγικής για την εταιρεία μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας για την απόκτηση της εταιρείας. Στόχος είναι η ενίσχυση μέσω του δικτύου HoReCa, όπου η Δωδώνη έχει ακόμη σημαντική διείσδυση. Ωστόσο ακόμη και στον τομέα του χύμα παγωτού όπου διαχρονικά καταγράφει τις μεγαλύτερες πωλήσεις το 2020, όπως προκύπτει από τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία είχε σημαντικές απώλειες.

    Οι συσσωρευμένες ζημιές για την εταιρεία

    Η εταιρεία, με το «θεϊκό παγωτό» όπως  με συσσωρευμένες ζημιές 30 εκατ. ευρώ, αρνητικά ίδια κεφάλαια 21,25 εκατ. ευρώ και συνολικό δανεισμό 36,12 εκατ. ευρώ, η Παγωτά Δωδώνη κατέγραψε σημαντικές απώλειες το 2020, που ήταν άλλωστε και χρονιά Covid, όπου η αγορά δέχτηκε σημαντικό πλήγμα λόγω των περιοριστικών μέτρων.  Η εταιρεία είχε συνολική μείωση τζίρου 46% σε σχέση με το 2019, με τις πωλήσεις να υποχωρούν στα 4,41 εκατ. όταν προ δεκαετίας περίπου ήταν στα 14 εκατ. ευρώ, κάτι που αποδίδεται κυρίως στη μείωση των πωλήσεων τόσο των καταστημάτων franchise όσο και των πωλήσεων χύμα παγωτού σε καταστήματα HoReCa.

    Επιπλέον έχασε και τα έσοδα του παγωμένου γιαουρτιού (frozen yogurt), καθώς η Kayak εξαγόρασε το 70% της Chillbox A.E. και το 100% της Chillbox Global A.E. Οι εταιρείες Chillbox αντιπροσώπευαν το 19% περίπου του τζίρου της Παγωτά Δωδώνη τα τελευταία χρόνια.

    Το τίμημα και το «κούρεμα» των χρεών

    Πάντως το brand της Δωδώνη παραμένει ακόμη ισχυρό και με σημαντικά μερίδια στο επαγγελματικό παγωτό γεγονός που προκάλεσε  το ενδιαφέρον όχι μόνο του επικεφαλής της εισηγμένης εμπορικής εταιρείας αλλά και μίας έτερης εισηγμένης, της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας Κρι Κρι του Παναγιώτη Τσινάβου, καθώς και της εταιρείας Βενέτη.

    Η προσφορά του βορειοελλαδίτη επιχειρηματία, για τα δάνεια που βαραίνουν την εταιρεία, σύμφωνα με πηγές της αγοράς κινήθηκε πολύ κοντά στα 4 εκατ. ευρώ, ήταν αυτή που τον ανέδειξε προτιμητέο έναντι των άλλων δύο διεκδικητών.

    Σε κάθε περίπτωση όμως το τίμημα είναι υποπολλαπλάσιο από αυτό που είχε προφερθεί προ ετών σε προηγούμενο διαγωνισμό.

    Οι περιπέτειες για τη διάσωση της εταιρείας έχουν ξεκινήσει από το 2017 με καμία από τις προτάσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος να έχουν τελεσφορήσει.

    Ενδιαφέρον για την απόκτηση της Παγωτά Δωδώνη είχαν  εκδηλώσει, μεταξύ άλλων,  το σχήμα των ελληνικών εταιρειών του ομίλου Γιώτη με συμφέροντα του επιχειρηματία Βλάση Γεωργάτου («Γρηγόρης Μικρογεύματα») και η Switz Group του Ινδού επιχειρηματία Taizoon Khorakiwala με τις προσφορές να κινούνται κοντά στο 8-9 εκατ. ευρώ.

    Η διαγωνιστική διαδικασία ναυάγησε και το τίμημα σήμερα για τα δάνεια της προβληματικής εταιρείας δεν ξεπερνούν τα 4 εκατ. ευρώ και μένει να φανεί το ύψος του κουρέματος του δανεισμού που βαραίνει την Παγωτά Δωδώνη.

    Η διαδρομή από την Κυψέλη μέχρι τη διάσωση

    Η εταιρεία άνοιξε το πρώτο γαλακτοπωλείο στο κέντρο της Αθήνας, στην Κυψέλη το 1967 και τρία χρόνια μετά ξεκίνησε την παραγωγή και διάθεση παγωτού σε μικρή κλίμακα.

    Το 1977 μεταφέρθηκε στις σημερινές της εγκαταστάσεις στην Παλλήνη και το 1984 άνοιξε το πρώτο εταιρικό κατάστημα με τη μορφή ζελατέριας στην Κηφισιά και το πρώτο κατάστημα franchise στο Χαλάνδρι.

    Στη δεκαετία του ’90 έγινε μια δυναμική επέκταση του δικτύου μέσω franchise με το άνοιγμα 17 καταστημάτων και το 1999 η εταιρεία εξαγοράστηκε από το επενδυτικό κεφάλαιο «Valtop Holdings Limited». Παράλληλα λανσάρεται στην αγορά το συσκευασμένο παγωτό και το δίκτυο αυξάνεται σε 80 καταστήματα.  Το 2007 η εταιρεία εξαγοράζεται από το «NBGI Private Equity Fund».

    Στη συνέχεια, το 2016 η NBGI Private Equity πουλήθηκε από την Εθνική Τράπεζα στις Goldman Sachs και Deutsche Bank. Τότε μάλιστα το δίκτυό της καταμετρούσε 72 καταστήματα «Δωδώνη» μέσω franchise, περισσότερα από 100 μικρότερα σημεία  και πολύ σημαντική  παρουσία στον χώρο της εστίασης και των ξενοδοχείων.

    Διαβάστε επίσης:

    Νέο κεφάλαιο για την Παγωτά Δωδώνη – Προτιμητέος επενδυτής o Aλέξανδρος Κατσιώτης της ΕΛΓΕΚΑ



    ΣΧΟΛΙΑ