• Business

    «AI or not?»: Εταιρείες στη μάχη εναντίον της σκοτεινής πλευράς του AI

    ΑΙ

    Πηγή: Shutterstock/unesco.org


    «AI or not?» είναι η ερώτηση που καλούνται να απαντήσουν εταιρείες, όπως η Optic, ανιχνεύοντας αν μία εικόνα είναι προϊόν τεχνητής νοημοσύνης.

    Οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις και η ολοένα μεγαλύτερη ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης (AI) με τις επενδύσεις στις οποίες προχωρούν οι τεχνολογικές εταιρείες (πχ. Google, Open AI κ.ά), έχουν δημιουργήσει ήδη νέους προβληματισμούς αλλά και προοπτικές.

    Η παραπληροφόρηση, η απώλεια θέσεων εργασίας, το ζήτημα της ιδιωτικότητας και η ευρεία δυστοπία, είναι μόλις μερικές από τις ανησυχίες που έχουν τεθεί επί τάπητος γύρω από το ζήτημα της τεχνητής νοημοσύνης. Ωστόσο, πάνω σε αυτές τις ανησυχίες επιχειρηματίες όπως ο Andrey Doronichev, Ιδρυτής και CEO της Optic, εντόπισαν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Ο Andrey Doronichev, βλέποντας ένα ψεύτικο βίντεο – προϊόν AI στα social media, όπου ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι ενέδιδε στις επιδιώξεις της Ρωσίας, αντιλήφθηκε ότι αυτό ήταν κάτι ανησυχητικό.

    Η πλατφόρμα της Optic AI
    Η πλατφόρμα της Optic

    Εκτός από το Chat GTP της Open AI, το Bard της Google (σ.σ. διαθέσιμο σε ΗΠΑ και Αυστραλία), πλέον το Generative A.I. και άλλα αντίστοιχα εργαλεία είναι διαθέσιμα προς όλους. Κείμενα, ήχοι, εικόνες, βίντεο, όλα μπορούν πλέον να δημιουργηθούν μέσω της τεχνητής νοημοσύνης.

    «Η αυθεντικότητα του περιεχομένου πρόκειται να γίνει μείζον πρόβλημα για όλη την κοινωνία. Μπαίνουμε σε μία εποχή που θα χαρακτηριστεί από τα φθηνά ψεύτικα», δήλωσε ο Doronichev, σε πρόσφατη συνέντευξή του στους New York Times. Αυτή η ανησυχία ήταν που άνοιξε νέους δρόμους στις εταιρείες για να δημιουργήσουν εργαλεία, που να αναγνωρίζουν αν κάτι είναι δημιούργημα τεχνητής νοημοσύνης.

    Εργαλεία ανίχνευσης ΑΙ VS AI

    Τον περασμένο Μάρτιο, ο Doronichev ανέβασε στον κυβερνοχώρο ένα website, το οποίο μπορεί να ανιχνεύσει αν μία φωτογραφία είναι αποτέλεσμα τεχνητής νοημοσύνης. Το «AI or not» της Optic , είναι μόλις ένα από τα εργαλεία που μπορούν να προχωρήσουν σε μία τέτοιου είδους ανίχνευση.

    Αντιστοίχως, το Sensity AI, είναι ένα εργαλείο το οποίο ασχολείται με την deepfake ανίχνευση. Από την επαλήθευση εγγράφων ταυτότητας, την ταυτοποίηση προσώπου μέχρι και την παραποίηση στοιχείων, το ποσοστό αξιοπιστίας της «έρευνας» του εργαλείου ξεπερνά το 90%.

    Όσον αφορά το ζήτημα της λογοκλοπής, το Fictitious.AI, ανιχνεύει το περιεχόμενο που έχει γραφτεί με τεχνητή νοημοσύνη, εντοπίζοντας κείμενα που έχουν γραφτεί από το ChatGPT, το GPT-4 και άλλα μοντέλα δημιουργίας κειμένου.

    Ανίχνευση κειμένου από το fictitious.AI
    Ανίχνευση κειμένου από το fictitious.AI | Πηγή: Fictitious.AI

    Επιπλέον, ένα ακόμα εργαλείο, το Originality.AI, ανιχνεύει περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί με ΑΙ σε Chat GPT, GPT-2, GPT-3, GPT-4, Bard και παραφράσεις περιεχομένου, ενώ ταυτόχρονα ελέγχει αν ένα κείμενο είναι προϊόν λογοκλοπής.

    Βίντεο τρόπου λειτουργίας του Originality.AI

     

    Η εταιρεία λανσάρει το συγκεκριμένο εργαλείο ως το πιο ακριβές για σοβαρούς εκδότες διαδικτύου, οργανισμούς και αγοραστές ιστοσελίδων. Σχετικά με την ακρίβεια των αποτελεσμάτων του σε σχέση με άλλα εργαλεία ξεπερνά το 95%, με βάση τον πίνακα που ακολουθεί.

    Ποσοστά Originality AI
    Πηγή: Originality.AI

    Όπως φαίνεται, οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με την ανίχνευση υλικού ΑΙ αναμένεται να πρωτοστατήσουν στον τεχνολογικό κλάδο. Όσο περισσότερο αναπτύσσεται η τεχνητή νοημοσύνη, τόσο περισσότερο θα γίνονται απαραίτητα τα εργαλεία ανίχνευσής της.
    Να σημειωθεί δε ότι εταιρείες όπως η Copyleaks, η Sentinel, η Intel και άλλες μεγάλες εταιρείες του τεχνολογικού κλάδου, έχουν προχωρήσει σε νέες επενδύσεις για την ανίχνευση του AI περιεχομένου.

    Όσον αφορά την Intel, η εταιρεία δημιούργησε μία πλατφόρμα που έχει στον πυρήνα της το FakeCatcher, μια τεχνολογία που μπορεί να ανιχνεύσει ψεύτικα βίντεο με ποσοστό ακρίβειας 96%. Η πλατφόρμα ανίχνευσης deepfake της Intel είναι ο πρώτος ανιχνευτής deepfake παγκοσμίως, που εξάγει αποτελέσματα σε κλάσματα του δευτερολέπτου.

    «Τα deepfake βίντεο είναι πλέον παντού. Μάλλον τα έχετε ήδη δει. Βίντεο με διασημότητες που κάνουν ή λένε πράγματα που στην πραγματικότητα δεν έκαναν ποτέ. Από το 2014 τα deepfake βίντεο έχουν εξελιχθεί πολύ», αναφέρει μεταξύ άλλων η Ilke Demir, senior staff research scientist στα εργαστήρια της εταιρείας.
    Ωστόσο, ακόμα και η ίδια η Open AI, με την κυκλοφορία του ChatGPT το προηγούμενο έτος, ξεκίνησε να εργάζεται σε υπηρεσίες ανίχνευσης υλικού τεχνητής νοημοσύνης, λανσάροντας ένα νέο εργαλείο που διακρίνει το AI από το ανθρώπινο κείμενο.

    Παρ΄ όλα τα πλεονεκτήματα, τα μειονεκτήματα, τους κινδύνους και τις προοπτικές, η σωστή χρήση της AI προϋποθέτει την ύπαρξη νέων «εκπαιδευτικών» δρόμων, με στόχο την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, των βιομηχανιών, αλλά και της ίδιας της κοινωνίας παγκοσμίως.

    Διαβάστε επίσης:

    Goldman Sachs: Αύξηση κερδών για τον S&P 500 κατά 30% με την τεχνητή νοημοσύνη

    Τεχνητή Νοημοσύνη: Προσόν η γνώση του ChatGPT για τους εργοδότες



    ΣΧΟΛΙΑ