• Business

    Αγορά: Μικρότερη προσέλευση, μικρότερος τζίρος τη δεύτερη μέρα επαναλειτουργίας– Ικανοποίηση στους μεγάλους παίκτες

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


    Αισθητά μειωμένη σε σχέση με την Δευτέρα ήταν χθες η προσέλευση του κόσμου στα εμπορικά καταστήματα.

    Κατά την δεύτερη ημέρα επαναλειτουργίας των περισσότερων καταστημάτων μετά την καραντίνα, παράγοντες της αγοράς αναφέρουν πως τα αποτελέσματα ήταν σαφώς χαμηλότερα της πρώτης μέρας, όπου ο ενθουσιασμός και η διάθεση του κόσμου να επισκεφθεί την αγορά κυριάρχησαν. Για μια ακόμη μέρα, ωστόσο καταναλωτές και επαγγελματίες πειθάρχησαν πλήρως στα μέτρα που έχουν ληφθεί για την προστασία από τον κορονοιό.

    Με εξαίρεση τα καλλυντικά και τα αθλητικά είδη, τα οποία είχαν αυξημένη προσέλευση κόσμου, οι υπόλοιπες κατηγορίες δεν είχαν ανάλογη ζήτηση, με τους καταναλωτές να είναι διστακτικοί στις δαπάνες τους. Λέγεται μάλιστα πως οι τζίροι στη Ερμού, το πιο εμπορικό δρόμο της χώρας ήταν χαμηλότεροι των προσδοκιών.

    Ρόλο εκτιμάται πως παίζει και η μετακίνηση προς το κέντρο της πόλης που πλέον είναι πιο δύσκολη, καθώς τα δεδομένα έχουν αλλάξει σε σχέση με πριν την πανδημία. Πάντως και χθες, τα μεγαλύτερα καταστήματα με τα γνωστά brands είχαν πολύ καλύτερες επιδόσεις από τους μικρότερους και μεμονωμένους παίκτες, οι οποίοι αρχίζουν να συνειδητοποιούν σταδιακά πως τα δύσκολα είναι μπροστά.

    Το ενδιαφέρον τώρα στρέφεται στην πορεία της κατανάλωσης την Παρασκευή και το Σάββατο. Με «σύμμαχο» τον καλό καιρό (όπως τουλάχιστον προβλέπουν οι μετεωρολόγοι), ο εμπορικός κόσμος περιμένει αρκετό κόσμο στα καταστήματα για αγορές. Η πρώτη εβδομάδα θεωρείται κομβική καθώς θα βγουν χρήσιμα συμπεράσματα για τη συνέχεια. «Θα κάνουμε έναν πρώτο απολογισμό για τον τρόπο που συμπεριφέρονται οι καταναλωτές μετά από περίπου σαράντα ημέρες καραντίνας», σημειώνουν επαγγελματίες της αγοράς.

    Σε κάθε περίπτωση, κανείς δεν τρέφει αυταπάτες πως μπορεί το κλίμα να αναστραφεί θεαματικά το αμέσως επόμενο διάστημα, ωστόσο προσδοκούν σε μια εξομάλυνση της κατάστασης και σε περιορισμό των απωλειών. «Ο δρόμος είναι δύσκολος και ανηφορικός και δεν πρέπει οι έμποροι να απογοητεύονται», επισημαίνει γνωστός παράγοντες του χώρου. Μια απώλεια τζίρου μεταξύ 20% και 30% θεωρείται πάντως πως μπορεί να σώσει τα προσχήματα και να αποφευχθούν οδυνηρές καταστάσεις για αρκετές επιχειρήσεις. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και φωνές που περιμένουν κάμψη μεγαλύτερη του 50% για τους επόμενους πολλούς μήνες, εφ’ όσον η ύφεση είναι πολύ βαθύτερη του αναμενόμενου.

    Πολλά θα κριθούν και από τα μέτρα ανακούφισης που θα λάβει η κυβέρνηση για την ανακούφιση τω επιχειρήσεων από τα συσσωρευμένα χρέη που δημιούργησε το δίμηνο lockdown.



    ΣΧΟΛΙΑ