• Business

    Aegean: Τι συμβαίνει με το παράγωγο και γιατί ο Ευτύχης Βασιλάκης βιάζεται να πληρώσει τα warrants στο Δημόσιο

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Ο πρόεδρος της Aegean Airlines, Ευτύχης Βασιλάκης

    Ο πρόεδρος της Aegean Airlines, Ευτύχης Βασιλάκης


    Τρία χρόνια νωρίτερα θα προβεί η Aegean στην αποπληρωμή της εφάπαξ ενίσχυσης του Δημοσίου, ύψους 120 εκατ. ευρώ, προς την εταιρεία για την αποκατάσταση της άμεσα συναρτώμενης με την πανδημία ζημιάς που υπέστη.

    Η οικονομική ενίσχυση καταβλήθηκε στην Aegean στις 2/7/2021 και η «επιστροφή» των κεφαλαίων μπορεί να πραγματοποιηθεί μεταξύ 3/7/2023 – 3/7/2026.

    Με δεδομένη την καταβολή της οικονομικής ενίσχυσης από το Ελληνικό Δημόσιο υπογράφηκε σύμβαση κτήσης τίτλων (σ.σ. τα γνωστά warrants) τα οποία αντιστοιχούν στο 11,5% του μετοχικού κεφαλαίου της αεροπορικής εταιρείας. Εν συνόλω, πρόκειται για 10.369.217 warrants, η τιμή άσκησης των οποίων είναι στα 3,2 ευρώ.

    Το θέμα είναι, σύμφωνα με τραπεζικές πηγές, ότι η Aegean, με τη δυναμική που εμφανίζει στα οικονομικά της αποτελέσματα, καταφέρνοντας μάλιστα στο πρώτο τρίμηνο να εγγράψει κέρδη, κάτι ασυνήθιστο για την εταιρεία αφού ο τουρισμός -υποτίθεται- δεν έχει ξεκινήσει ακόμα στη χώρα, και με τη σούπερ κερδοφορία του 2022, αποπληρώνει το Δημόσιο και ανοίγει έτσι ο δρόμος για τη διανομή μερίσματος.

    Άλλωστε, ο κ. Βασιλάκης έχει ξεκαθαρίσει ότι στόχος της Aegean είναι να αγοράσει τα warrants που κατέχει το Ελληνικό Δημόσιο τον Ιούλιο, ένα κόστος που υπολογίζεται με βάση τα σημερινά δεδομένα της μετοχής στα περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ. Με την εταιρεία να έχει ήδη σχηματίσει πρόβλεψη για 30 εκατ. ευρώ.

    «Έχουμε τη ρευστότητα να πληρώσουμε αυτό το ποσό και έχουμε την πρόθεση να το κάνουμε», δήλωσε ο κ. Ευτύχης Βασιλάκης.

    Επίσης, με την ολοκλήρωση της χρήσης, η εταιρεία είναι σε θέση να παρουσιάσει κέρδη και ισχυρό ισολογισμό ώστε να είναι η χρονιά που θα της επιτρέψει να επιστρέψει στην πολιτική μερισμάτων.

    Η μετοχή έχει επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα, κινούμενη σε νέα υψηλά, πέριξ των 8,75 ευρώ και με όγκους άνω των 250 χιλιάδων τεμαχίων τις τελευταίες μέρες. Είναι ενδεικτικό ότι από 10-20 συμβόλαια την ημέρα, την Τρίτη έγιναν πάνω από 1.000 και χθες περίπου 400, ενώ το open interest στα παράγωγα αγγίζει τα 1.141.

    Κάποιες πληροφορίες θέλουν στη συνεδρίαση της Τρίτης να πουλήθηκαν μαζικά 1.000 συμβόλαια τα οποία ήταν αγορασμένα στη ζώνη των 7-7,50 ευρώ, τα οποία αποκτήθηκαν από εγχώρια ισχυρά χαρτοφυλάκια με σημαντική παρουσία σε άλλες μετοχές της μεγάλης κεφαλαιοποίησης.

    Στα €229,1 εκατ. διαμορφώθηκε ο κύκλος εργασιών της Aegean Airlines το α’ τρίμηνο του 2023, υψηλότερος κατά 90% σε σχέση με το 2022 και 33% υψηλότερος από το πρώτο τρίμηνο του 2019, όπως ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία.

    Τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε κέρδη €19,3 εκατ. από ζημίες €16,1 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022, με την εταιρεία να ανακοινώνει ταυτόχρονα €14,4 εκατ. ζημίες μετά από φόρους, από ζημίες €38,5 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2022.

    Η επιβατική κίνηση εμφάνισε ισχυρή δυναμική, παρά το παραδοσιακά εποχικά ασθενές πρώτο τρίμηνο του έτους, συνεχίζοντας τη δυναμική του προηγούμενου έτους και καταγράφοντας αύξηση 72% από την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

    Συνολικά, ο Όμιλος προσέφερε 3,2 εκατ. θέσεις και μετέφερε 2,6 εκατ. επιβάτες, εκ των οποίων 1,6 εκατ. επιβάτες από/προς προορισμούς του εξωτερικού.

    Ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 82%, βελτιωμένος κατά 15,5 ποσοστιαίες μονάδες από το πρώτο τρίμηνο του 2022.

    Διαβάστε επίσης

    Aegean: Κέρδη EBITDA 19,3 εκατ. ευρώ σε πρώτο τρίμηνο – Στα 229,1 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών

    Aegean: Χρονιά ρεκόρ το 2023 με 19,1 εκ. EBITDA από το πρώτο τρίμηνο

    Το Leadership Forum για πρώτη φορά στην τεχνική βάση της AEGEAN



    ΣΧΟΛΙΑ