• Business

    Α. Φράγκου: Νέο πλήγμα για τη Navios

    Αγγελική Φράγκου (Navios Partners_

    Αγγελική Φράγκου. Πρόεδρος και Διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Maritime Holdings Inc


    Μετά την υποβάθμιση της Navios Holdings από τον οίκο αξιολόγησης Moody’s, νέα προβλήματα εμφανίζονται στον ορίζοντα, λόγω της απόφασης του μεταλλουργικού ομίλου Vale International, να μην εκπληρώσει συμβόλαιο που είχε υπογράψει με την εταιρία της Αγγελικής Φράγκου για την χρήση ενός τερματικού που χτίστηκε από τη θυγατρική της ναυτιλιακής, Navios South America Logistics.

    Η συγκεκριμένη συμφωνία υπεγράφη το 2013 και προέβλεπε την αποθήκευση και μεταφόρτωση τεσσάρων έως πέντε εκατομμυρίων τόνων σιδηρομεταλλευμάτων ετησίως στην εγκατάσταση, με την προοπτική να αυξηθεί η δυνατότητα αποθήκευσης σε έξι τόνους ετησίως, για μία περίοδο 20 ετών.

    Το κτίριο της Vale International στην Ελβετία
    Το κτίριο της Vale International στην Ελβετία

    Μετά την υπογραφή της συμφωνία, η Navios ανακοίνωσε ότι η συμφωνία θα ενίσχυε κατά 35 έως 50 εκατ. ευρώ ετησίως τα λειτουργικά της κέρδη, κατά τη διάρκεια της σύμβασης. Μέχρι στιγμής, η μοναδική εργασία που έχει γίνει για τη συμφωνία και η οποία εκτιμάται ότι έχει κόστος 150 εκατ. δολάρια, αφορά κυρίως την εκβάθυνση και την απόκτηση δικαιωμάτων σε έκταση γης που βρίσκεται δίπλα στο λιμάνι της Navios.

    Στελέχη της ναυτιλιακής δηλώνουν ότι η απόφαση της Vale να ακυρώσει τη συμφωνία είναι αβάσιμη και ότι το συμβόλαιο που έχουν υπογράψει οι δύο πλευρές παραμένει σε ισχύ. Παράλληλα, η Navios μπορεί να λάβει νομικά μέτρα προκειμένου να αποζημιωθεί από τυχόν βλάβες που θα της προκαλέσει η παραβίαση της σύμβασης. Ωστόσο, γεγονός είναι ότι μία τέτοια αρνητική εξέλιξη θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στη Navios Logistics, καθώς η Vale International αποτελεί το μεγαλύτερο πελάτης της. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στα έσοδα της Navios Logistics το 2015, ποσό 70 εκατ. δολαρίων προήλθε από τη συνεργασία της με τη Vale.

    navios mars

    Ο αναλυτής της Stifel, Ben Nolan, εκτιμά ότι η Navios μπορεί να έχει δαπανήσει μέχρι τώρα περίπου 29,5 εκατ. δολάρια για το έργο, ωστόσο, τα μεγάλα χρονικά διαστήματα που χρειάζονται για την παράδοση ορισμένων δομικών υλικών, μπορεί τελικά να επιβαρύνουν τη Navios με μεγαλύτερα κόστη αν τελικά τερματίσει το έργο.

    Συνολικά, πάντως, η ακύρωση της συμφωνίας θα ανακόψει τη δυναμική των συνολικών εσόδων από τις εργασίες logistics, επισημαίνει ο Nolan, και μειώνει την αξία του μεριδίου της Navios από τα logistics κατά 50%, δηλαδή από τα 244 εκατ. δολάρια στα 110 εκατ. δολ.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/konstantinos-mpoutaris-dio-mines-prothesmia-tou-dinoun-i-trapezes/41194



    ΣΧΟΛΙΑ