Business Of Fashion

Sonia Rykiel: Αυτοί είναι οι νέοι ιδιοκτήτες του γαλλικού οίκου μόδας

  • Newsroom


Μάλλον τελικά φτάσαμε στο τελευταίο επεισόδιο της δικαστικής σαπουνόπερας με πρωταγωνιστή το διάσημο brand Sonia Rykiel. Μετά την εκκαθάριση της εταιρείας που ιδρύθηκε το 1968 από την ομώνυμη σχεδιάστρια, τα δικαιώματα του εμπορικού σήματος βρήκαν τελικά νέους ιδιοκτήτες: Τους Eric και Michael Dayan.

Οι αγοραστές μαζί με τα αδέλφια τους, David Dayan και Thierry Petit, ίδρυσαν την ιστοσελίδα ShowroomPrivé το 2006. Αν και διαχειρίζονταν την εταιρεία από την ίδρυσή της, αποχώρησαν από αυτή πριν από δύο χρόνια, κρατώντας όμως ένα σημαντικό ποσοστό της. Παράλληλα, συνέχισαν να στηρίζουν και να συμβουλεύουν στρατηγικά διάφορες επιχειρήσεις μόδας, προσφέροντας ιδιαίτερη έμφαση στις ψηφιακές τεχνολογίες.

Περίπου 20 διαφορετικές προσφορές υποβλήθηκαν στον δικαστή, ο οποίος τελικά επέλεξε την πρόταση που υπέβαλαν τα δύο αδέλφια, αναφέρει η ιστοσελίδα fashionnetowork.com.

«Η εξαγορά αυτή συμβαδίζει με τη γραμμή του επιχειρηματικού μας ταξιδιού», δήλωσε το δίδυμο την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου, την επομένη της ανακοίνωσης της απόφασης που τους παραχωρεί το όνομα και τα αρχεία της Sonia Rykiel.

Αν και το σχέδιό τους είναι να επαναλανσάρουν  φέτος τον οίκο μόδας, τόσο στη Γαλλία όσο και στο εξωτερικό, δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμη λεπτομέρειες για τα σχέδια τους.

Η σχεδιάστρια Sonya Rykiel

Οι νέοι ιδιοκτήτες της μάρκας, εξέφρασαν την ικανοποίηση τους που «ο οίκος Sonia Rykiel θα παραμείνει γαλλικός», ή καλύτερα, θα γίνει και πάλι γαλλικός, αφού η First Heritage Brands, που είχε στην κατοχή της το brand μέχρι τις αρχές του 2019, ανήκε κατά πλειοψηφία στην εταιρεία Li & Fung από το Χονγκ – Κονγκ και την Temasek από τη Σιγκαπούρη, μαζί με τον Jean-Marc Loubier.

Πριν από το ShowroomPrivé, ο Eric Dayan ήταν διοικητικό στέλεχος στην France Export. Μετά την ίδρυση της πλατφόρμας, ήταν υπεύθυνος για τις ενέργειες  B2B. Ο αδελφός του, Michael Dayan, ήταν υπεύθυνος για εμπορικά και νομικά ζητήματα.

Αναφορικά με το μέλλον και τις προκλήσεις που παρουσιάζει o οίκος Sonia Rykiel, το δίδυμο πιστεύει ότι η «η χρηματοοικονομική τους σταθερότητα και η τεχνογνωσία τους στον τομέα, είναι δύο πλεονεκτήματα που θα τους επιτρέψουν να αναπτύξουν το εμπορικό σήμα και να του δώσουν μια νέα πνοή».

Τα τελευταία χρόνια, ο οίκος βρέθηκε σε πτωτική τροχιά, με τα ετήσια έσοδα να μειώνονται τελικά στα 35 εκατομμύρια ευρώ το 2018 και τις ζημιές να διογκώνονται.

Μετά τη αποτυχία της εταιρείας και την άκαρπη αναζήτηση αγοραστών, οι 131 υπάλληλοι της και τα έξι καταστήματα που λειτουργούσαν τέθηκαν σε εκκαθάριση το περασμένο καλοκαίρι.