• Business Of Fashion

    Σοφία Κοκοσαλάκη: Adieu στο κορίτσι που ταξίδευε την Ελλάδα

    Η Σοφία Κοκοσαλάκη


    Το αρχαιοπρεπές ύφος των δημιουργιών της Σοφίας Κοκοσαλάκη θα σοφίλιαζε άψογα με το πνεύμα των φετινών εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση με τη Γιάννα Αγγελοπούλου να ηγείται του οργανισμού “Ελλάδα 2021”. Αλλά σήμερα η ημέρα είναι πένθιμη.

    Πλισέ μεταξωτά φορέματα με φαρδιές δερμάτινες ζώνες και βαθύ ντεκολτέ, αμάνικα: με αυτές τις δημιουργίες εξαπλώθηκε η φήμη της Σοφίας Κοκοσαλάκη στις αρχές του 21ου αιώνα όταν γνωστό κατάστημα ρούχων στο Κολωνάκι και το Ψυχικό (τότε) παρουσίασε τα πρώτα της κομμάτια στην αθηναϊκή κοινωνία. Οι πιο κομψές και πολυταξιδεμένες Ελληνίδες αμέσως γοητεύτηκαν από την ιστορία της -νέας τότε- ελληνίδας σχεδιάστριας.

    Σπούδασε στην περίφημη σχολή του Λονδίνου Central St. Martins College of Art and Design (όπως τώρα και η Μαίρη Κατράντζου) και έναν χρόνο αργότερα διείσδυσε στους απαιτητικούς κύκλους της λονδρέζικης σκηνής με την πρώτη της συλλογή να παρουσιάζεται έναν χρόνο αργότερα, το 1998, στην εβδομάδα μόδας του Λονδίνου. Από τότε κατέκτησε τα υψίπεδα της φήμης.

    Ο αγγλικός Τύπος στο χώρο της μόδας, όπως η βίβλος ονόματι Vogue με διευθύντρια τότε την Αλεξάνδρα Σούλμαν, έδωσε τη σφραγίδα της έγκρισής της και την υιοθέτησε ως πουλέν της: εντόπισε στα πρωτότυπα σχέδιά της αυτό το “εξωτικό” στοιχείο που διαχρονικά τη γοητεύει.

    Το ελληνικό φοκλόρ και η ιστορία μετουσιώνονταν με φανταστικό τρόπο στα σχέδιά της, αποκτούσαν σύγχρονη, αιχμηρή κοψιά και δυτικότροπη αισθητική.

    Δημιουργία της Σοφίας Κοκοσαλάκη από την κολεξιόν 2017

     

    Κανένας άλλος σχεδιαστής πριν από τη Σοφία Κοκοσαλάκη δεν είχε καταφέρει να ενσωματωθεί πλήρως στο tableau vivant του αγγλικού συστήματος παραγωγής μόδας.

     

    Το 2004, μπήκε στην πρώτη δεκάδα των British Cool Brand Leaders. Ένα χρόνο αργότερα, σχεδίασε τα κοστούμια για την Αντιγόνη του Σοφοκλή στο αμφιθέατρο στις Συρακούσες, σε σκηνοθεσία Ειρήνης Παππά και δύο χρόνια αργότερα πήρε την ευθύνη της αναβίωσης του ιστορικού γαλλικού οίκου Vionnet.

    Οι Ελληνίδες γοητεύτηκαν από την επιτυχία αυτού του κοριτσιού, που στα πρώτα της βήματα διατηρούσε σχέση ζωής με τον επίσης διεθνή Μπιλ Γεωργούση. Διόλου τυχαίο ότι πηγή έμπνευσης παρέμενε πάντα η κλασική Ελλάδα -το πρώτο πτυχίο της από το ΕΚΠΑ αφορούσε την ελληνική και αγγλική λογοτεχνία.

    Έτσι, επιστέγασμα της δημοφιλίας της αποτέλεσε η επιλογή της από τη Γιάννα Αγγελοπούλου στο σχεδιασμό των όλων των κουστουμιών για την Αθήνα 2004 – όπου ειδικά ξεχώρισαν οι φορεσιές της τελετής έναρξης και λήξης.

    Η Bjiork με φόρεμα της Σοφίας Κοκοσαλάκη στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004

     

    Δώδεκα χρόνια αργότερα, ακόμη μία ανάθεση ευρείας, διεθνούς εμβέλειας: η Aegean την προσκάλεσε να σχεδιάσει την ενδυμασία του στόλου της, την οποία διατηρεί μέχρι σήμερα.

     

     

    Οι δημιουργίες της υφαίνονταν με χειρωνακτικό τρόπο ως επί το πλείστον. Τα τελευταία χρόνια (ιδιαίτερα μετά τη γέννηση της κόρης της) επικεντρώθηκε στο σχεδιασμό κοσμημάτων όπου για ακόμη μια φορά διακρίθηκε για τις δημιουργίες της οι οποίες μεταπλάθουν με σύγχρονο τρόπο την ελληνική ιστορία και τους συμβολισμούς της: από τον Γόρδιο Δεσμό έως το Λιοντάρι της Νεμέας, πρωταγωνίστησαν σε αυτά τα μικρής κλίμακας έργα τέχνης.

    Σήμερα η Σοφία Κοκοσαλάκη περνάει στο επέκεινα, αλλά αφήνει πίσω της πλούσια ενθυμήματα και δική της ιστορία.



    ΣΧΟΛΙΑ